Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 6a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Rist

klassiõpetaja

Kontakt: Ruth.Rist@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. detsember 2018. a. kell 12.28
Muudetud: 21. detsember 2018. a. kell 12.28

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetus toetab õpilase toimetulekut eakaaslaste hulgas, peres, kogukonnas ja ühiskonnas ning aitab õpilasel kujuneda sotsiaalselt küpseks ja teovõimeliseks isiksuseks. Inimeseõpetuse üldeesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust, sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja üldinimlikke väärtusi, nagu ausus, hoolivus, vastutustunne ning õiglus.
Põhikooli inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane tunneb ja väärtustab isiksuse arenemisele ning sotsialiseerumisele kaasa aitavate teadmiste, oskuste ja hoiakute kujunemist järgmistes valdkondades:
1) enesekohased ja sotsiaalsed oskused;
2) füüsiline, vaimne, emotsionaalne ja sotsiaalne areng;
3) tervis ja tervislik eluviis;
4) turvalisus ja riskikäitumise ennetamine;
5) üldinimlikud väärtused: ausus,hoolivus, vastutustunne ja õiglus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21.-25.jaan
Abi küsimine ja vastu võtmine Õ, ptk 6.2

27.jaan-1.veeb
Õpiku ptk 7. Erinevuste mitmekesisus
Mina ja sina erineme – see on väärtus! Õ, ptk 7.1

4.-8.veeb
Inimeste erivajadused Õ, ptk 7.2

11.-15.veeb
Eelarvamuste mõju suhetele Õ, ptk 7.3

18.-22.veeb
Õpiku ptk 8. Sõbrad ja kaaslased
Sõprus Õ, ptk 8.1

vaheaeg

4.-8.märts
Usaldus, empaatia ja vastutus suhetes Õ, ptk 8.2

11.-15.märts
Rühma kuulumise ja kaaslaste mõju Õ, ptk 8.3 KOKKUVÕTE õ lk 96-97

18.-22.märts
Õpiku ptk 8. Sõbrad ja kaaslased Sõprus Õ, ptk 8.1
Usaldus, empaatia ja vastutus suhetes Õ, ptk 8.2

25.-29.märts
Rühma kuulumise ja kaaslaste mõju Õ, ptk 8.3
KOKKUVÕTE õ lk 96-97

1.-5.apr
Õpiku ptk 9. Konfliktide lahendamise kunst
Konflikt – üks münt, kaks poolt Õ, ptk 9.1

8.-12.apr
Konflikti lahendamise meelespea Õ, ptk 9.2

15.-19.apr
Kriitika kui tagasiside Õ, ptk 9.3
KOKKUVÕTE õ lk 106-107

vaheaeg

29.apr - 3.mai
Õpiku ptk 10. Otsustamine ja probleemilahendus
Otsustamine ja vastutus Õ, ptk 10.1

6.-10.mai
Probleemi ebatõhusad ja ajutised lahendused Õ, ptk 10.2

13.-17.mai
Takistused, mis ei lase leida väljapääsu Õ, ptk 10.3
Probleemilahenduse tõhusad sammud Õ, ptk 10.4

20.-24.mai
Õpiku ptk 11. Positiivne mõtlemine Positiivne mõtlemisviis Õ, ptk 11.1
Positiivne suhtumine endasse ja teistesse Õ, ptk 11.2

27. - 31. mai
KOKKUVÕTE õ lk 124-125

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

6. klassi lõpetaja:
1) kirjeldab enesehinnangu, enesekontrolli ning eneseanalüüsi võimalusi ja olulisust igapäevasuhetes, väärtustab inimeste erinevusi ning oskab teisi arvestada, demonstreerides seda õpisituatsioonis;
2) väärtustab enda ja teiste positiivseid iseloomujooni ja omadusi ning sõprust ja armastust vastastikuse toetuse ning usalduse allikana;
3) väärtustab hoolivust, ausust, õiglust ja vastutustunnet ning kirjeldab tõhusaid sotsiaalseid oskusi igapäevaelus: üksteise aitamist, jagamist, hoolitsemist ja koostööd;
4) kirjeldab, millised kehalised ja emotsionaalsed muutused toimuvad murdeeas, aktsepteerides nende individuaalsust;
5) kirjeldab ja selgitab konfliktide võimalikke põhjusi ning oskab eristada tõhusaid ja mittetõhusaid konfliktide lahenduse viise; demonstreerib, kuidas õpisituatsioonis tõhusalt verbaalselt oma tundeid väljendada, aktiivselt kuulata ja kehtestavalt käituda;
6) kirjeldab, mis on füüsiline, vaimne ja sotsiaalne tervis, ning arvestab tervisliku eluviisi komponente igapäevaelus;
7) kirjeldab uimastite tarbimisega kaasnevaid riske ja väärtustab tervislikku elu uimastiteta; demonstreerib õpisituatsioonis, kuidas keelduda ennast ja teisi kahjustavast tegevusest;
8) teab ja oskab õpisituatsioonis leida erinevaid lahendusviise otsuste langetamisel;
9) teab, kuidas toimida ohuolukorras, oskab õpisituatsioonis abi kutsuda ning valdab esmaabivõtteid;
10) kirjeldab tegevusi, mis muudavad tema elukeskkonna turvaliseks ja tervist tugevdavaks.

Hindamine üles

Inimeseõpetuses hinnatakse õpilaste teadmisi ja oskusi, kuid ei hinnata hoiakuid ega väärtusi. Hoiakute ja väärtuste kohta antakse õpilasele tagasisidet.
Õpitulemusi kontrollitakse nii suuliste, kirjalike kui ka praktiliste ülesannete kaudu.
Kokkuvõttev aastahinne kujuneb kahe poolaasta jooksul saadud hinnete alusel
Poolaasta hinde moodustavad: tunnihinded, töölehtede hinded, osavõtt ja panus rühmatöödes , praktilised tööd ja tunnikontrollid.

Hinne: 5 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst aktiivselt osa, täidab nii kodused kui ka tunniülesanded. Tunnikontrollides teadmiste protsent 90-100. Saavutatud õpitulemused vastavad õpilase taotletavatele õpitulemustele täiel määral ja ületavad neid;

Hinne 4 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst osa, täidab nii koduseid- kui ka tunniülesandeid. Tunnikontrollides teadmiste protsent 75-89. Saavutatud õpitulemused vastavad üldiselt õpilase õppe aluseks olevatele taotletavatele õpitulemustele;

Hinne 3 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst passiivselt osa. Koduste- ja tunnitööde tegemises esineb lünki. Tunnikontrollides teadmiste protsent 50-74. Saavutatud õpitulemused võimaldavad õpilasel edasi õppida või kooli lõpetada ilma, et tal tekiks olulisi raskusi hakkamasaamisel edasisel õppimisel või edasises elus;

Hinne 2 - õpilane ei täida koduseid- ja tunniülesandeid. Tunnikontrollides teadmiste protsent 20-49 Õpilase areng õpitulemuste osas on toimunud, aga ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus

Hinne 1 - Tunnikontrollides teadmiste protsent 0-19 Saavutatud õpitulemused ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus ning kui õpilase areng nende õpitulemuste osas puudub.

Järelvastamine:
Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist märgitakse eKooli päevikusse koos puudumistähisega märk „0“ (nt -/0). Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik; õpilasel on kohustus puudulikult sooritatud töö järele vastata 10 päeva jooksul. ( vajadusel kokkulepe õpetajaga). Puudulikult sooritatud tööle esitab õpilane vigade paranduse.
Tegemata kodutöö (õpimapi ülesande) hindeks on 0 ja tuleb esitada hiljemalt järgmiseks ainetunniks. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui poolaasta lõpuks tööd järele ei vastata.

Järelvastamise ja konsultatsiooniaeg: teisipäeval kell 14.00, ruumis 306