Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 9a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 20. jaanuar 2019. a. kell 20.01
Muudetud: 9. veebruar 2019. a. kell 12.17

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
* arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
* väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
* õpib mõtestatult lugema ja kirjutama;
* arendab väljendusoskust;
* loeb eakohast väärtkirjandust, arendab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab mõttemaailma;
* arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet; loovust ja kunstimaitset;
* huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
* õpib hankima teavet erinevatest allikatest.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 21-24. jaan
1. Kokkulepete sõlmimine uueks veerandiks,ainekaardi tutvustus.
2. Töö tekstiga
2. nädal 28.-31. jaan
1. Töö tekstiga
2. Eestlane saab oma riigi
3. nädal 4.-7. veebr
1. A. H. Tammsaare "Kõrboja peremees" - sisuanalüüs
2. A. H. Tammsaare "Kürboja peremees" - kokkuvõte
4. nädal 11.-14. veebr
1. A. Kivikas "Nimed marmortahvlil "
2. Filmi "Nimed marmortahvlil" vaatamine
5. nädal 18.-21. veebr
1. Arutelu filmi üle. Eesti Vabariik 100
2. Projektipäev
6. nädal 4.-7. märts
1. Ballaad "Merilehmad"
2. Ed. Vilde "Pisuhänd"
7. nädal 11.-14. märts
1. Kaasaegne eesti luule. Ajakiri Värske Rõhk
2. Töö tekstiga
8. nädal 18.-21. märts
1. E. Enno luuletusi
2. Töö tekstiga
9. nädal 26.-30. märts
1. Eestlane võõrvõimu all - tekstinäited "Eestlane Siberis "
2. Vabalt valitud kirjanduse vastamine
10. nädal 1.-4. aprill
1. J.Smuuli elu ja looming
2. D. Vaarandi elu ja looming
11. nädal 9.-13. 04
1. Funktsionaalne lugemine
2. Eksamivihikust lugemisülesande lahendamine
16.-20.04
1. Proovieksam
2. Tagasiside proovieksamist
29.04-2. mai
1. Kirjandus˛anrite kordamine
2. Funktsionaalne lugemine
6.-9. mai
1. M.Unt "Hüvasti kollane kass"
2. M.Unt "Tere, kollane kass"
13.-16. mai
1. Millised on tänapäeva noorte probleemid võrreldes "Kollase kassi" tegelastega.
2. Töö tekstiga
20.-23. mai
1. Eestlane laulab end vabaks. H. Runnel "Saada eurooplaseks"
2. Lugemisülesande lahendamine
27. - 30. mai
1. Töö tekstiga
2. Kordamine
3. juuni - RIIGIEKSAM

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
* oskab kriitiliselt mõtelda ja analüüsida loetud kirjandusteoseid, avaldada ja kaitsta argumenteeritult oma arvamust;
* kirjutab jutustavaid, kirjeldavaid ja arutlevaid tekste;
* tunneb eesti kirjanduse suurkujusid ja nende teoseid;
* tunneb erinevaid kirjandus˛anre ühes näidetega.

Hindamine üles

Õpilase 2. poolaasta hinne kujuneb saadud suuliste ja kirjalike kodu- ja tunnitööde hinnete koondhindena. Kõik hinded on võrdse kaaluga. Mitterahuldavaid hindeid on võimalik parandada. Kindlasti peab kõigil vastatud olema teosed A. H. Tammsaare "Kõrboja peremees" A. Gailiti "Ekke Moor", "Tere, kollane kass" üks näidend? ja kirjutatud kõne ja kirjandid, mille sisuhinne kantakse kirjandusse. Kui õpilasel ei ole vastatud rahuldavalt kirjandusteosed, siis üle kolme ei ole võimalik poolaastahinnet saada. Kui õpilasel jääb rahuldavalt vastamata üks teos, siis ei ole tal võimalik saada veerandihinnet viis.
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehituselt loogiline, 0-2 õigekirjaviga.
Kirjandi sisu hindamine:
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuidesineb liigendusvigu,
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud,
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.
Lühikirjandi sisu hinnatakse üldmulje põhjal. Sisu hindamisel arvestatakse teksti üldistusjõudu, mõtete esitamise selgust ja veenvust ning teemakohasust. Sisu eest on võimalik anda 20, 15, 10, 5 või 1 punkt. Vahepealseid punkte (näiteks 8, 3 jms) ei ole lubatud kasutada. Kui tekst ei vasta teemale, ülesandest ei ole aru saadud või see on lahendamata, siis hinnatakse kogu kirjand 0 punktiga.

20 sisupunkti - hinne "5"
10-15 sisupunkti - hinne "4"
5 sisupunkti - hinne "3"
Konsultatsioon esmaspäeviti kell 15.00 - 15.45 ruumis 310