Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 8_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maren Aaviste

matemaatikaõpetaja

Kontakt: Maren.Aaviste@nooruse.edu.ee

Loodud: 19. jaanuar 2019. a. kell 16.58
Muudetud: 19. jaanuar 2019. a. kell 16.58

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Selleks, et õpilane suudaks lahendada igapäevaelu erinevates valdkondades tekkivaid küsimusi, mis nõuavad matemaatiliste mõttemeetodite (loogika ja ruumilise mõtlemise) ning esitusviiside (valemite, mudelite, skeemide, graafikute) kasutamist.

Põhikooli matemaatikaõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) arutleb loogiliselt, põhjendab ja tõestab;
2) modelleerib looduses ja ühiskonnas toimuvaid protsesse;
3) püstitab ja sõnastab hüpoteese ning põhjendab neid matemaatiliselt;
4) töötab välja lahendusstrateegiaid ja lahendab erinevaid probleemülesandeid;
5) omandab erinevaid info esitamise meetodeid;
6) kasutab õppides IKT vahendeid;
7) väärtustab matemaatikat ning tunneb rõõmu matemaatikaga tegelemisest;
8) rakendab matemaatikateadmisi teistes õppeainetes ja igapäevaelus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 21.01.2019 - 25.01.2019
GEOMEETRIA
*Paralleelsed ja lõikuvad sirged
*Paralleelsed ja lõikuvad sirged
*Paralleelsed ja lõikuvad sirged
*Paralleelsed ja lõikuvad sirged
*Enesekontroll
2. nädal 28.01.2019- 01.02.2019
*Geomeetria kordamine
*Kolmnurga sisenurkade summa, kolmnurga välisnurk
*Kolmnurga kesklõik
*Kolmnurga kesklõik
*Kolmnurga mediaanid
3. nädal 04.02.2019 - 08.02.2019
*SUUSALAAGER
4. nädal 11.02.2019 - 15.02.2019
*Trapets, tema omadused
*Trapetsi joonestamine
*Trapetsi kesklõik
*Trapetsi kesklõik
*Trapetsi pindala
5. nädal 18.02.2019 - 22.02.2019
*Kordamine
*Kordamine
*Kordamine
*Kordamine
*Eesti päev
VAHEAEG
6. nädal 04.03.2018 - 08.03.2019
*Teadmiste kontroll: Geomeetrilised kujundid
KUJUNDITE SARNASUS
*Kordamine: Võrre; võrdeline sõltuvus; võrdelised lõigud
*Kiirteteoreem
*Sarnased kolmnurgad
*Kolmnurkade sarnasuse tunnused
7. nädal 11.03.2019 - 15.03.2019
*Hulknurkade sarnasus
*Sarnaste hulknurkade ümbermõõdud
*Sarnaste hulknurkade pindalad
*Kordamine
*Kordamine
8. nädal 18.03.2019 - 22.03.2019
*Kordamine
*Kordamine
*Teadmiste kontroll: "Hulknurkade sarnasus"
RINGJOON JA KORRAPÄRANE HULKNURK
*Kordamine: Ringjoon, ring, kaar, sektor
*Kesknurk ja piirdenurk.
9. nädal 25.03.2019 - 29.03.2019
*Thalese teoreem
*Ringjoone puutuja
*Kordamine
*Kordamine
*Kordamine
10. nädal 01.04.2019 - 05.04.2019
*Kordamine
*Teadmiste kontroll: "Ringjoon, ring- lõigud, sirged, nurgad "
*Kolmnurga sise- ja ümberringjoon
*Kolmnurga sise- ja ümberringjoon
*Kolmnurkade konstrueerimine koos sise- ja ümberringjoonega
11. nädal 08.04.2019 - 12.04.2019
*Korrapärane hulknurk
*Korrapäraste hulknurkade konstrueerimine
*Korrapärase hulknurga ümbermõõt ja pindala
*Korrapäraste hulknurkade konstrueerimine, ümbermõõt ja pindala
*Kordamine
12. nädal 15.04.2019 - 19.04.2019
*Kordamine
*Kordamine
*Teadmiste kontroll: "Korrapärase hulknurga konstrueerimine "
*Projektipäev/Loovtööde kaitsmine
*Suur reede
VAHEAEG
13. nädal 29.04.2019-03.05.2019
ÜLDINE KORDAMINE
14. nädal 06.05.2019 - 10.05.2019
15. nädal 13.05.2019 - 17.05.2019
16. nädal 20.05.2019 - 24.05.2019
17. nädal 27.05.2019 - 31.05.2019
18. nädal 03.06.2019 - 07.06.2019
*Tagasiside
*Kokkuvõtted

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Perioodi lõpus õpilased oskavad:
*defineerida korrektselt mõisteid.
*kasutada rööpküliku omadusi.
*kasutada kolmnurkade sisenurkade summa teoreemi.
*lahendada ülesandeid kolmnurga, rööpküliku ja trapetsi kohta.
*kasutada kolmnurga ja trapetsi kesklõikude teoreeme.

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse nii kujundavat kui kokkuvõtvat hindamist. Kujundava hindamise puhul keskendutakse eelkõige õpilase arengu võrdlemisele tema varasemate saavutustega
Kokkuvõtval hindamisel võrreldakse õpilase saavutusi taotlevate õpitulemustega. Praktiliste tööde ja ülesannete puhul hinnatakse nii tulemust kui ka protsessi.

1. II poolaasta kokkuvõttev hinne kujuneb lähtuvalt II poolaastaks seatud õpitulemustest. Õpilane oskab:
*defineerida korrektselt mõisteid.
*kasutada rööpküliku omadusi.
*kasutada kolmnurkade sisenurkade summa teoreemi.
*lahendada ülesandeid kolmnurga, rööpküliku ja trapetsi kohta.
*kasutada kolmnurga ja trapetsi kesklõikude teoreeme.

Hinne kujuneb viie teadmiste kontrolli ja protsessihinnete punktide summeerimisel võimalikest punktidest.
Protsessihinded: suulised vastamised, tunnikontroll või ülesannete iseseisev täitmine jne

2. Kokkuvõtvad hindelised tööd e. teadmiste kontrollid:
1) "Geomeetrilised kujundid"
2) "Hulknurkade sarnasus"
3) "Ringjoon, ring- lõigud, sirged, nurgad "
4) "Korrapärase hulknurga konstrueerimine "
5) Arvestustöö

3. Kirjalike tööde hindenormid
Hinne "5" 90-100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust
Hinne "2" 20- 49% punktide arvust

4. Puudumine või ebaõnnestunud kirjalik töö
Kõik teadmiste lontrollid tuleb sooritada vähemalt hindele "rahuldav".
Järeltöö tuleb sooritada 10 päeva jooksul peale töö kättesaamist. Kirjaliku töö ebaõnnestumisel on õpilasel võimalik saada õpetajalt lisakonsultatsiooni ja sooritada töö kokkulepitud ajal uuesti, esitades eelnevalt ebaõnnestunud töö vigade paranduse.

5. Õpiabi võimalused
Õpilasel on võimalik saada õpetajalt lisakonsultatsiooni vastastikusel kokkuleppel kab. 413

6. Nõuded õppevahenditele
*õpik
*joonestusvahendid
*harjutuste vihik
*kontrolltööde mapp koos ruuduliste lehtedega