Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: 1c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Anu Rand

Klassiõpetaja

Kontakt: Anu.Rand@nooruse.edu.ee

Loodud: 6. jaanuar 2019. a. kell 20.11
Muudetud: 19. jaanuar 2019. a. kell 18.55

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Sissejuhataval kursusel antakse ülevaade baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.

I klassis kasutavad õpilased alates novembrist visuaalse programmeerimise keskkonda Scrach. Scratch on graafiline programmeerimiskeel, mille abil on lihtne ja huvitav koostada interaktiivseid lugusid, mänge ja animatsioone. Vastavas keskkonnas on lihtne asju luua ning tehtud töid teistega jagada. Scratchi saab kasutada veebipõhises keskkonnas http://scratch.mit.edu/

Lisaks tegelevad lapsed üle nädala LEGO WeDo'dega. LEGO WeDo on lastele alates seitsmendast eluaastast mõeldud robootika komplekt. See ühendub arvutiga, pakub võimaluse ehitada ning programmeerida lihtsaid LEGO mudeleid koos mootorite ja anduritega. Lapsed läbivad ridamisi erinevate ainete vahelisi tegevusi, mis arendavad samal ajal nende matemaatilisi-, inseneri-, tehnoloogia- ning keelelisi oskuseid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21.-25.01
Programmeerimismängud
28.-01.02
Programmeerimismängud
04.-08.02
BlueBotid
11.-15.02
Bluebotid
18.02-22.02
Scratch platvormi tutvustus
04.-08.03
Scratch tegelaste liigutamine.
11.-15.03
BlueBotid
18.-22.03
BlueBotid
25.-29.03
Kujundite loomine (Ristkülik)
01.-05.04
Kujundite loomine Scratch keskkonnas
08.-12.04
BlueBotid
15.-18.04
BlueBotid
29.-03.05
Tegelaste joonistamine Scratch keskkonnas.
06.-10.05
Tegelaste joonistamine Scratch keskkonnas.
13.-17.05
Suvetervituste loomine Scratchis.
20.-31.05
Suvetervituste loomine.
03.-07.06
Kokkuvõte õpitust.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kursuse lõpul õpilane:
on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
oskab kasutada arvutit ja internetilehitsejat
on omandanud baasteadmised programmeerimisega seotud mõistetest
tunneb Scratch keskkonda ning selle kasutusloogikat
oskab Scrach keskkonnas programmeerida lihtsamaid animatsioone, mänge
oskab luua LEGO roboteid ning neid liikuma programmeerida

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse sõnalisi hinnanguid. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

Hindamisele tulevad osaoskused:
Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
Oskad teha koostööd roboti ehitamisel.

Osaoskuste hindamisel kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata
Lisaks on:
* e- koolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus.
Konsultatsioon esmaspäeviti kell 13.00 ruumis 206