Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 5a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. jaanuar 2019. a. kell 12.22
Muudetud: 30. jaanuar 2019. a. kell 11.54

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kirjandusõpetusega taotletakse, et õpilane: 
*loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi; 
*väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse ja kultuuriga; 
*mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja kirjalikku väljendusoskust; 
*arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse; 
*kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid; 
*laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma; 
*annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid; 
*hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid. 

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21. - 25. jaanuar 
1) Kodulugu ja sugupuu õ lk 20-21, tv 89-91 
2) Meie koduse fotokogu vanim pilt - jutustamine õ h 7 lk 21 

28. jaan - 1. veebr 
1) Wimberg „Fotoalbum“ õ lk 22-23, tv 51 
2) Rahvakalender - küünlapäev õ lk 82, 83, tv lk 36 

4. - 8. veebruar 
1) Toredaid luuletusi õ lk 24-25 
2) IV peatüki kokkuvõte tv lk 52-53 

11. - 15. veebruar 
1) V ÕPIME KEELT HÄSTI KASUTAMA 
Mida tähendab keelt osata? õ lk 26-27, tv 99-102 
2) E. H. Porter „Mäng“ õ lk 28-31, tv 103-104 

18. - 22. veebruar 
1) Rahvakalender - vastlapäev õ lk 84, 85, tv lk 37 
2) Projektipäev 

25. veebr - 1. märts - KOOLIVAHEAEG 

4. - 8. märts 
1) Kõnelemine õ lk 32-33, tv 105-106 
2) A. Pervik „Pärlikaup“, „Mees jullast“, „Taaniel on vihane“ õ lk 34-37, tv 107-109 

11. - 15. märts 
1) L. Frank Baum „Teekond suure Ozi juurde“ õ lk 38-41, tv 110-112 
2) O. Luts „Kapsapea“. Draamateksti tunnused õ lk 44-47, tv 115-118 

18. - 22. märts 
1) Holger Pukk „Hiir, kass ja koer“ õ lk 48-49, tv 119-120 
2) Toredaid luuletusi õ lk 52-53 

25. - 29. märts 
1) V peatüki kokkuvõte õ lk 66-67. Kuldvillak. 
2) Raamat kui kunstiteos. Kalligraafia õ lk 66-67, mudelluuletuste kirjutamine ja kujutamine tv h 121, õ h 6 lk 67 

1. - 5. aprill 
VI RAAMATUD MUUDAVAD MAAILMA 
1) Savisse kirjutatud raamatud õ lk 54-55, tv lk 68 
2) Riho Lahi „Ilmkärakas“.õ lk 56-59, tv h 129-131 

8. - 12. aprill 
1) Rahvakalendri tähtpäevad: lihavõtted ehk kevadpühad õ lk 86-87, tv lk 82 
2) Papüürus, vahatahvel, pärgament õ lk 60-61, tv h 132-135 

15. - 19. aprill 
1) I. Soopan „Kõik poisid ei saa suureks“ õ lk 62-65, tv h 136 
2) Projektipäev 

22. aprill - 26. mai- KOOLIVAHEAEG 

29.04 - 3. mai 
1) H. Jõgisalu „Tahvel ja paber, krihvel ja sulg“ õ lk 68-69, tv h 139-140 
2) Igaühele kättesaadav raamat õ lk 70-71, tv h 141-143 

6. - 10. mai 
1) J.-J. Sempe, R. Goscinny „Meile tehakse test“ õ lk 72-75, tv h 144-145 
2) Raamatute suur võim õ lk 76-77, tv h 146-147 

13. - 17. mai 
1) K. Ader „Kaks Karlat“.õ lk 78-79, tv 148-150 https://arhiiv.err.ee/vaata/head-und-mudilased-head-und-mudilased-kaks-karlat-poti-setu 
2) Toredaid luuletusi õ lk 80-81 Kokkuvõte õppeteemast Tv 151-153 

20. - 24. mai 
Loov/duslaager

27. mai - 31.05 
1) Rahvakalendri tähtpäevad: jaanipäev õ lk 92-93, tv lk 85
2) "Sõnajalaõie otsija" õ lk 94-95, tv lk 86. Kokkuvõte õppeaastast.


3. - 10. juuni 
1) Lisalugemist õ lk 99-120 
2) Lisalugemist õ lk 99-120  
Praktikanädal

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane: 
[li] oskab arutleda rühmas, kuulab kaaslase arvamust ja avaldab enda oma; 
[li] oskab ilukirjandusteksti argikeelde tõlkida; 
[li] oskab katkendis sündmustikku õigesti järjestada; 
[li] oskab leida märksõna Wikipediast ja eesti entsüklopeediast; 
[li] teab mõisteid kodulugu, sugupuu, perearhiiv; 
[li] oskab ilmekalt luuletust lugeda; 
[li] oskab luuletusest leida stiilivõtteid; 
[li] oskab loetu põhjal edasi mõtiskleda; 
[li] oskab tegelast iseloomustada ja kirjeldada; 
[li] eristab jutustavat, kirjeldavat ja arutlevat teksti; 
[li] oskab argikeelt ja kirjakeelt eristada ning argikeelse teksti kirjakeelseks muuta; 
[li] oskab kavapunkti liitlauseks teha; 
[li] oskab teksti kohta erineva raskusega küsimusi esitada; 
[li] oskab koostada eeskava; 
[li] teab ja tunneb infoallikaid, kust leida infot kirjaniku kohta; 
[li] oskab leida tekstist murde tunnuseid ja suudab teksti kirjakeelde tõlkida; 
[li] oskab kaaslast tähelepanelikult kuulata; 
[li] oskab kirjutada mudel-luuletust; 
[li] oskab teabeteksti lugeda ja sellest aru saada; 
[li] oskab pilti tekstina esitada ning vastupidi; 
[li] oskab kirjutada mudelluuletust; 
[li] oskab kauni käekirjaga luuletust ümber kirjutada ja kujundada; 
[li] oskab teksti põhjal karakteri kohta järeldusi teha; 
[li] oskab leida veebilehelt infot; 
[li] mõistab aimeteksti ja oskab sealt infot leida; 
[li] oskab filmi ja kirjandusteost võrrelda; 
[li] oskab luuletuse sisu mõista ja tõlgendada; 
[li] teab õppeteema põhimõisteid; 
[li] oskab nimetada eesti rahvakalendri tähtpäevi ja teab tähtpäevade kombeid.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet. 

Kirjanduse kokkuvõttev hinne tunnistusele kujuneb I poolaasta lõppedes õppeprotsessi käigus saadud hinnetest. Õpilane saab hindeid viiepallisüsteemis töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde), klassivälise lektüüri tundmises. Kirjanduse hinnete hulgas on ka tekstiõpetuse hinded. Tekstiõpetuse tunnis saadud hinne kantakse eKoolis vastava märkega kirjanduse hinnete alla. Kui õpilasel on aastahinde välja panemisel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kogu õppeaasta vältel (I + II poolaasta) saadud hinded ja/või kontrolltööde hinded. 

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega «puudulik» või «nõrk» järele vastata 10 päeva jooksul alates töö toimumise päevast. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud. 

Kui poolaasta kokkuvõtva hinde või aastahinde välja panemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde ja klassivälise loetud ilukirjanduse hinded. 

Konsultatsioon ja järelvastamine neljapäeviti kell 14.00 - 14.45 ruumis 407 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.