Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 6a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Rist

klassiõpetaja

Kontakt: Ruth.Rist@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. detsember 2018. a. kell 12.39
Muudetud: 13. mai 2019. a. kell 10.17

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21.-25.jaan
1)Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine Lühenenud sõnatüvi, täiend retsept, toote etikett, menüü, majaplaan Õ lk 74–77, tv h 4–11
2) Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine Õ lk 74–77, tv h 4–11
3) Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine Õ lk 74–77, tv h 4–11 Õ ül 117 (etteütlus)

28.jaan-1.veeb
1) Arvsõnade kokku- ja lahkukirjutamine Põhi- ja järgarvsõna, arve, protokoll, kataloog, tellimiskupong Õ lk 78–79, tv h 12–15
2) Arvsõnade kokku- ja lahkukirjutamine Õ lk 78–79, tv h 12–15
3) Omadussõnade kokku- ja lahkukirjutamine ne- ja line-liiteline omadussõna
annetusakt, eeskiri, seletuskiri Õ lk 80– 83, tv h 16–21 Õ h 129 (loovtöö)

4.-8.veeb
1) Kohanimed kõnelevad liigisõna, nimi kaart, liini marsruut Õ lk 84–87, tv h 22–25
2) Kohanimed kõnelevad Õ lk 84–87, tv h 22–25 Rühmatöö (õ ül 135)Õ ül 137 või tv h 25
3) Kokkuvõte: „Meie klassi retseptiraamat”Õ lk 88

11.-15.veeb
1) Kordamine tv lk 20–21 Eneseanalüüsi tabel tv lk 66
2) Kontrolltöö 4 (16.veeb)
3) TELEVISIOON JA RAADIO. TEGUSÕNA. OTSEKÕNE. Mina ja televisioon Õ lk 89–91, tv h 26–31

18.-22.veeb
1) Olevik ja minevik olevik, liht-, täis- ja enneminevik Õ lk 96–99, tv h 37–43
2) Olevik ja minevik Õ lk 96–99, tv h 37–43
3) projektipäev

vaheaeg

4.-8.märts
1)Mina ja raadio programm, stsenaarium, repliik, remark Õ lk 100–103, tv h 44–47
2) Mina ja raadio Õ lk 100–103, tv h 44–47
3) Otsekõne ja kaudkõne. Õ lk 104–108, tv h 48–51

11.-15.märts
1) Otsekõne ja kaudkõne. Õ lk 104–108, tv h 48–51
2) Otsekõne ja kaudkõne. Õ lk 104–108, tv h 48–51
3) Kordamine Tv lk 38–39 Eneseanalüüsi tabel tv lk 66

18.-22.märts
1) Rühmatöö: kuuldemäng õ lk 108
2) Rühmatöö: kuuldemäng õ lk 108
3) Kontrolltöö 5 (23.märts)

25.-29.märts
1) arvutis ülesannete lahendamine
2) arvutis ülesannete lahendamine
3) arvutis ülesannete lahendamine

1.-5.apr
1) INTERNETI VÕIMALUSED JA OHUD. ERINEVAD LAUSED. Mina ja internet Õ lk 109–111, tv h 52–54
2) Mina ja internet. Interneti ohud .foorum, seadus Õ lk 112– 117, tv h 55–60
3) Mina ja internet. Interneti ohud. Õ lk 112– 117, tv h 55–60 Etteütlus.

8.-12.apr
1) Alus ja öeldis Õ lk 118–121, tv h 61–64
2) Alus ja öeldis Õ lk 118–121, tv h 61–64
3) Lihtlause. Koondlause loetelu, koondlause, koolon, mõttekriips arvutimäng Õ lk 122–125, tv h 65–69

15.-19.apr
1) Lihtlause. Koondlause Õ lk 122–125, tv h 65–69
2) Liitlause ja selle kirjavahemärgid. Õ lk 126–130, tv h 70–78
3 ) projektipäev

vaheaeg

29.apr -3.mai
1) Liitlause ja selle kirjavahemärgid. Õ lk 126–130, tv h 70–78
2)Liitlause ja selle kirjavahemärgid. Õ lk 126–130, tv h 70–78 Etteütlus

6.-10.mai
1) Kokkuvõte Tv h 77 või 75 (loominguline ülesanne) Kordamine Tv lk 52–53 Eneseanalüüsi tabel tv lk 67
2) arvutis ülesannete lahendamine
3) arvutis ülesannete lahendamine

13.-17.mai
https://miksike.ee/docs/kordan/emakeel/arvutiopetus.html
1) Tekstide lugemine Tv lk 62–65
2) eesti keele tasemetöö (16.mai)
3) Tekstide lugemine Tv lk 62–65

20.-24.mai
1) EESTI KEEL JA TEISED KEELED. Eesti keel teiste keelte seas Keelesugulus Õ lk 131–135, tv h 79–85
2).Eesti keel teiste keelte seas Õ lk 131–135, tv h 79–85
3) Eesti keel teiste keelte seas Õ lk 131–135, tv h 79–85

27.- 31.mai
1) Sugulaskeeled ja hõimurahvad Õ lk 136–141, tv 86– 89 Eneseanalüüsi tabel tv lk 67–68
2) Sugulaskeeled ja hõimurahvad Õ lk 136–141, tv 86– 89
3) Kokkuvõte Õ lk 142 Rühmatöö: ettekannete koostamine

4..juuni
Rühmatöö: ettekannete koostamine ja esitlemine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

1. Õpib tundma ja lugema erinevaid tarbetekste ning leidma vajalikku infot hinnakirjast, mängukavast.
2. Õpib nimisõnu õigesti kokku ja lahku kirjutama. Kordab tähestikku.
3. Õpib kirjutama õigesti nii põhi- kui ka järgarvsõnu.
4. Õpib omadussõnu õigesti kokku ja lahku kirjutama. Funktsionaalse lugemisoskuse arendamine.
5. Õpib kirjutama õigesti kohanimesid, vajaduse korral oskab leida abi ÕS-ist.
6. Kirjutab ning kujundab ise retsepti.
7. Õpib tundma telesaadete eesmärke. Õpib esitama küsimusi, avaldama arvamust.
8. Õpib pöörama tegusõnu (ka veaohtlikke) jaatavas ja eitavas kõnes. Oskab vajaduse korral leida abi ÕS-ist.
9. Õpib tegusõnu pöörama olevikus ja minevikus.
10. Tutvub raadiosaadete ülesannetega. Arendab kuulamisoskust.
11. Õpib kirjavahemärgistama otsekõnet. Õpib kaudkõnes olevaid lauseid asendama otsekõnega.
12. Osaleb rühmatöös. Arendab loomingulisust.
13. tunneb eesti keele häälikusüsteemi, sõnaliikide tüüpjuhte ja lihtvormide kasutust, järgib eesti õigekirja aluseid ja õpitud põhireegleid; moodustab ja kirjavahemärgistab lihtlauseid, sh koondlauseid ja lihtsamaid liitlauseid;

Hindamine üles

Hindamisel rakendatakse nii kujundava hindamise põhimõtteid kui kokkuvõtvat hindamist, mida kombineeritakse suulise või kirjaliku tagasi-/edasisidega; hinnangutega.
Eesti keele kokkuvõttev hinne poolaasta lõpus ja koondhinne õppeaasta lõppedes.

Õpilane saab eesti keeles poolaasta jooksul hinded kontrollharjutuste, etteütluste ja kontrolltööde eest, valikuliselt hinnatakse tv ja koduste ülesannete täitmist.
KEELEÕPETUS
Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu
"4" - 1-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

KIRJATEHNIKA hindamisel võetakse arvesse
* õigete tähevormide kasutamist
* teksti paigutust lehele (ridade täiskirjutamine, ühtlane kirjarida ja kallak, pealkirja paigutus ja esiletõstmine, kuupäeva kirjutamine, äärte jätmine, taandridade kasutamine jne.)
* kirjutatu puhtust
* ärakirja puhul õigekirja
Kirjutusvahend sinine või must tinten-pen (kogu vihik sama värviga!), sama kehtib ka õpilaspäeviku täitmisel.

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" ,mis asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist.
Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel võimalus arvestuslik töö (kontrolltöö, etteütlus vm) järele vastata 10 päeva jooksul.

Konsultatsioon toimub teisipäeviti kell 14.00 ruumis 306 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga,. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.