Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 5_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 20. jaanuar 2019. a. kell 17.42
Muudetud: 5. veebruar 2019. a. kell 10.01

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kirjandusõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva
lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
2) väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse
ja kultuuriga;
3) mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja
kirjalikku väljendusoskust;
4) arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
5) kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
6) laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
7) annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
8) hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. Kes me oleme?
2. I. Lember "Fantastiline tüdruk", "Fantastiline poiss"
3. Talvejutu kirjutamine
4. Eestlaste muistne vabadusvõitlus.
5. Vabadussõda kirjanduses (Eerik Laidsaar) * https://arhiiv.err.ee/guid/201106151354287010010002081001517C41A040000005764B00000D0F019366 (al 37 min)
6. Kodulugu ja sugupuu.
7. Sugupuu- põlvkondade ringide loomine.
8. "Minu pere lugu" Õ lk 22-23 fotoalbum
9. Eesti Vabariigi sünnipäev. Luulekava gruppides.
10. Näidendi kirjutamine ja valimised.
11. Proovid Suur Uba 2019
12. Õpime keelt hästi kasutama Õ lk 26
13. "Mäng" H. Porter. Mängu loomine
14. Aino Perviku teosed.
15. Raamatud muudavad maailma. Õ lk 54 Külastame talveaia lugemisnurka.
16. Kõik poisid ei saa suureks. Õ lk 62 katkend I. Soopani raamatust.
17. Raamat kui kunstiteos. Elulooraamatu loomine.
18. Luule, see ei tule tuulest! Õ lk 80-81. Õ lk 96-98 Luule lugemine, etlemine.
19. Rahvakalender. Vastlapäev, lihavõtted. Volbriöö, jaanipäev.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane loeb ja kuulab isiklikust huvist ning õppimise eesmärkidel nii huvivald­kondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste;
rakendab tuttavat liiki teksti lugemisel ja kuulamisel eri viise ja võima­lusi;
valib juhendamise toel oma lugemisvara;

Tekstiloome:
õpilane jutustab, kirjeldab, arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande ja kõne);

Suuline ja kirjalik suhtlus:
õpilane valib juhendamise toel suhtluskanali;
leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Kirjanduse kokkuvõttev hinne tunnistusele kujuneb aasta lõppedes õppeprotsessi käigus saadud hinnetest. Õpilane saab hindeid viiepallisüsteemis töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde), klassivälise lektüüri tundmises. Kirjanduse hinnete hulgas on ka tekstiõpetuse hinded. Tekstiõpetuse tunnis saadud hinne kantakse eKoolis vastava märkega kirjanduse hinnete alla.

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega «puudulik» või «nõrk» järele vastata 10 päeva jooksul alates töö toimumise päevast. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Kui poolaasta kokkuvõtva hinde välja panemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde ja klassivälise loetud ilukirjanduse hinded.
Konsultatsioon ja järelvastamine reedeti kell esmaspäeviti lell 15.00-15.45 ruumis 310 või kokkuleppel õpetajaga muul ajal. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.