Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 6a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Rist

klassiõpetaja

Kontakt: Ruth.Rist@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. detsember 2018. a. kell 12.08
Muudetud: 21. detsember 2018. a. kell 12.08

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Kirjanduse eesmärk on, et õpilane:
1) loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
2) väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse ja kultuuriga;
3) mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja kirjalikku väljendusoskust;
4) arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
5) kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
6) laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
7) annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
8) hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21.-25.jaan
1) KIRJANDUS ASTUB LAVALE Teatrietendus paberil õ lk 8-9, tv lk 46
2) Urmas Vadi, „Lendav laev“õ lk 10-13, tv lk 47

28.jaan -1 veeb
1) Tekstist saab teatrietendus õ lk 14-17, tv lk 48-49
2) Tekstist saab teatrietendus õ lk 14-17, tv lk 48-49

4.-8.veeb
1) Romaanist näidendiks õ lk 18-23, tv lk 51-52
2) Eesti teatreid õ lk 24-27, tv lk 53-54

11.-16.veeb
1) Mihkel Ulman, „Kohkumatud lapsehoidjad“ õ lk 28-31, tv lk 10-11
2) Näidendi proov. Toredaid luuletusi õ lk 32-33 V. peatüki kokkuvõte tv lk 57-58

18.-22.veeb
1) Näidendi proov
2) projektipäev

vaheaeg

4.-8.märts
1) LUGEJA AVAB TEKSTI Müüt kui kirjanduse läte õ lk 34-35, tv lk 59
2) Näidendi proov

11.-15.märts
1) näidendi proov
2) näidend
18.-22.märts
1) Ümberjutustatud regivärsid õ lk 38-41, tv lk 61-62 Näidendi proov
2) Rahvalaulud kaante vahel õ lk 36-37, tv lk 60

25.-29 .märts
1) Rahvalaulud kaante vahel õ lk 36-37, tv lk 60 Suur Uba näidend
2) Klassiväline lugemine

1.-5.apr
1) Ümberjutustatud regivärsid õ lk 38-41, tv lk 61-62
2) Ilukirjandustekst kui teabe-allikas õ lk 42-47, tv lk 63-64 Klassiväline lugemine E. Raud " Kalevipoeg"

8.-12.apr
1) Päevikusse kirjutatud raamat õ lk 48-53, tv lk 65-66
2) Pilti peitunud tekst õ lk 54-61, tv lk 67

15.-18.apr
1) Toredaid luuletusi õ lk 62-63 VI. peatüki kokkuvõte tv lk 68 Klassiväline lugemine A. Jacobsson, S. Olsson " Berti vägiteod"
2) projektipäev

vaheaeg

29.apr -3.mai
1) MINA JA… Mina ja raha õ lk 64-67, tv lk 69
2) Mina ja minu vanemad õ lk 68-71, tv lk 70

6.-10.mai
1) Mina ja teised õ lk 72-75, tv lk 71
2) Mina ja sõprus õ lk 76-79, tv lk 72

13.- 17.mai (sel nädalal on eesti keele tasemetöö 16.mai)
1) Mina ja loodus õ lk 80-83, tv lk 73
2) Toredaid luuletusi õ lk 84-85 Juhan Smuul õ lk 98-101

20.-24.mai (sel nädalal on matemaatika tasemetöö 22.mai)
1) Peatüki kokkuvõte Tv lk 73 Inimene loob väärtusi Voldemar Panso – mees nagu teater õ lk86-87, tv lk 75
2) Faehlmann ja Kreutzwald – Eesti rahvuseepose loojad õ lk 88-89, tv lk 76

27. - 31. mai
1) Edgar Valter – rohkem kui kunstnik õ lk 90-91, tv lk 77
2) Jaan Rannap – poiste, looduse ja spordi kirjanik õ lk 92-92, tv lk 78

3.juuni
1) Toredaid luuletusi õ lk 94-96 peatüki kokkuvõte, õpiku kokkuvõte tv lk 79-82

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
- kirjutab eri˛anrilisi omaloomingulisi töid, sh kirjeldavat ja jutustavat teksti;
- esitab peast luuletuse, lühikese proosa- või rolliteksti;
- koostab teksti kohta eri liiki küsimusi;
- vastab teksti põhjal koostatud küsimustele oma sõnade või tekstinäitega;
- järjestab teksti põhjal sündmused ning määrab nende toimumise aja ja koha;
- kirjeldab tekstile tuginedes tegelast ja hindab tema käitumist;
- võrdleb iseennast mõne tegelasega;
- arutleb teksti teema, põhisündmuste, tegelaste, nende probleemide ja väärtushinnangute üle, avaldab ning põhjendab oma arvamust;
- otsib teavet tundmatute sõnade kohta ning teeb endale selgeks nende tähenduse;
- mõtestab luuletuse tähendust, tuginedes iseenda elamustele ja kogemustele;
- oskab jutustada lugu peast või kavapunktide toel;
- on läbi lugenud vähemalt 2 eakohast erinevasse ˛anrisse kuuluvat väärtkirjandusteost;
- loeb ilukirjandustekste ladusalt ja mõtestatult ning väärtustab lugemist;
- tutvustab loetud kirjandus- ja filmiteose autorit, sisu ja tegelasi ning kõneleb oma lugemismuljetest.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Kirjanduse kokkuvõttev hinne tunnistusele kujuneb I poolaasta (3. sept - 18. jaanuar) lõppedes õppeprotsessi käigus saadud hinnetest.
Kirjanduse kokkuvõttev hinne õppeperioodi lõpus väljendab õpilase teadmisi ja oskusi
1) Lugemises (õpitud ja tundmatu tekst,luuletuse esitamine)
2) Töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde)
3) Klassiväline lugemine
4) Omaloomingulised tööd:

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega «puudulik» või «nõrk» järele vastata 10 päeva jooksul alates töö toimumise päevast. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Kui poolaasta kokkuvõtva hinde välja panemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde ja klassivälise loetud ilukirjanduse hinded.

Konsultatsioon ja järelvastamine teisipäeviti kell 14.00 ruumis 306. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.