Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kunst: 6a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 20. jaanuar 2019. a. kell 21.23
Muudetud: 28. aprill 2019. a. kell 16.30

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kunstiõpetusega taotletakse, et õpilane arendab oma vaatlusoskust ja kompimismeelt, arendab kujundilist ja ruumilist mõtlemist ning kujutlusvõimet, omandab loovtegevuse kogemusi ning arendab loovust, õpib kasutama kujutavate ja kujundavate kunstide väljendusvahendeid ja omandab teadmisi kunstiliikidest ja -ajaloost, õpib vaatama ja hindama kunstiteoseid, kujundab kunstimaitset.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21.–25. jaanuar
OP-kunst
https://www.pinterest.com/pin/858920960152691825/
https://www.pinterest.com/pin/535435843193888721/
Vajalikud vahendid: must pastakas, harilik pliiats, teritaja, joonlaud, A4 paber

28. jaanuar – 1. veebruar
Jätkub eelmise tunni teema.
OP-kunst
Vajalikud vahendid: must pastakas, harilik pliiats, teritaja, joonlaud, A4 paber

4.–8. veebruar
OP-kunst jätkub. Tööde lõpetamine ja esitlemine.

11.–15. veebruar
Perspektiiv
https://www.pinterest.com/pin/99853316722330496/
https://www.pinterest.com/pin/183803228517207105/
Vajalikud vahendid: viltpliiatsid, joonlaud, harilik pliiats, A4 paber

18.–25. veebruar
Kollaaž
https://www.pinterest.com/pin/227713324894773573/
https://www.pinterest.com/pin/392657661240158321/
Vajalikud vahendid: A4 paber, käärid, liim. Ajalehed ja ajakirjad.


25. veebruar – 1. märts
KOOLIVAHEAEG

4.–8. märts
Mina
https://www.pinterest.com/pin/768145280167588536/
Vajalikud vahendid: guašid, pintsel, veetops. Ajakirjad ja ajalehed, käärid + liim

11.–15. märts
Jätkub eelmise tunni teema.
Vajalikud vahendid: käärid ja liim

18.–22. märts
Maailmakuulsate kunstnike töödega tutvumine (video)
Valida üks teos, mida maalida- mustandi loomine.
Vincent van Gogh "Päevalilled"
Vajalikud vahendid: harilik pliiats, A4 paber

25.–29. märts
Vincent van Gogh "Päevalilled"
Jätkub eelmise tunni teema.
Vajalikud vahendid: guašid, pintsel, veetops, lauakate.

1.–5. aprill
Vincent van Gogh "Päevalilled"
Jätkub eelmise tunni teema.
Tööde lõpetamine.
Näitus II korruse algklassiõpilaste koridori kapis.
Tööd raamitakse A4 raamidesse.

8.–12. aprill
Punktide ühendamise töö (1-300 punkti)
Vajalikud vahendid: joonlaud, harilik pliiats.

15.–19. aprill
Jätkub punktide ühendamise töö.
Vajalikud vahendid: harilik pliiats, värvipliiatsid, joonlaud

22. –26. aprill
Eelmise tunni töö lõpetamine.
Uue teema tutvustamine. Video ja sissejuhatus.

KOOLIVAHEAEG

29. aprill – 3. mai
Kuusnurgapall
Vajalikud vahendid: kartong, käärid, joonlaud, pliiats, teip (lisavõimalusena sirkel)
Töö käik: Sirkli või šablooni abil joonista kaheksa kuusnurka kartongile. Seejärel alusta kokkukleepimist teibiga. Esialgu tee eraldi kaks neljast kuusnurgast koosnevat kujundit. Igal kujundil üks serv jääb tühjaks ja vaheldumisi järgmine on kokku kleebitud.
Nüüd on võimalik esikülge kaunistada - kas pliiatsitega või ajakirjapiltide väljalõigetega

6. –10. mai
Jätkub eelmise tunni töö: kuusnurgapalli meisterdamine.

13.–17. mai
Minu mõtted
Vahendid: A4 paber, must viltpliiats ja pastapliiats (soovitavalt geel), käärid, liim.
Töö käik: lõigata paberist välja iseenda nägu (õpetaja on eelnevalt õpilasi pildistanud, printinud välja mustvalge A4 suuruses foto)
Kleepida väljalõige A4 paberile, kujundada oma mõtted, märksõnad jm iseenda kohta nn juustena pildile.

20.–24. mai
Jätkub töö "Minu mõtted"

27.–31. mai
Töö "Minu mõtted" lõpetamine ja näitus klassis.
Aasta jooksul valminud tööde tagasiside.
Küsitlus.

3.–11. juuni
Praktikapäevad.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

1) tunnetab oma kunstivõimeid ja -huve; väljendab visuaalsete vahenditega oma mõtteid, ideid ja teadmisi; loovülesandeid lahendades visandab ja kavandab;
2) kujutab ja kujundab nii vaatluste kui ka oma ideede põhjal, kasutades visuaalse kompositsiooni baasoskusi;
3) rakendab erinevaid kunstitehnikaid (maal, joonistus, kollaaž, skulptuur, foto, video, digitaalgraafika, animatsioon jne);
4) analüüsib nüüdiskunsti teoseid, märkab erinevaid vorme ja sõnumeid, leiab seoseid tänapäeva eluga ning on avatud erinevate kultuuriilmingute suhtes;
5) mõistab tehismaailma ja selle kasutaja suhet; peab silmas eesmärgipärasust, uuenduslikkust, esteetilisust ja ökoloogilisust;
6) mõistab kultuuriväärtuste ja -keskkonna kaitse olulisust;
7) leiab infot kunstiraamatutest ja eri teabeallikatest, uurib ja võrdleb eri ajastute kunstiteoseid;
8) märkab sõnumeid, analüüsides meediat ja reklaami; arutleb visuaalse infoga seotud nähtuste üle ruumilises ja virtuaalses keskkonnas. Tegutseb eetiliselt ja ohutult nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on anda õpilasele motiveerivat tagasisidet. Hindamisel on oluline tunnustada lahenduste erinevusi ja väärtustada õpilaste isikupära ning koostööoskusi. Võimaluste piires eelistatakse õpilase tööle suuliste hinnangute andmist ja positiivse üldhindega hindamist õppeveerandi lõpus. Oluline on õpilase töösse suhtumine ning kaasatöötamine.
Hindamisel arvestatakse:
1. Teemale vastavus ja loominguline lähenemine sellele.
2. Kompositsiooni väljenduslikkus.
3. Meeleolu edastamine värvidega.
4. Figuuride dünaamika; lihtsate proportsioonireeglite arvestamine
5. Töö korrektsus.
Õpilane peab oma töö esitama tähtajaliselt. Kui õpilasel õppevahendid puuduvad, teeb ta töö õpetajaga kokkulepitud ajal järele.

Hindamine:
Hindamisel arvestatakse:
1. Teemale vastavus ja loominguline lähenemine sellele.
2. Kompositsiooni väljenduslikkus.
3. Meeleolu edastamine värvidega.
4. Figuuride dünaamika.
5. Töö korrektsus.

Kunstiõpetus kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut.
*Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud kunstiteost tervikuna.
*Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, loomingulisus ja suhtumine õppetöösse.

Hinne A (arvestatud):
• töövahendid alati kaasas;
• jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt;
• oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitud töövõtteid;
• kavandab iseseisvalt töö, viib selle lõpuni või kavandab töö õpetaja abiga, kuid viib selle iseseisvalt lõpuni;
• töö korrektne, viimistletud;
• töös esineb üksikuid vigu.

Hinne MA (mittearvestatud):
• õppevahendid pidevalt või tihti kodus;
• tööülesanded poolikult täidetud või esineb palju vigu;
• töö osaliselt tegemata, esitamata või viimistlemata;
• töö tähtajaks esitamata;
• suhtumine töösse huvitu;
• puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas.

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega «puudulik» või «nõrk» järele vastata 10 päeva jooksul alates töö toimumise päevast. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.
Kunstiõpetuse kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut.