Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 4_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Jaana Puksa

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Jaana.Puksa@nooruse.edu.ee

Loodud: 20. detsember 2018. a. kell 16.03
Muudetud: 21. detsember 2018. a. kell 09.22

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane
* austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
* arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
* väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
* arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
* õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
* loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
* arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
* huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
* õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21.-25. jaanuar
* Kordamine: rõhuliide -ki/-gi
* Tunnikontroll: rõhuliide -ki/-gi
* Kordamine: helitu hääliku naabrid; õpik lk 112–113, tv harj 144–150
* Kordamine: helitu hääliku naabrid; õpik lk 112–113, tv harj 144–150
* Etteütlus: helitu hääliku naabrid

28.jaan-1. veeb
* Kaashäälikuühend; õpik lk 122–123, tv harj 159–166
* Kaashäälikuühend; õpik lk 122–123, tv harj 159–166
* Kaashäälikuühend; õpik lk 122–123, tv harj 159–166
* Tunnikontroll: kaashäälikuühend
* „Nõiatembud raamatukogus”; õpik lk 124–127, tv harj 167–171

4.-8. veebruar
* „Nõiatembud raamatukogus”; õpik lk 124–127, tv harj 167–171
* Kodulugemine: E. Raud "Naksitrallid"
* Töö teosega
* Töö teosega
* Kordamine

11.-15. veebruar
* i ja j õigekiri; õpik lk 128–129, tv harj 176–182
* i ja j õigekiri; õpik lk 128–129, tv harj 176–182
* Kordamine.Tunnikontroll: i ja j õigekiri
* Nimisõnad; õpik lk 138–139, tv harj 187–192
* Nimisõnad; õpik lk 138–139, tv harj 187–192

18.-22. veebruar
* Omadussõnad; õpik lk 148–149, tv harj 202–207
* Omadussõnad; õpik lk 148–149, tv harj 202–207
* Kordamine. Tunnikontroll: nimisõna, omadussõna
* Arvsõnad; õpik lk 158–159, tv harj 218–223
* Arvsõnad; õpik lk 158–159, tv harj 218–223

VAHEAEG

4.-8. märts
* Tegusõna pöörded; õpik lk 20–21, tv harj 12
* Tegusõna pöörded; õpik lk 20–21, tv harj 12
* Tegevusaeg; õpik lk 24-25, tv harj 24, 25
* Tegevusaeg; õpik lk 24-25, tv harj 24, 25
* Olevik ja minevik; õpik lk 28-29, tv lk 16


11.-15. märts
* Kordamine
* Kordamine. Tunnikontroll: tegusõna aeg ja pööre
* Eitus ja jaatus; õpik lk 38-39, tv lk 22
* Eitus ja jaatus; õpik lk 38-39, tv lk 22
* C. S. Lewis, „Lucy kiikab kapiuksest sisse”; õpik lk 34-37

18.-22. märts
* C. S. Lewis, „Lucy kiikab kapiuksest sisse” õpik lk 34-37
* Kodulugemine: O. Luts "Nukitsamees"
* Töö raamatuga
* Töö raamatuga
* Kordamine

25.-29. märts
* Mis on lause; õpik lk 54-55, tv lk 30
* Mis on lause; õpik lk 54-55, tv lk 30
* Lausete liigid; õpik lk 62-63, tv lk 33
* Lausete liigid; õpik lk 63, tv lk 34
* Harjutav etteütlus

1.-5. aprill
* Jutu ülesehitus; õpik lk 70–71, tv lk 38 (sissejuhatus, teemaarendus, lõpetus, lõik).
* Jutu ülesehitus; õpik lk 70–71, tv lk 38 (sissejuhatus, teemaarendus, lõpetus, lõik).
* Etteütlus
* Mis on kirjeldamine; õpik lk 85-87, tv lk 46-47
* Mis on kirjeldamine; õpik lk 85-87, tv lk 46-47

8.-12. aprill
* Foto järgi kirjelduse kirjutamine
* Liht- ja liitlause õ lk 92-93, tv lk 50-51
* Liht- ja liitlause õ lk 92-93, tv lk 50-51
* Liht- ja liitlause, töölehed
* Liht- ja liitlause, töölehed

15.-18. aprill
* Kordamine: liht- ja liitlause
* Etteütlus: liht- ja liitlause
* Koondlause; õpik lk 106-107, tv lk 58
* Koondlause; õpik lk 106-107, tv lk 58
* Kordamine: lausete liigid

VAHEAEG

29. aprill-3. mai
* Kordamine: lausete liigid
* Tunnikontroll: lausete liigid
* Eno Raud, "Sõjakirves on välja kaevatud"; õpik lk 100-105, tv h 120
* Eno Raud, "Sõjakirves on välja kaevatud"; õpik lk 100-105, tv lk 55-57

6. -10. mai
* Kordamine: tähestik
* Kordamine: pealkirjad
* Kordamine: nimed
* Kordamine: nimetused

13.-17. mai
* Kordamine: poolitamine
* Kordamine: lühendamine
* Kordamine: helilised ja helitud häälikud
* Kordamine: helitu hääliku naabrid
* Kordamine: kaashäälikuühend

20.-24. mai
* Kordamine: i ja j õigekiri
* Kordamine: omadussõna, arvsõna, asesõna
* Kordamine: tegusõna pöörded ja tegevusaeg
* Kordamine: lauseliigid
* Kordamine

27.-31. mai
* Vabalt valitud teose tutvustamine
* Vabalt valitud teose tutvustamine
* Vabalt valitud teose tutvustamine
* Vabalt valitud teose tutvustamine
* Vabalt valitud teose tutvustamine

3.-7. juuni
* Praktikanädal
* Praktikanädal
* Praktikanädal
* Praktikanädal
* Praktikanädal

10.-11. juuni
* Õppeaasta lõpetamine
* Õppeaasta lõpetamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

4. klassi õpilane
* kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi;
* annab lühidalt edasi kuuldu sisu;
* väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas, eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes;
* esitab kuuldu ja nähtu kohtaküsimusi;
* väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt;
* leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi;
* kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid;
* esitab peast luuletuse või rolliteksti;
* loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti;
* otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse;
* vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi;
* leiab teksti peamõtte;
* kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi;
* leiab tekstist vajalikku infot;
* tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu, kirja;
* on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut);
* tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust;
* jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest;
* jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel;
* kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest;
* kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile;
* kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel;
* teeb oma tekstiga tööd;
* märgib kirjas õigesti lühikesi, pikki ja ülipikki täis- ja kaashäälikuid;
* märgib sõnades õigesti kaashäälikuühendit;
* kirjutab sulghääliku omandatud oma- ja võõrsõnade algusse;
* pöörab tegusõnu olevikus;
* moodustab ainsust ja mitmust, olevikku ja minevikku;
* poolitab sõnu (õpitud reeglite piires);
* kasutab õpitud keelendeid nii kõnes kui kirjas vastavalt suhtlemise eesmärgile, funktsioonile ja suhtluspartnerile, jälgib oma tekstis õpitud ortograafiareegleid;
* kirjutab suure algustähega isiku ja kohanimed ja väike algustähega õppeainete, kuude, nädalapäevade, ilmakaarte nimetused;
* tunneb ära liitsõna;
* leiab vead enda ja kaaslaste kirjutistes õpitud keelendite piires; parandab leitud vead sõnaraamatu, käsiraamatu, kaaslase ja/või õpetaja abiga.
* kirjutab etteütlemise järgi sisult tuttavat teksti.

Hindamine üles

* Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta.
* Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine.
* Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele.
* Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise.
* Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis).
* Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

* Eesti keeles ja kirjanduses hinnatakse lugemistoskust, tekstist arusaamist, keeleõpetust ja õigekirja/grammatikat.

* Eesti keele ja kirjanduse I poolaasta kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal:
1) klassiväline lugemine: E. Raud "Naksitrallid";
2) klassiväline lugemine: O. Luts "Nukitsamees".
3) klassiväline lugemine: raamat omal valikul (vähemalt 130 lk).
4)
5)
6)
7)

*Valikuliselt hinnatakse töövihiku ja koduste ülesannete täitmist.

Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu või 1 viga
"4" - 2-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

*Loovtöö hindamisel hinnatakse eraldi sisu (vastavus tööülesandele) ja õigekirja (vt kontrolletteütluse hindamisskaalat).
*Suulise esitluse/ettekande puhul hinnatakse koos nii sisu kui esinemist.

*Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö (kontrolltöö, etteütlus, tunnikontroll vm) järele vastata 10 koolipäeva jooksul.

*Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.

*Kui kodutöö on tegemata või esitamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui kodutöö pole järgmise ainetunni alguseks esitatud.

Vajalikud õppevahendid:
* eesti keele õpik;
* eesti keele töövihik;
* korrektne eesti keele vihik;
* lugemispäevik;
* kirjutusvahend (sinine või must pastapliiats või tinten-pen). NB! Kasutada võib läbivalt ainult üht värvi - kas sinist või musta.

Õppekomplekt :
* Kaja Sarapuu, Liisi Piits, Kristiina Orgla, Kati Lepp, Jaak Urmet, Lauri Vanamölder "Eesti keele õpik 4. klassile" I ja II
* Kati Lepp, Kristiina Orgla, Liisi Piits, Kaja Sarapuu, Lauri Vanamölder "Eesti keele töövihik 4. klassile" I ja II osa