Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 6d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 20. jaanuar 2019. a. kell 17.56
Muudetud: 9. veebruar 2019. a. kell 12.48

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kirjandusõpetusega taotletakse, et õpilane:
* loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
* väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse ja kultuuriga;
* mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja kirjalikku väljendusoskust;
* arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
* kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
* laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
* annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
* hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21-25. jaanuar
RAAMATUST SAAB FILM
* Filme on igale maitsele; õp lk 74-77
* Filmi tegijad; õp lk 86-87

28.jaan-1. veeb
* Filmi "Lotte ja kadunud lohed" põhjal. Kuidas raamatust sai film; õp lk 92-95, tv 74. Film " Kevade" õ lk 96-97
* Inimene kujundab kultuuri. Johannes Aavik. Eno Raud. Johannes Pääsuke.; õp lk 100-105

4.-8. veebruar
KIRJANDUS ASTUB LAVALE
* O. Luts "Kevade" I osa - lugemiskontroll. Teatrietendus paberil; õp lk 8-9
* Urmas Vadi, „Lendav laev“; õp lk 10-13

11.-15. veebruar
* Tekstist saab teatrietendus; õp lk 14-17
* Tekstist saab teatrietendus; õp lk 14-17

18.-22. veebruar
* Romaanist näidendiks õp lk 18-23, tv lk 51-52
* Eesti teatreid õp lk 24-27, tv lk 53-54

VAHEAEG

4.-8. märts
* E. Raud "Kalevipoeg"
* Rühmatöö

11.-15. märts
* Rühmatöö
* Mihkel Ulman, „Kohkumatud lapsehoidjad“; õp lk 28-31, tv lk 10-11

18.-22. märts
LUGEJA AVAB TEKSTI
* Müüt kui kirjanduse läte; õp lk 34-35
* Rahvalaulud kaante vahel; õp lk 36-37

25.-29. märts
* Ümberjutustatud regivärsid; õp lk 38-41
* Ilukirjandustekst kui teabeallikas; õp lk 42-47

1.-5. aprill
* Miks ja kuidas ma loen? õp lk 47; Loo jutustaja; õp lk 53
* Pilti peitunud tekst; õp lk 54-61

8.-12. aprill
INIMENE LOOB VÄÄRTUSI
* Lugemiskontroll - vabalt valitud noorsookirjanduse põhjal
* Rühmatöö

15.-18. aprill
* Valm. Funktsionaalse lugemisülesande lahendamine
* Muistend. Funktsionaalse lugemisülesande lahendamine.

VAHEAEG

29. aprill-3. mai
* Rahvalaulud kaante vahel; õp lk 36-37
* Faehlmann ja Kreutzwald – Eesti rahvuseepose loojad; õp lk 88-89

6. -10. mai
* Müüt kui kirjanduse läte; õp lk 34-35
* Eri rahvaste müüte

13.-17. mai
MINA JA…
* Mina ja raha; õp lk 64-67
* Mina ja minu vanemad; õp lk 68-71

20.-24. mai
* Vabakirjutus. Mina ja sõprus; õp lk 76-79
* Mina ja loodus; õp lk 80-83

27.-31. mai
* Vabalt valitud teose tutvustamine
* Vabalt valitud teose tutvustamine

3.-7. juuni
* Praktikanädal
* Praktikanädal

10.-11. juuni
* Õppeaasta lõpetamine
* Õppeaasta lõpetamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
* kirjutab eri˛anrilisi omaloomingulisi töid, sh kirjeldavat ja jutustavat teksti;
* esitab peast luuletuse, lühikese proosa- või rolliteksti;
* koostab teksti kohta eri liiki küsimusi;
* vastab teksti põhjal koostatud küsimustele oma sõnade või tekstinäitega;
* järjestab teksti põhjal sündmused ning määrab nende toimumise aja ja koha;
* kirjeldab tekstile tuginedes tegelast ja hindab tema käitumist;
* võrdleb iseennast mõne tegelasega;
* arutleb teksti teema, põhisündmuste, tegelaste, nende probleemide ja väärtushinnangute üle, avaldab ning põhjendab oma arvamust;
* otsib teavet tundmatute sõnade kohta ning teeb endale selgeks nende tähenduse;
* mõtestab luuletuse tähendust, tuginedes iseenda elamustele ja kogemustele;
* oskab jutustada lugu peast või kavapunktide toel;
* on läbi lugenud vähemalt 6 eakohast erinevasse ˛anrisse kuuluvat väärtkirjandusteost;
* loeb ilukirjandustekste ladusalt ja mõtestatult ning väärtustab lugemist;
* tutvustab loetud kirjandus- ja filmiteose autorit, sisu ja tegelasi ning kõneleb oma lugemismuljetest.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta.
* Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine.
* Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele.
* Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise.
* Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis).
* Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

* Kirjanduse II poolaasta kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal. Iga õpilane saab vähemalt kolm hinnet järgmiste tööde eest:
1) lugemiskontroll: O. Luts "Kevade"
2) lugemiskontroll: E. Raud "Kalevipoeg"
3) vabalt valitud eakohane kirjandusteos (luuleraamat)
4) suuline esitlus: vabalt valitud (eakohane) kirjandusteos.

* Valikuliselt hinnatakse tunnitööd ja koduste ülesannete täitmist.

* Suulise esitluse/ettekande puhul hinnatakse koos nii sisu kui esinemist.
* Loovtöös hinnatakse teksti terviklikkust, originaalsust, fantaasiat, korrektset keelekasutust ning ülesehitust.
* Rühmatöös hinnatakse panust rühmatöö protsessi ning lõpptulemust.

* Kui poolaasta kokkuvõtva hinde väljapanemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis on suurem kaal kontrolltööde ja kohustusliku kirjanduse lugemise eest saadud hinnetel.

*Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö (kontrolltöö, lugemiskontroll, tunnikontroll vm) järele vastata 10 koolipäeva jooksul.

*Kui töö on esitamata või kontrolltöö/lugemiskontroll/tunnikontroll sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.

*Kui kodutöö on tegemata või esitamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui kodutöö pole järgmise ainetunni alguseks esitatud.

Vajalikud õppevahendid:
* kirjanduse õpik;
* korrektne kirjanduse vihik;
* õpimapp (sama, mis eesti keeles);
* kirjutusvahend (sinine/must pastapliiats või tinten-pen). NB! Kasutada võib läbivalt ainult üht värvi - kas sinist või musta.
*Jaak Urmet, Lauri Vanamölder "Kirjanduse õpik 6. klassile" I ja II
Konsultatsioon esmaspäeviti kell 15.00 - 15.45 ruumis 310