Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 1b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Tustit

klassiõpetaja

Kontakt: Merle.Tustit@nooruse.edu.ee

Loodud: 19. jaanuar 2019. a. kell 18.05
Muudetud: 20. jaanuar 2019. a. kell 21.36

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 7 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesti keele hea valdamine on eduka õppimise eeldus kõigis õppeainetes. Omandatakse keele- ja kirjandusteadmisi ning erinevaid lugemise, kirjutamise ja suhtlemise kogemusi.
I kooliastmes kujundatakse õpilaste teadmisi ja oskusi kolmes õppevaldkonnas: suuline keelekasutus (kuulamine, kõnelemine), lugemine ja kirjutamine. Suuline keelekasutus hõlmab eneseväljendust argiolukorras ning eakohase suulise teksti mõistmist ja edasiandmist. Lugemise õpetamisel kujundatakse oskust töötada tekstiga eakohaste juhiste alusel. Kirjutamise õpetusega kujundatakse õigekirjaoskus õpitud keelendite piires ja suutlikkus end eesmärgipäraselt kirjalikult väljendada.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21.-25.01
-Luuletused talvest Õ lk 26 - 27 Tv lk 60 h 1 Kt täht d
-Loomade talvekorter Õ lk 28 - 29 Tv lk 10 h 1 KT täht t
-Metsloomi aitamas Õ lk 30 - 31 Tv lk 60 h 2
-Vaagu söökla. Midagi head Õ lk 32 Tv lk 80

28.-01.02
-Ära karu uksele koputa. Õ lk 35 Tv lk 11 h 1 KT täht p
-Karu talvelaul Õ lk 35 Tv lk 11 h 4
-Elasid kord Õ lk 37 Tv lk 11
-Nädalaplaan Õ lk 38 KT täht j

04.-08.02
-Juki jutt Õ lk 40 Tv lk 13 Mida teeb? -b
-Päevaplaan Õ lk 42 Tv lk 14 KT täht g
-Tagurpidi jutt Õ lk 43 Tv lk 62 Mida teevad? -vad
-Koolitee Õ lk 44 - 45 Tv lk 15, 63 KT täht v
-Kolikook Õ lk 46 - 47 Tv lk 16 h 1, 2
-Tahvliteksti koostamine Tv lk 16 h 3, 4, lk 17 h 1, 2.
11.-15.02
-Iia ja Hipp Õ lk 51 Tv lk 17 h 3, 4. lk 64 KT täht r.
-Kandilised sõnad Õ lk 53 Tv lk 65 h 1
-Kaklus Õ lk 54 Tv lk 19, 65 h 2 KT täht s
-Kuidas sõpra rõõmustada Õ lk 56 - 57 Tv lk 20, 66
-Sõber Õ lk 59 Tv lk 21
18.-22.02
-Juki arvutab õuntega Õ lk 60 - 61 Tv lk 22 KT täht c, f, q.
-Kõige toredam tund Õ lk 62 Tv lk 23 Ainsus, mitmus KT võõrtähtede kirjutamine.
-Meie kodumaa on Eesti õ lk 68 Tv lk 24, lk 69 h 2
-Talvine kodumaa Õ lk 69
-Tahvliteksti koostamine. Jutu kirjutamine.

25.02-03.03 VAHEAEG

04.-08.03
- Mõistatused Õ lk 64 Tv lk 68 KLASSIVÄLINE LUGEMINE E. RAUD "SIPSIK"
-Vastlapäev Õ lk 56 - 57 KT lk 47
-Prillid Õ lk 70 - 71 Tv lk 25 h 1, 2 lk 70 h 1 KT lk 48
-Tahvliteksti koostamine Tv lk 70 h 2
11.-15.03
-Kata on korrapidaja Õ lk 72 - 73 Tv lk 26 h 1, 2.
-Klassist klassi Õ lk 74 - 75 Tv lk 27 KT lk 49
-Koolist koju Õ lk 76 - 77 Tv lk 28 h 1, lk 81
-Kus häda kõige suurem Õ lk 78 - 79 Tv lk 71 h 1 KT lk 50
18.-22.03
-Vares Vaak satub kimbatusse Õ lk 80 - 81 Tv lk 29 h 1,2. lk 71 h 1.
-Soojus. Bronhiit Õ lk 82 Tv lk 30 h 1, 2. lk 83
-Aknal Õ lk 84 Tv lk 84 Tv lk 31 h 1, lk 72 h 2 KT lk 51
-Kui kurgil jäi kurk haigeks. Õ lk 86 - 87 Tv lk 32 h 2, lk 73 h 1, 2.
25.-29.03
-Aadama ja Anna linnasõit Õ lk 88 - 89 Tv 33, 83 h 4 KT lk 52 Suluta kaashääliku pikkus
-Onu juures Õ lk 90 Tv lk 73, lk 74
-Raamatukogus Õ lk 92 - 93 Tv lk 34 h 2, 3 Pala jutustamine.
-Kuulamisülesanne 13 KT lk 53
01.-05.04
-Krõll Õ lk 95 Tv lk 35 h 1, lk 83 h 5 KT II osa täht U
-Tahvliteksti koostamine Tv lk 87 - 88
- Sipsiku sünd Õ lk 96 - 97 Tv lk 83 h 6
-Lühinäidendid Õ lk 99 Tv lk 100 KT täht V
-Lasteraamatud Õ lk 36, 101
08.-12.04
-Kevade tulek. Viis lumememme Õ lk 102-103 Tv 37, 75 KT täht O
-Aprill Naer on terviseks Õ lk 104 - 105 Tv lk 38 h 2
-Tahvliteksti koostamine Tv lk 38, 81
-Printsess Kribuliin Õ lk 106 Tv 39 KT täht E
-Lihavõttejänes Õ lk 108 Tv 40
15.-18.04
-Kevad Õ lk 110 Tv 41, 84 h 2 KT täht S
-Elekter läks ära Õ lk 112 Tv lk 42 h 1, 2 Täishääliku pikkuse kordamine
-Uudu ja Tiit Õ lk 113 - 114 Tv lk 43
-Tahvliteksti koostamine KT täht T, F
-Kata õnnetus Õ lk 116-117 Tv 44

19.-28.04 VAHEAEG

29.-03.05
-Mõistatused Õ lk 119 Tv 45 h 1 KT täht P
-Aadama ja Anna kodu Õ lk 120 Tv lk 45 h 2, 3, lk 84 h 3
-Televiisorit on kerge koristada Õ lk 122 Tv lk 46, lk 84 h 4
-Kui ma oleksin suur Õ lk 124 - 125 Tv lk 47 h 1 KT täht B
- Tahvliteksti koostamine Õ tv lk 47 h 2
06.-10.05
-Peened prouad. Varandus Õ lk 126, 127 Tv lk 79 KT täht R
-Lugu, kes otsis lugejat Õ lk 128 Tv lk 48
-Siili turtsumine. Jänese hüppamine Õ lk 129 Paaristöö
-Kolm põrsakest Õ lk 130 - 131 Muinasjutu jutustamine. KT täht I
-Tahvliteksti koostamine Kuulamisülesanne 12
13.-17.05
KLASSIVÄLINE LUGEMINE: Vabalt valitud muinasjutt.
-Hunt ja seitse kitsetalle Õ lk 132 - 133 Tv lk 82 h 1 KT täht J Jutustamine aheljutustusena
-Punamütsike Õ lk 134 Jutustamine piltide järgi.
-Ema läks teatrisse Õ lk 135 Tv lk 49 h 3
-Mure Õ lk 136 - 137 Tv lk 50 KT täht H
-Tahvliteksti koostamine Tv lk 82 h 1
20.-24.05
-Riina ema tass Õ lk 138 Tv 82 h 2 KT täht K
-Täpid Õ lk 139 Jutu koostamine joonise põhjal
-Suurpuhastus Õ lk 140 - 141 Tv 51 h 1, 2, lk 82 h 2
-Kõige ilusam emadepäev õ lk 142 Tv lk 52 h 2 KT täht G
-Tahvliteksti koostamine
27.-31.05
-Parem või pahem. Üks õige paar Õ lk 144 - 145 Tv lk 53 KT täht L
-Tahvliteksti koostamine Tv lk 54 h 1
-Ilusad ilmad. Suvi, suvi Õ lk 146 - 147 Tv lk 83 h 4
-Kooliaed Õ lk 148 Tv lk 55 KT täht D
-Kevadpidu on tulemas Õ lk 149 - 150 Tv lk 83 h 6
03.-07.06
-Lõpunäidend Õ lk 151 - 155 Tv lk 85 h 1 KT täht A
-Kevadpidu õ lk 156 - 157 Tv lk 85 h 4
-Kooliaasta lõpeb õ lk 158 Tv lk 56, 86
- Viktoriin Õ lk 160 - 161 KT täht M

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Lugemine ja suuline eneseväljendus:
* Loeb õpitud teksti ladusalt ja veatult
* Saab loetust aru, oskad vastata küsimustele
* Suudab eakohast teksti kuulata
* Oskab end väljendada arusaadavalt
* Toimib õpetaja ja kaaslase suulise juhendi järgi;
* Esitab luuletust peast

Kirjatehnika:
* Oskab kirjutada õpitud väikesi kirjatähti
* Oskab õpitud väikesi kirjatähti õigesti seostada
* Oskab tööd vormistada puhtalt ja loetavalt
* Täidab tahvlinäidise järgi õpetaja abiga õpilaspäevikut

Keeleõpetus:
* Oskad kirjutada lühemaid sõnu veatult
* Kirjutab õigesti mitmuse tunnust -d ning pöördelõppe -b ja -vad
* Kirjutab omasõnade algusesse k, p, t;
* Teab, et lause alguses, inimeste, loomade, oma kodukoha nimes kasutatakse suurt algustähte
* Teab, et lause lõpeb punktiga
* Kirjutab õigesti oma nime

Hindamine üles

1. .klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. eKoolis kajastuvad õpilase puudumised ja märkused. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

Lugemine ja suuline eneseväljendus:
* Loeb õpitud teksti ladusalt ja veatult
* Saab loetust aru, oskad vastata küsimustele
* Suudab eakohast teksti kuulata
* Oskab end väljendada arusaadavalt
* Toimib õpetaja ja kaaslase suulise juhendi järgi;
* Esitab luuletust peast

Kirjatehnika:
* Oskab kirjutada õpitud väikesi kirjatähti
* Oskab õpitud väikesi kirjatähti õigesti seostada
* Oskab tööd vormistada puhtalt ja loetavalt
* Täidab tahvlinäidise järgi õpetaja abiga õpilaspäevikut

Keeleõpetus:
* Oskad kirjutada lühemaid sõnu veatult
* Kirjutab õigesti mitmuse tunnust -d ning pöördelõppe -b ja -vad
* Kirjutab omasõnade algusesse k, p, t;
* Teab, et lause alguses, inimeste, loomade, oma kodukoha nimes kasutatakse suurt algustähte
* Teab, et lause lõpeb punktiga
* Kirjutab õigesti oma nime

Osaoskuste hindamisel kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata

* eKoolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus.
* eKoolis on kasutusel kirjaliku töö puhul saavutatud punktide arv, mille puhul selgitusse on lisatud maksimumpunktid ja viide osaoskustele.
Konsultatsioon on neljapäeviti 13.00 - 13.45 ruumis 205.