Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 7c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Jaana Puksa

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Jaana.Puksa@nooruse.edu.ee

Loodud: 20. detsember 2018. a. kell 13.33
Muudetud: 20. detsember 2018. a. kell 13.33

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane
* mõistab eesti keele tähtsust rahvuskultuuris ning hea keeleoskuse vajalikkust;
* tuleb toime eesti kirjakeelega isiklikus ja avalikus elus ning edasi õppides; järgib kirjutades eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
* suhtleb eesmärgipäraselt, valib konteksti sobiva suhtluskanali; väljendub kõnes ja kirjas asjakohaselt ja selgelt;
* osaleb diskussioonides ja rühmatöös, avaldab oma arvamust põhjendatult ja keeleliselt korrektselt;
* kuulab ja loeb arusaamisega eri liiki tekste, teeb kuuldu ja loetu põhjal järeldusi ning annab hinnanguid; vahendab loetut ja kuuldut suuliselt ning kirjalikult;
* leiab asjakohast teavet meediast ja internetist, hindab seda kriitiliselt ning kasutab sihipäraselt;
* tunneb tekstiliike ja nende kasutusvõimalusi ning oskab eesmärgipäraselt valmistuda eri liiki tekstide koostamiseks ja esitamiseks;
* kirjutab eri liiki tekste ja vormistab need korrektselt;
* kasutab sõna- ja käsiraamatuid ning leiab õigekeelsusabi veebiallikatest.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21.-25. jaanuar
* Kõneviisid. Kindel kõneviis; õp lk 58–59
* Tingiv kõneviis; õplk 60–61

28.jaan-1. veeb
* Käskiv kõneviis; õp lk 62–63
* Kaudne kõneviis; õp lk 64–65

4.-8. veebruar
* Kordamine; ül töölehelt lk 61–62
* Kontrolltöö nr 4 (kõneviisid: kindel, tingiv, käskiv, kaudne)

11.-15. veebruar
* Alusteksti põhjal kirjutamine; õp lk 67–69
* Alusteksti põhjal kirjutamine; õp lk 67–69

18.-22. veebruar
* Tegusõna käändelised vormid; õp lk 70–73
* Tegusõna põhivormid; õp lk 74–75, tv lk 68–70

VAHEAEG

4.-8. märts
* Pööramine eeskujusõna järgi. Veaohtlikud tegusõnavormid; õp lk 76–77
* ÕS-i kasutamine; õp lk 78–79

11.-15. märts
* ÕS-i kasutamine; õp lk 78–79
* Kordamine; ül töölehelt lk 75–76

18.-22. märts
* Kontrolltöö nr 5 (alusteksti põhjal kirjutamine, tegusõna käändelised vormid, tegusõna põhivormid, pööramine eeskujusõna järgi. Veaohtlikud tegusõna vormid, ÕSi kasutamine)
* Ametlik kiri; õp lk 81–84

25.-29. märts
* Ametlik kiri. Avaldus, CV, seletus; õp lk 81–84
* Omasõna ja võõras sõna. Võõrtegusõnad; õp lk 85–86

1.-5. aprill
* Võõrsõnad. Sünonüümid; õp lk 87–88
* Sõnavara rikastamise viisid; õp lk 89–91

8.-12. aprill
* Paronüümid ehk sarnassõnad; õp lk 92–93
* Liit-, ühend-, väljendtegusõnad. Tegusõnade kokku-lahkukirjutamine; õp lk 94–95

15.-18. aprill
* Tegusõnade kokku-lahkukirjutamine; õp lk 94–95
* Kordamine; ül töölehelt lk 91–92

VAHEAEG

29. aprill-3. mai
* Kontrolltöö nr 6 (ametlik kiri, avaldus, CV, seletus, omasõna ja võõras sõna, võõrtegusõna, sünonüüm, sõnavara rikastamise viisid, paronüümid ehk sarnassõnad, liit-, ühend- ja väljendtegusõnad, tegusõnade kokku- ja lahkukirjutamine)
* Arvamuslugu; õp lk 97–100

6. -10. mai
* Intervjuu; õp lk 101–103
* Määrsõnade tähendus ja kasutamine. Määrsõnaliited; õp lk 104–105

13.-17. mai
* Kaassõnad; õp lk 106–107
* Määr- ja kaassõnade kokku- ja lahkukirjutamine; õp lk 108–109

20.-24. mai
* Loovkirjutamine
* Loovkirjutamine

27.-31. mai
* Veaohtlikud määr- ja kaassõnad; õp lk 110–111
* Siduvad sõnad; õp lk 116–118; Antonüümid ehk vastandsõnad; õp lk 119–120

3.-7. juuni
* Praktikanädal
* Praktikanädal

10.-11. juuni
* Õppeaasta lõpetamine
* Õppeaasta lõpetamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Klassi lõpetamisel õpilane
* oskab valida suhtluskanalit; peab asjalikku kirja- ja meilivahetust;
* esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi, teeb kuuldu ja loetu põhjal järeldusi ning annab hinnanguid;
* võtab loetut ja kuuldut eesmärgipäraselt kokku ja vahendab nii suulises kui ka kirjalikus vormis;
* seostab omavahel teksti, seda toetavat tabelit, pilti ja heli;
* reageerib tekstidele sihipäraselt nii suuliselt kui ka kirjalikult ning sobivas vormis: võrdleb tekste omavahel, selgitab arusaamatuks jäänut, esitab küsimusi, vahendab ja võtab kokku, kommenteerib, esitab vastuväiteid, loob tõlgendusi ja esitab arvamusi ning seostab teksti oma kogemuse ja mõtetega;
* kasutab omandatud keele- ja tekstimõisteid teksti tõlgendamisel, tekstide seostamisel ja tekstile reageerimisel;
* eristab kirjakeelt argikeelest;
* teab eesti keele murdeid;
* järgib eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
* oskab õigekirjajuhiseid leida veebiallikatest, sõna- ja käsiraamatutest;
* teab eesti keele sõnaliike ja -vorme;
* rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes, tekste analüüsides ja hinnates;
* teab õpitud tekstiliikide keelelisi erijooni;
* kasutab tekstide koostamisel tavakohast ülesehitust ja vormistust.

Hindamine üles

* Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta.
* Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine.
* Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele.
* Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise.
* Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis).
* Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

* Eesti keele II poolaasta kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal. Iga õpilane saab vähemalt 6 hinnet järgmiste tööde eest:
1) kontrolltöö nr 3 (meedia ja meediakanalid, uudis, tegusõna aeg, ajavormide kasutamine, isikuline ja umbisikuline tegumood, jaatav ja eitav kõne);
2) kontrolltöö nr 4 (kõneviisid: kindel, tingiv, käskiv, kaudne);
3) kontrolltöö nr 5 (alusteksti põhjal kirjutamine, tegusõna käändelised vormid, tegusõna põhivormid, pööramine eeskujusõna järgi. Veaohtlikud tegusõna vormid, ÕSi kasutamine);
4) Kontrolltöö nr 6 (ametlik kiri, avaldus, CV, seletus, omasõna ja võõras sõna, võõrtegusõna, sünonüüm, sõnavara rikastamise viisid, paronüümid ehk sarnassõnad, liit-, ühend- ja väljendtegusõnad, tegusõnade kokku- ja lahkukirjutamine);
5) loovtöö;
6) õpimapp ja eneseanalüüs.

* Valikuliselt hinnatakse koduste ülesannete täitmist.
* Õppeaasta lõpus saab õpilane õpimapi eest hinde (II poolaasta eesti keel).

Kontrolltöö ja tunnikontrolli hindamisel on aluseks punktisüsteem:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"

Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu või 1 viga
"4" - 2-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

*Loovtöö hindamisel hinnatakse eraldi sisu (vastavus tööülesandele) ja õigekirja (vt kontrolletteütluse hindamisskaalat).
*Suulise esitluse/ettekande puhul hinnatakse koos nii sisu kui esinemist.

*Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö (kontrolltöö, etteütlus, tunnikontroll vm) järele vastata 10 koolipäeva jooksul.

*Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.

*Kui kodutöö on tegemata või esitamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui kodutöö pole järgmise ainetunni alguseks esitatud.

Vajalikud õppevahendid:
* eesti keele õpik;
* korrektne eesti keele vihik;
* õpimapp;
* kirjutusvahend (sinine või must pastapliiats või tinten-pen). NB! Kasutada võib läbivalt ainult üht värvi - kas sinist või musta.

Õppekomplekt:
* Reet Bobõlski, Helin Puksand "Peegel. 7. klassi eesti keele õpik"