Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 5d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 20. jaanuar 2019. a. kell 21.23
Muudetud: 29. jaanuar 2019. a. kell 10.34

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kirjandusõpetusega taotletakse, et õpilane:

1) loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
2) väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse ja kultuuriga;
3) mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja kirjalikku väljendusoskust;
4) arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
5) kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
6) laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
7) annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
8) hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. Meie oleme eestlased. Arvamusloo analüüs.
2. Arvamusloo puhtandi kirjutamine. Arvamusloost saab kõne.
3. Kõne esitamine. Õ lk 42
4. "Meelis". Lõiming ajalooga. Eestlaste muistne vabadusvõitlus.
5. Vabadussõda kirjanduses (Eerik Laidsaar)
6. Kodulugu ja sugupuu.
7. Sugupuu- põlvkondade ringide loomine.
8. "Minu pere lugu" Õ lk 22-23 fotoalbum
9. Eesti Vabariigi sünnipäev. Luulekava gruppides.
10. Näidendi kirjutamine ja valimised.
11. Proovid Suur Uba 2019
12. Õpime keelt hästi kasutama Õ lk 26
13. "Mäng" H. Porter. Mängu loomine
14. Aino Perviku teosed.
15. Raamatud muudavad maailma. Õ lk 54 Külastame talveaia lugemisnurka.
16. Kõik poisid ei saa suureks. Õ lk 62 katkend I. Soopani raamatust.
17. Raamat kui kunstiteos. Elulooraamatu loomine.
18. Luule, see ei tule tuulest! Õ lk 80-81. Õ lk 96-98 Luule lugemine, etlemine.
19. Rahvakalender. Vastlapäev, lihavõtted. Volbriöö, jaanipäev.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Teksti vastuvõtt:
õpilane loeb ja kuulab isiklikust huvist ning õppimise eesmärkidel nii huvivald­kondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste;
rakendab tuttavat liiki teksti lugemisel ja kuulamisel eri viise ja võima­lusi;
valib juhendamise toel oma lugemisvara;

Tekstiloome:
õpilane jutustab, kirjeldab, arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande ja kõne);

Suuline ja kirjalik suhtlus:
õpilane valib juhendamise toel suhtluskanali;
leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Kirjanduse kokkuvõttev hinne tunnistusele kujuneb II poolaasta (21. jaanuar- 3. juuni) lõppedes õppeprotsessi käigus saadud hinnetest. Õpilane saab hindeid viiepallisüsteemis töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde), klassivälise lektüüri tundmises. Kirjanduse hinnete hulgas on ka tekstiõpetuse hinded. Tekstiõpetuse tunnis saadud hinne kantakse eKoolis vastava märkega kirjanduse hinnete alla.

Kohustuslik kirjandus II poolaastal
4. veebruar- vabalt valitud raamat

Nimekiri eakohasest kirjandusest (täieneb jooksvalt):
"Härra Huu". H. Mäkela
"Röövlitütar Ronja" A. Lindgren
"Tarkusetera" H. Pukk
"Vesiratta Madis" H. Jõgisalu
"Mio, mu Mio" A. Lindgren
"Lõpuaktus" I. Tomusk
"Meelis" E. Kippel
"Narkodiilerite küüsis" L. Lilleste
"Kutsutud külaline" Wimberg
"Väike Nicolas" Sempe Goscinny
„Lars LOL” I. Akerlie
„Lõvi, nõid ja riidekapp” C. L. Lewis
„Vana roosa maja” M. Keränen
„Varastatud oran˛ jalgratas” M. Keränen
„Head pahad poisid” I. Soopan
„Maru lugu” A. Mägi
„Jään elama igavesti” S. Nicholls
„Madlike” A. Lindgren
„Taaniel Teine”Kadri Hinrikus
„Jõmmu” Mika Keränen
„Kääbik” J. R. R. Tolkien
„Ühe äpardi päevik” 9 G. Heffley
„Ime” R. J. Palacio
„Küttepuuvargad” M. Keränen
„Vanalinna detektiivid” R. Reinus
„Kõik poisid ei saa suureks” I. Soopan
„Khaba ja Nebra” M. Keränen

„Kuldne Lurich” M. Keränen

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega «puudulik» või «nõrk» järele vastata 10 päeva jooksul alates töö toimumise päevast. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud. NB! Õpilane vastutab õigeaegse järelvastamisele jõudmise eest ise. Kõik hinded (koos õpetajapoolsete kommentaaridega) on jooksvalt nähtavad eKoolis.

Kui poolaasta kokkuvõtva hinde välja panemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde ja klassivälise loetud ilukirjanduse hinded.

Konsultatsioon ja järelvastamine teisipäeviti alates 14.00 ruumis 309 või muul kokkuleppel õpetajaga.