Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 4a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Sirje Mehik

klassiõpetaja

Kontakt: Sirje.Mehik@nooruse.edu.ee

Loodud: 19. jaanuar 2019. a. kell 18.10
Muudetud: 20. jaanuar 2019. a. kell 14.31

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli matemaatikaõpetus annab õpilastele valmisoleku mõista ning kirjeldada loogilisi, kvantitatiivseid ja ruumilisi seoseid. Matemaatikakursuses omandatakse kirjaliku ja peastarvutamise oskus, tutvutakse tasandiliste ja ruumiliste kujundite omadustega, õpitakse matemaatiliselt seoseid kirjeldama. Omandatakse vajalikud algebra põhioskused. Põhikooli matemaatikakursuses omandatud meetodeid saavad õpilased kasutada teistes õppeainetes.
Matemaatikaõpetuses pööratakse erilist tähelepanu õpitavast arusaamisele ning õpilaste loogilise ja loova mõtlemise arendamisele. Rõhutatakse täpsuse, järjepidevuse ja õpilaste aktiivse mõttetöö olulisust kogu õppeaja vältel. Matemaatilisi probleemülesandeid lahendades saavad õpilased ahaa-elamuse kaudu kogeda edu ja avastamisrõõmu.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

14. - 18.01
1) Ristküliku ja ruudu pindala. Mõõtühikute teisendamine. Õ lk 136-139
2) Ristküliku ja ruudu pindala. Mõõtühikute teisendamine. Õ lk 140-144
3) Mitmesuguseid ülesandeid. Õ lk 145-147
4) KONTROLLTÖÖ 5

21. - 25.01
Kordamisülesanded
KONTROLLTÖÖ nr 7
Arvud miljonini õ lk 8 - 11, tv lk 4- 6
Arvud miljonini õ lk 12 - 13, tv lk 6 - 7

28.01. - 01.02
Arvud miljonini õ lk 14 - 15, tv lk 8
Arvud miljonini õ lk 16 - 17, tv lk 9
Järkarvu korrutamine õ lk 18 - 21, tv lk 10 - 11
Järkarvu korrutamine õ lk 22 - 23, tv lk 12

04. - 08. 02
Järkarvu korrutamine õ lk 24 -26 , tv lk 13
Järkarvu korrutamine õ lk 27 - 29
Järkarvu jagamine õ lk 30 - 33, tv lk 14
Järkarvu jagamine õ lk 34 - 35, tv lk 15, 16

11. - 25.02
Järkarvu jagamine õ lk 36 - 37, tv lk 18 - 19
Järkarvu jagamine õ lk 38 - 39, tv lk 20 - 24
Ülesannete lahendamine õ lk 40 - 41, tk nr 13
Ülesannetelahendamine õ lk 42-43

18. - 22.02.
Korrutamine kahekohalise arvuga õ lk 44 - 45, tv lk 26
Korrutamine kahekohalise arvuga õ lk 46 - 47, tv lk 27
Korrutamine kahekohalise arvuga õ lk 48 - 49
Korrutamine kahekohalise arvuga õ lk 50 - 51, tk nr 14

Vaheaeg

04. - 08.03
Puuduva teguri, jagatava ja jagaja leidmine õ lk 52 - 54, tv lk 32 - 33
Puuduva teguri, jagatava ja jagaja leidmine õ lk 55 - 56, tv lk 34 - 35
Puuduva teguri, jagatava ja jagaja leidmine õ lk 57 - 59, tv lk 36
Tunnikontroll nr 15

11. - 15.03
Ülesannete lahendamine õ lk 60 - 61
Ülesannete lahendamine õ lk 62 - 63, tv lk 39 - 41
Kordamine
KONTROLLTÖÖ nr 8

18. - 22.03
Jagamine kahekohalise arvuga. Õ lk 64-65, tv lk 42
Jagamine kahekohalise arvuga õ lk 66-67 tv lk 43
Jagamine kahekohalise arvuga õ lk 68-69, tv lk 44
Jagamine kahekohalise arvuga õ lk 70-71, tv lk 45

25.- 29.03
Jagamine kahekohalise arvuga. Õ lk 72-73, tv lk 46
Jagamine kahekohalise arvuga. Õ lk 74-75, tv lk 47
Jagamine kahekohalise arvuga. Õ lk 76-77, tv lk 48-49
KONTROLLTÖÖ nr 9

01. - 05.04
Mitmesuguseid ülesandeid. Õ lk 78, tv lk 50
Mitmesuguseid ülesandeid. Õ lk 79-80
Kordamine, õ lk 81-82, tv lk 52
Kordamine, õ lk 83, tv lk 53

08. - 12.04
Jagamine kahekohalise arvuga. Õ lk 64, ül 986 - 1006, tv lk 43
Jagamine kahekohalise arvuga. Õ ül 1010 - 1027, tv lk 44 - 45
Jagamine kahekohalise arvuga. Õ ül 1029 - 1030, tv lk 46 -49
Jagamine kahekohalise arvuga. Õ ül1048, 1049, 1054, 1061, tv lk 50

15. - 19.04
Ülesannete lahendamine. Õ ül 1074, 1080, 1083; tv lk 52
Ülesannete lahendamine.Õ ül 1086 - 1090, tv lk 53
KONTROLLTÖÖ
Murrud. Õ lk 84, õl 1096 - 1110

29.04 - 03.05
Murrud. Õ ül 1113 - 1122, tv lk 54 -56
Murrud. Õ ül 1140 - 1154, tv lk 58 - 61
Ülesannete lahendamine. Õ ül 1156, 1157, 1167, 1171, tv lk 62, 64
KONTROLLTÖÖ

06. - 10.05
Kolmnurk. Kolmnurga ümbermõõt. Õ ül 1187 - 1192, tv lk 67
Isekülgse kolmnurga joonestamine. Tv lk 70 - 71
Ristküliku ja ruudu joonestamine. Õ lk 104 - 105, tv lk 72 - 73
Ristküliku ja ruudu joonestamine. Õ ül 1209 - 1211

13. - 17.05
Ülesannete lahendamine õ ül 1213 - 1219
Ülesannete lahendamine õ ül 1223 - 1229
Ülesannete lahendamine õ ül 1231 , 1235, 1238
KONTROLLTÖÖ

20. - 24.05
Kordamine
Kordamine
Kordamine
Kordamine

27. - 31.05
KONTROLLTÖÖ
Ülesannete lahendamine õ ül 1284 - 1287, tv lk 82 - 83
Ülesannete lahendamine õ ül 1289, 1290, 1293, 1297
Matemaatilisi mänge

03.- 07.06
Kokkuvõte õppeaastast
Praktikapäevad

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased oskavad:
- oskab nimetada joonise abil geomeetrilisi kujundeid; teab ümbermõõdu mõistet; oskab leida ruudu ja ristküliku ümbermõõtu;
- tunneb pindalaühikuid ja nendevahelisi seoseid; oskab teisendada pindalaühikuid;
- teab massiühikuid;
- teab Eestis käibel olevaid rahaühikuid ja oskab neid teisendada;
- oskab nimetada ajaühikuid ja sooritada nendega tehteid;
- teab, kuidas leitakse aega, kiirust ja teepikkust; teab nende mõõtmiseks vajalikke ühikuid.
- teostada tehteid massi-, aja- ja rahaühikutega
- leida kiirust, aega, teepikkust
- liita, lahutada, korrutada , jagada miljoni piires
- järkarvu korrutada ja järkarvuga jagada
- korrutada kahekohalise arvuga
- leida puuduvat tegurit, jagatavat ja jagajat
- jagada kahekohalise arvuga
- kirjalikult jagada kahekohalise arvuga
- teostada tehteid murdudega
- arvutada kolmnurga ümbermõõtu
- joonestada isekülgset kolnurka, ruutu ja ristkülikut sirkli ja joonlaua abil
- kirjalikult liita, lahutada, korrutada, jagada

Hindamine üles

Suuline vastamine:
HINNE "5" pannakse kui õpilane
* vastab esitatud küsimustele õigesti
* arvutab õigesti ja kiiresti
* oskab lahendada tekstülesannet, sõnastada oma tegevust ja sõnastada vastuse
* oskab kasutada mõõtmis- ja joonestamisvahendeid ja täidab ülesande täpselt ja korralikult
HINNE "4" pannakse õpilastele, kui vastus vastab põhiliselt samadele nõuetele, mis hinde "5" puhul, kuid õpilane
* teeb vastamisel üksikuid vigu sõnastamisel
* teeb arvutamisel üksikuid mitteolulisi vigu, mida on ise võimeline parandama
* tekstülesande lahendamisel ei anna küllalt täpseid selgitusi lahenduskäigu kohta
* täidab ebatäpselt mõõtmis- ja joonestamisülesandeid
Õpilane on võimeline end ise parandama õpetaja vähese abiga.
HINNE "3" pannakse, kui õpilane teeb palju vigu, kuid parandab need õpetaja abiga.
HINNE "2" pannakse õpilasele siis, kui ta üldse ei tunne aine materjali.

Kirjalikud tööd:
Punktid märgitakse ülesannete juurde. Tööhinne tuletatakse punktide koguarvust.
HINNE "5" 90- 100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust
Hinne "2" - 20-49% punktide arvust
Hinne "1" - 0-19% punktide arvust

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul kooli tulles tööd järele ei vastata.
Veerandihinde kujunemisel võetakse arvesse nii arvestuslikke hindeid, kui ka jooksvaid hindeid.
Konsultatsioon toimub teisipäeviti kell 14.00. - 14.45 ruumis 307 . Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga. Järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.