Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 6d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 20. jaanuar 2019. a. kell 18.28
Muudetud: 9. veebruar 2019. a. kell 12.31

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21. - 25. jaanuar
1) Tarbetekstid on tarvilikud õ lk 70-73 . Kordame algustähe ortograafiat
2) Tarbetekstid on tarvilikud tv lk 4-7
3) Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine õ lk 74-77 . Kordame algustähe ortograafiat

28. jaanuar - 1. veebruar
1) Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine tv lk 8-11
2) Arvsõnade kokku- ja lahkukirjutamine õ lk 78-79
3) Arvsõnade kokku- ja lahkukirjutamine tv lk 12-14. Kordame ka algustähe ortograafiat. Jutumärgid

4. - 8. veebruar
1) Omadussõnade kokku- ja lahkukirjutamine õ lk 80-83
2) Omadussõnade kokku- ja lahkukirjutamine õ lk 15-17
3) Kordamine. Etteütlus.

11. - 15. veebruar
1) Kohanimed kõnelevad õ lk 84-87
2) Kohanimed kõnelevad tv lk 18-19
3) Kokkuvõte: „Meie klassi retseptiraamat”. Kordamine tv lk 20-21

18. - 22. veebruar
1) Kordamine tv lk 20-21
2) KONTROLLTÖÖ
3) KT vigade analüüs

23.02 – 03.03 KOOLIVAHEAEG

4. - 8. märts
1) V TELEVISIOON JA RAADIO. TEGUSÕNA. OTSEKÕNE.
Mina ja televisioon õ lk 89-91
2) Mina ja televisioon tv lk 22-27
3) Pöörame tegusõna õ lk 92-95

11. - 15. märts
1) Pöörame tegusõna tv lk 28-29
2) Olevik ja minevik õ lk 96-99
3) Olevik jaminevik, õ lk 96-99, tv lk 30-33

18. - 22. märts
1) Olevik ja minevik tv lk 30-33
2) Mina ja raadio õ lk 100-103
3) Mina ja raadio tv lk 34-35, kuulamisülesanne nr 3

25. - 30. märts
1) Otsekõne ja kaudkõne õ lk 104–108, tv h 48–51
2) Otsekõne ja kaudkõne õ lk 104–108, tv h 48–51
3) Otsekõne ja kaudkõne õ lk 104–108, tv h 48–51

1. - 5. aprill
1) Kordamine tv lk 38-39
2) KONTROLLTÖÖ
3) INTERNETI VÕIMALUSED JA OHUD. ERINEVAD LAUSED. Alus ja öeldis õ lk 118-121, tv h 61-64

8. - 12. aprill
1) Alus ja öeldis õ lk 118-121, tv h 61-64
2) Lihtlause. Koondlause õ lk 122-125, tv h 65-69
3) Lihtlause. Koondlause õ lk 122-125, tv h 65-69

15. - 19. aprill
1) Lihtlause. Koondlause õ lk 122-125, tv h 65-69
2) Liitlause ja selle kirjavahemärgid õ lk 126-130, tv h 70-78
3) Liitlause ja selle kirjavahemärgid õ lk 126-130, tv h 70-78

22.04 – 26.04 KOOLIVAHEAEG

29. aprill – 3 mai
1) Liitlause ja selle kirjavahemärgid õ lk 126-130, tv h 70-78
2) Liitlause ja selle kirjavahemärgid õ lk 126-130, tv h 70-78
3) Kordamine tv lk 52-53

6. - 10. mai
1) KONTROLLTÖÖ
2) Mina ja internet õ lk 109–111, tv h 52–54
3) Mina ja internet. Interneti ohud õ lk 112-117, tv h 55-60

13. - 17. mai
1) Mina ja internet. Interneti ohud õ lk 112-117, tv h 55-60
2) Tekstide lugemine tv lk 62-65
3) Tekstide lugemine tv lk 62-65

20. - 24. mai
1) EESTI KEEL JA TEISED KEELED. Eesti keel teiste keelte seas õ lk 131-135, tv h 79–85
2) Eesti keel teiste keelte seas õ lk 131-135, tv h 79–85
3) Eesti keel teiste keelte seas õ lk 131-135, tv h 79–85

27. - 31. mai
1) Sugulaskeeled ja hõimurahvad õ lk 136-141, tv h 86-89
2) Sugulaskeeled ja hõimurahvad õ lk 136-141, tv h 86-89
3) Eneseanalüüs tv lk 67-68

3. - 11. juuni
Praktikanädal

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

1. Õpilane õpib tundma ja lugema erinevaid tarbetekste ning leidma vajalikku infot hinnakirjast, mängukavast.
2. Õpib nimisõnu õigesti kokku ja lahku kirjutama. Kordab tähestikku.
3. Õpib kirjutama õigesti nii põhi- kui ka järgarvsõnu.
4. Õpib omadussõnu õigesti kokku ja lahku kirjutama. Funktsionaalse lugemisoskuse arendamine.
5. Õpib kirjutama õigesti kohanimesid, vajaduse korral oskab leida abi ÕS-ist.
6. Kirjutab ning kujundab ise retsepti.
7. Õpib tundma telesaadete eesmärke. Õpib esitama küsimusi, avaldama arvamust.
8. Õpib pöörama tegusõnu (ka veaohtlikke) jaatavas ja eitavas kõnes. Oskab vajaduse korral leida abi ÕS-ist.
9. Õpib tegusõnu pöörama olevikus ja minevikus.
10. Tutvub raadiosaadete ülesannetega. Arendab kuulamisoskust.
11. Õpib kirjavahemärgistama otsekõnet. Õpib kaudkõnes olevaid lauseid asendama otsekõnega.
12. Osaleb rühmatöös. Arendab loomingulisust.
13. Tunneb eesti keele häälikusüsteemi, sõnaliikide tüüpjuhte ja lihtvormide kasutust, järgib eesti õigekirja aluseid ja õpitud põhireegleid; moodustab ja kirjavahemärgistab lihtlauseid, sh koondlauseid ja lihtsamaid liitlauseid;

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta.
* Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine.
* Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele.
* Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise.
* Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis).
* Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet. .

* Eesti keeles hinnatakse lugemistoskust, tekstist arusaamist, keeleõpetust ja õigekirja/grammatikat.

* Eesti keele II poolaasta kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal:
1) kontorlltöö nr 4 (nimi-, arv- ja omadussõna kokku- ja lahkukirjutamine, kohanimed, tarbetekstid);
2) kontrolltöö nr 5 (televisioon, raadio, tegusõna pööramine ja aeg, otse- ja kaudkõne) ;
3) kontrolltöö nr 6 (alus ja öeldis, liht-, liit- ja koondlause);
4) etteütlused (nimi- ja omadussõnade kokku- ja lahkukirjutamine, õigekiri, suur või väike algustäht...)
5) lühiarutlus;
6) õpimapp ja eneseanalüüs.



* Valikuliselt hinnatakse töövihiku ja koduste ülesannete täitmist.
* Õppeaasta lõpus saab õpilane õpimapi eest hinde (II poolaasta eesti keel).

Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu või 1 viga
"4" - 2-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

*Loovtöö hindamisel hinnatakse eraldi sisu (vastavus tööülesandele) ja õigekirja (vt kontrolletteütluse hindamisskaalat).
*Suulise esitluse/ettekande puhul hinnatakse koos nii sisu kui esinemist.

*Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö (kontrolltöö, etteütlus, tunnikontroll vm) järele vastata 10 koolipäeva jooksul.

*Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.

*Kui kodutöö on tegemata või esitamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui kodutöö pole järgmise ainetunni alguseks esitatud.

Vajalikud õppevahendid:
* eesti keele õpik;
* eesti keele töövihik;
* korrektne eesti keele vihik;
* õpimapp;
* kirjutusvahend (sinine või must pastapliiats või tinten-pen). NB! Kasutada võib läbivalt ainult üht värvi - kas sinist või musta.

Õppekomplekt:
* Liisi Piits, Terje Varul "Eesti keele õpik 6. klassile"
* Liisi Piits, Terje Varul "Eesti keele töövihik 6. klassile" I ja II osa
Konsultatsioon esmaspäeviti kell 15.00-15.45 ruumis 310