Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 5_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 20. jaanuar 2019. a. kell 18.52
Muudetud: 5. veebruar 2019. a. kell 09.51

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal 21.-25.01
* "Ise tehtud, hästi tehtud" jutu kirjutamine. Õ lk 74, tv lk 66–67
KIRJELDAMINE. 14 KÄÄNET
* Klassilugude kogumiku koostamine. Kokkuvõte. Tv lk 68 eneseanalüüsi tabel
* Sissejuhatus Õ lk 75, kõnekäändude ja vanasõnade tähenduse selgitamine; fakt ja arvamuses. Sõnu saame muuta (Õ lk 76–79, tv harj 1–7), sõnade liigitamine muutmisviisi ja tähenduse järgi

II nädal 28.01-01.02
* Lähemalt käändsõnadest (Õ lk 80–81, tv harj 8–15). Kuulutus, reklaam.
* Kirjeldamine, kirjelduse ülesehitus; Õ lk 82–84, tv harj 16–18
* Esemete, olendite, inimeste kirjeldamine

III nädal 04-08.02
* Kirjeldamine. Lühijutu kirjutamine. Õ lk 82–87
* Asjalik ja elamuslik kirjeldus; tv harj 16–21
* Kokkuvõte, Tv lk 14–15. Kordamine ja harjutamine kontrolltööks

IV nädal 11.-15.02
* KT nr 4 - 08.02.2017
Tv enese-analüüsitabel „Sõnaliigid. Kirjeldamine”
* Käänamine. Ainsus ja mitmus. Õ lk 88–91, tv harj 22–28
* Nimetav, omastav, osastav. Õ lk 92–95, tv harj 29–38. Saatetutvustuse kirjutamine: õ ül 179

V nädal 18.-22.02
* Kohakäänded. Õ lk 96–99, tv harj 39–46. ÕS-i kohanimevalimikust õige vormi leidmine, kohanimede käänamine.
* Saav, rajav, olev, ilma- ja kaasaütlev. Õ lk 100–105, tv harj 47–52
* Saav, rajav, olev, ilma- ja kaasaütlev. Õ lk 100–105, tv harj 47–52

VAHEAEG
VI nädal 04.-08.03
* Kordamine ja harjutamine kontrolltööks. Tv lk 28–29
* KT nr 5
LAUSEST ARUTLUSENI. Suhtlemine. Õ lk 107,108
* Suhtlemiseks kasutame lauseid, Õ lk 107,108, tv harj 53–56

VII nädal 11.-15.03
* Mida väljendame lausega? Õ lk 109–113, tv harj 57–60. Teksti liigendamine lauseteks, õige lõpumärk.
* Küsitluse korraldamine, järelduste tegemine vastuste põhjal. Oma töö tutvustamine.
* Suulise suhtlemise tavad. Õ ül 207, kuulamisül nr 8. ETTEÜTLUS - 10.03.2017

VIII nädal 18.-22.03
* Millest koosneb lause? Alus ja öeldis. Õ lk 114–115, tv harj 61–64
* Jaatav, eitav kõne. Laiendame lauset. Õ lk 116–117, tv harj 65–69.
* Mida väljendame lausega? Õ lk 111–113, tv harj 57–60. Teksti liigendamine lauseteks, õige lõpumärk.

XI nädal 25. - 29.03
* Küsitluse korraldamine, järelduste tegemine vastuste põhjal. Oma töö tutvustamine.
* Suulise suhtlemise tavad. Õ ül 207, kuulamisül nr 8. ETTEÜTLUS - 31.03.2017
*Suur reede

X nädal 01.-05.04
* Millest koosneb lause? Õ lk 114–115, tv harj 61–64
* Alus ja öeldis. Õ lk 114–115, tv harj 61–64. Jaatav, eitav kõne
* Laiendame lauset. Õ lk 116, tv lk 39 harj 65–66

XI nädal 08. - 12.04
* Laiendame lauset (õ lk 117, tv lk 40, 41)
* Lausete liigid (õ lk 118, tv lk 42)
* Lausete liigid (õ lk 119, tv lk 43)

XII nädal 15. - 18-04
* Koondlause (õ lk 120, tv lk 44 - 45)
* Koondlause (õ lk 121)
* Tegevuspäev


XIII nädal 02 - 03.05
* Liitlause (õ lk 122 - 125 tv lk 46 - 48))
* ETTEÜTLUS - : lauseliigid, alus, öeldis.

XIV nädal 06. - 10.05
* Õpime arutlema (õ lk 126, tv lk 49)
* Õpime arutlema (õ lk 127, tv lk 50)
* Arutlus: väide -> põhjendused -> järeldus. Kuidas kirjutada arutlust? (õ lk 128, tv lk 51)

XV nädal 13. - 17.05
* Kuidas kirjutada arutlust? (õ lk 129 - 131)
* Kuidas kirjutada arutlust? (tv lk 52 - 53)
* Arutleme rühmas (õ lk 132 - 133)

XVI nädal 27. - 24.05 ?
mai on arvestustepäev
* KONTROLLTÖÖ -
* Rühmaarutelu (õ lk 134, tv lk 54, 55)

XVII nädal 28.05 - 01.06
5. klasside loovus- ja looduslaager Jõulumäel

XVIII nädal
Praktikaperiood
04,06 i hinded välja

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) leiab koos partneri või rühmaga vastused lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades olukorrale vastavalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
2) esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid;
4) loeb ja mõistab eakohaseid õpi- ja elutarbelisi ning huvivaldkondade tekste;
5) tunneb kirjutamise põhietappe;
6) jutustab, kirjeldab ning arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
7) avaldab viisakalt ning olukorrale vastavalt oma arvamust ja seisukohta sündmuse, nähtuse või teksti kohta nii suulises kui ka kirjalikus vormis;
8) tunneb eesti keele häälikusüsteemi, sõnaliikide tüüpjuhte ja lihtvormide kasutust ning järgib eesti õigekirja aluseid ja õpitud põhireegleid;
9) moodustab ning kirjavahemärgistab lihtlauseid, sh koondlauseid ja lihtsamaid liitlauseid;
10) kontrollib õigekeelsussõnaraamatust sõna tähendust ja õigekirja;
11) rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes ning tekste analüüsides ja hinnates.

Õpitulemused
* Suhtleb eesmärgipäraselt ning valib kontekstile vastava suhtluskanali;
* Oskab teha kuuldust ja loetust kokkuvõtet ning anda hinnangut nii suuliselt kui ka kirjalikult;
* Tunneb õpitud tekstiliike ning oskab õpi- ja elutarbelisi tekste eesmärgipäraselt kasutada;
* Oskab luua õppetööks ja eluks vajalikke tekste ning neid korrektselt vormistada;
* Tunneb esinemise ettevalmistuse ja kirjutamise põhietappe ning oskab neid rakendada;
* Tunneb eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
* Ooskab kasutada ÕSi ja teisi õigekeelsusallikaid.
* Mõistab virtuaalkeskkonnas suhtlemise eripära.
* Tunneb häälikuühendi õigekirja reegleid ja kirjutab õigesti.
* Tunneb kaashäälikuühendi põhireeglit ning nelja erandit.
* On tähelepanelik sulghäälikute kirjapanekul, teab põhireeglit ning erandeid. Kirjutab õigesti.
* Märkab tekstis vigu, oskab infot rühmitada, teha järeldusi ning neid kaaslastele esitada.
* Teab, et nimed kirjutatakse suure tähe ja nimetused väikese tähega. Oskab kirjutada keerulisemaid ja erandlikke kohanimesid.
* Oskab leida tekstist infot.
* Teab, et ajaloosündmused ning üritused kirjutatakse väikese tähega.
* Teab pealkirja kirjutamise reegleid.
* Oskab kirjutada ning vormistada tarbeteksti.
* Oskab leida tabelist ja veebilehelt infot.
* Tunneb loo ülesehitust.
* Oskab koostada mõttekaarti ning kasutada seda oma elamustest ja juhtumistest kirjutades.
* Oskab alusteksti edasi arendada.
* Oskab anda tagasisidet kaaslase tööle ning parandada oma tööd teistelt saadud tagasiside järgi.
* Oskab kirjutada põnevuslugu, osaleb klassi lugude kogumiku koostamisel.
* Oskab seletada kõnekäändude ja vanasõnade tähendust, eristab fakti arvamusest.
* Oskab liigitada sõnu muutmisviisi ja tähenduse järgi.
* Tunneb käändsõna liike.
* Oskab pildi põhjal teha järeldusi, koostada teksti.
* Tunneb kirjelduse ülesehitust

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

KEELEÕPETUS
Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - 1 viga
"4" - 2-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu 10 või rohkem

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

KIRJATEHNIKA hindamisel võetakse arvesse
* õigete tähevormide kasutamist
* tähtede õiget seostamist
* teksti paigutust lehele (ridade täiskirjutamine, ühtlane kirjarida ja kallak, pealkirja paigutus ja esiletõstmine, kuupäeva kirjutamine, äärte jätmine, taandridade kasutamine jne.)
* kirjutatu puhtust
* ärakirja puhul õigekirja
* päeviku puhtus, vormistus ja käekiri

Eesti keele kokkuvõttev hinne tunnistusele kujuneb I ja II poolaasta lõpus + koondhinne õppeaasta lõppedes. Kõik osaoskused kajastuvad ühes poolaastahindes (ei ole eraldi lugemise, keeleõpetuse ja kirjatehnika hinnet). Protsessihindeid saab õpilane tunnitöö, töövihiku ja õpiku ülesanded, tunnikontrollid, jms eest. Kui poolaasta kokkuvõttev hinne on kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde hinded.

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega «puudulik» või «nõrk» järele vastata 10 päeva jooksul alates töö toimumise päevast. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on tal samal päeval võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugis (graafik klassis seinal). Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, on kodutöö hinne "1" ja seda enam parandada ei saa.

Konsultatsioon ja järelvastamine esmaspäeviti kell 15.00 - 15.45 ruumis 310 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.

Vajalikud töövahendid: aine õpik ja töövihik, jooneline kaustik (24 lk) tintenpen mitte kustutatav, värvilised pliiatsid, mapp töölehtede jaoks.