0 kaarti!
Autor: Ruth Jasmin klassiõpetaja |
Loodud: 3. jaanuar 2019. a. kell 11.31
Muudetud: 21. jaanuar 2019. a. kell 09.02
Õppeaasta: 2018/2019
Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta
Kestvus: 5 tundi nädalas
Eesti keele hea valdamine on eduka õppimise eeldus kõigis õppeaineis. Omandatakse keele- ja kirjandusteadmisi ning erinevaid lugemise, kirjutamise ja suhtlemise kogemusi.
Põhikooli emakeeleõpetusega taotletakse, et õpilane
• kasutab kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile, kirjutab õigesti;
• suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt, on valmis seda täiustama;
• omandab põhiarusaamad emakeelest ja keelest üldse;
• arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
• oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
• loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut;
• huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide vahel;
• tunneb oma rahvuskirjandust.
21.-25,01PILK TAEVASSE
* Salakiri. õ.lk.24/ Silbitamine õ.lk.22, tv.lk.12
* Oma silm on kuningas. õ.lk.25-26/ Silbitamine tv.lk.13
* Päike, kuu ja tähed. õ.lk.27, tv.lk.14/ Poolitamine õ.lk.23
* Päike, vihm ja vikerkaar Õ.LK.28; tv.lk.15
** Torm. Õ.lk.29 Murdekeel, luuletus tv.lk.16/ Etteütlus
28.01.-01.02.
* Kuutõrvajad. õ.lk.30-32;
* Kuu. Tv.lk.17
* Moenarr.
* Tartu observatoorium. õ.lk.33
** Virmalised. õ.lk.36-37; Ilmateade. tv.lk.18-19 + TL / IT nr.9
04.-08.02.
MAGUS TÄHESTIK
* Magus tähestik lk.38-39 / tähestikuline järjekord tv.lk.20
* Aadama tähestikujutt. õ.lk.40
* Tähekoorem. õ.lk.41,tv.lk.21
* Henrik ja Hulda. õ.lk.42-43,tv.lk.22
** Etteütlus
11.-15.02.
* Hüüdnimi. õ.lk.44-45, tv.lk.23
* Päris Tarzan. õ.lk.46-47, tv.lk.25
* Sabaga tähed. õ.lk.48-50, tv.lk.24
* Käru. õ.lk.51, tv.lk.26
* Mida vanal ajal salmikutesse kirjutati? Õ.lk.152-153, tv.lk.90 / IT nr.10
18.-22.02 EESTIMAA LAPSED
* Lugemiskontroll "Bullerby lapsed"
* VASTLAPÄEV Väikese nõia vastlakalender. õ.lk.154-155;tv.lk.91
* Kuidas Tallinn nime sai. õ.lk.52-53/ Täishäälikud. õ.lk.54, tv.lk.28
* Luuletused Eestimaast. õ.lk.56-57/ kaashäälikud. õ.lk.55, tv.lk.29
* Eesti Rahva Muuseum. Õ.lk.58-59/ Etteütlus
VAHEAEG
04.-08.03
* Kogumine. Õ.lk.82
* Jõhvsõnad ja jõhvkäänud. Õ.lk.83
* Kogumine. Õ.lk.64-65 / IT nr.11
11.-15.03.TEEME VÕIDU
* Lausete koostamine. Õ.lk.66-67
* Pall. Õ.lk.68
* Mis on triatlon? Õ.lk.69
* Kas loomad spordivad? Õ.lk.70-71
* Kilpkonn ja jänes. Õ.lk.72/ etteütlus
18.-22.03
* Kilpkonn ja jänes. Õ.lk.72-73
* Lendstart. Õ.lk.74-75
* Lendstart. Õ.lk.74-75
* Leegitsevad antiikaja olümpiamängud. Õ.lk.76-77
* Emakeelepäev. Õ.lk.156-157 / III veerandi KT
25.-29.03.KAS NAER ON TERVISEKS?
* Sulghäälik s-i kõrval. Õ.lk.78
* Me oleme haiged. Õ.lk.80
* Aptsihh! Õ.lk.81
* Volli käib operatsioonil. Õ.lk.82
* Volli käib operatsioonil. Õ.lk.82-83
01,-05.04.
KAS NAER ON TERVISEKS?
* Volli käib operatsioonil (lk 82, 83), tv lk 44
* Adalberdi merehaigus (lk 84, 85), tv lk 45, 49
* Pipi ajab äriasju (lk 86, 87), tv lk 46, 50
* Aprill! (lk 88), tv lk 47, 48
* Naljalammas (lk 89), tv lk 48, 51
08.-12.04.
ELUST MAAL
* Lambalugu (lk 90), Häälikuühendid (lk 92)
* Sepad (lk 91), Häälikuühendid (lk 93), Etteütlus
* Kevadel (lk 94), tv lk 52, 53
* Kes läheb kevadel kooli? (lk 95, 96), tv lk 54
* Muuseumis (lk 97-99), tv lk 55
15.-19.04.
* Üks tore päev südaööl (lk 100, 101), tv lk 56
* Putukate elust Maal (lk 102, 103), tv lk 57, 58, IT
* Siil udus (lk 104, 105), tv lk 59
KES ME OLEME?
* Kes me oleme? (lk 108, 109), Sulghäälik sõna alguses (lk 106,)tv lk 60
* Vimmerby laadal (lk 110-112), tv lk 61,
29.04.-03.05
* Kui kiiresti suudab keegi joosta? (lk 113), tv lk62, 63,
* Ahne kõuts (lk 114, 115), tv lk 64
* Julged rändurid (lk 116-119), tv lk 65
* Lihavõtted (lk 158, 159), tv lk 92, 93
06.-10.05.
* Klassiväline lugemine "Väike nõid" Lugemiskontroll , tv lk 66, 67
PIDUPÄEVAD
* Linnalapse emadepäev (lk 121), Ainsus ja mitmus (lk 120)
* Meie piiga (lk 122 - 125), tv lk 69
* Meie piiga (lk 122 - 125), tv lk 70
13.-17.05.
* Kas kõik suured olid kunagi väikesed (lk 126-128), tv lk 71
* Emadepäeva kontserdi kava (lk 129), tv lk 72
* Emadepäeva teemaliste luuletuste lugemise võistlus
* Presidendi müts (lk 130, 131), tv lk 73
* Ville sünnipäev (lk 132 - 134), tv lk 74
20.-24.05.
* Mängime kohvikut (lk 135), tv lk 75
* Töö sõnavaraga (lk 136)
* Töö sõnavaraga (lk 137)
* Harjutamine tasemetööks
* Harjutamine tasemetööks
27.-31.05
SUVI
* Suveniirid ja talveniirid (lk 138, 139), tv lk 76
* Loll jope (lk 140, 141), tv lk 77
* TASEMETÖÖ
* Tasemetöö analüüs, tv lk 78
* Linnupesa (lk 142, 143), tv lk 79
* Täpne aadress (lk 144), tv lk 80
* Kuidas ööbik oma laulu sai (lk 145), tv lk 81
* Iga asi lõpeb otsa (lk 146), tv lk 82
* Kirjanikud (lk 148, 149), tv lk 83
* Kirjanikud (lk 150, 151), tv lk 84, 85
II poolaasta lugemine ja suuline eneseväljendus
Suudad eakohast teksti lugeda ja kuulata, toimida sõnumi või juhendi järgi.
Oskad vastata küsimustele, kasutades sobivalt täislauseid ning lühivastuseid.
Jutustad loetust pildiseeria, tugisõnade, märksõnaskeemi või küsimuste toel.
Mõistad lihtsat plaani, tabelit, diagrammi ning kaarti.
Tead loetud lasteraamatute sisu, oskad nimetada lastekirjanikke.
II poolaasta keeleõpetus
Oskad veatult kirja panna häälikute pikkust, häälikuühendeid, õpitud käändelõppe ja lihtsamaid võõrsõnu.
Kasutad suurt algustähte ja lause lõpumärki õpitud keelereeglite kohaselt.
Tead peast võõrtähtedega tähestikku, kasutad lihtsamat sõnastikku ja koostad loendeid tähestikjärjestuses.
Silbitad ja poolitad õigesti.
Kirjutad eakohast teksti etteütlemise järgi veatult.
II poolaasta kirjatehnika
Kasutad kirjutades õigeid tähekujusid ja –seoseid.
Kirjutad puhtalt, loetavalt ja ühtlase kirjareaga.
Paigutad teksti korrektselt paberile ning vormistad vihiku ja õpilaspäeviku nõuetekohaselt.
Teed tahvlilt ja õpikust ärakirja veatult.
* oskad kirjutada etteütlemise järgi ja kontrollida kirjutatut näidise järgi
* kasutad kirjutades õigeid tähekujusid ja seoseid, kirjutab loetava käekirjaga
* oskad tahvlilt ja õpikust veatult ära kirjutada
3. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. e-Koolis kajastuvad õpilase puudumised ja märkused. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.
Osaoskuste hindamisel on kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata
Lisaks on:
* e- koolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus.
* E-koolis on kasutusel ka kirjaliku töö puhul saavutatud punktide arv , mille puhul selgitusse on lisatud maksimumpunktid ja viide osaoskustele.
Tööde lõpetamine ja abi kolmapäeviti kell 13.00 - 14.00 klassis 203 või pikapäevarühmatunnis teisipäeviti ja reedeti.