Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 6c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Jaana Puksa

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Jaana.Puksa@nooruse.edu.ee

Loodud: 18. detsember 2018. a. kell 20.06
Muudetud: 20. detsember 2018. a. kell 13.03

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane
* leiab juhendamise toel tekstiloomeks vajalikku kirjalikku või suusõnalist teavet raamatukogust ning internetist;
* esineb suuliselt ning tunneb esinemise ettevalmistamise põhietappe;
* tunneb kirjutamise põhietappe;
* tunneb põhilisi tekstiliike ning oskab õpi- ja elutarbelisi tekste eesmärgipäraselt kasutada;
* kirjutab eesmärgipäraselt loovtöid ja kirju, sealhulgas e-kirju ning sõnumeid. Oskab täita lihtsamaid dokumentide planke;
* suhtleb eesmärgipäraselt, avaldab olukorrale vastavalt oma arvamust ja seisukohta sündmuse, nähtuse või teksti kohta nii suulises kui ka kirjalikus vormis;
* tunneb eesti keele häälikusüsteemi, sõnaliikide tüüpjuhte ja lihtvormide kasutust ning järgib eesti õigekirja aluseid ja õpitud põhireegleid;
* moodustab ning kirjavahemärgistab lihtlauseid, sh koondlauseid ja lihtsamaid liitlauseid;
* oskab vajaduse korral kasutada ÕSi ja teisi õigekeelsusallikaid;
* rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes ning tekste analüüsides ja hinnates.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21.-25. jaanuar
* Asesõnadest lähemalt; õp lk 66-67
* Asesõnadest lähemalt; tv lk 50-51
* Kordamine; tv lk 52-53

28.jaan-1. veeb
IV KOKKU VÕI LAHKU? TARBETEKSTID
* Tarbetekstid on tarvilikud; õp lk 70-73, tv lk 3
* Tarbetekstid on tarvilikud; tv lk 4-7
* Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine; õp lk 74-77

4.-8. veebruar
* Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine; tv lk 8-11
* Arvsõnade kokku- ja lahkukirjutamine; õp lk 78-79
* Arvsõnade kokku- ja lahkukirjutamine; tv lk 12-14

11.-15. veebruar
* Omadussõnade kokku- ja lahkukirjutamine; õp lk 80-83
* Omadussõnade kokku- ja lahkukirjutamine; õp lk 15-17
* Kordamine. Etteütlus.

18.-22. veebruar
* Kohanimed kõnelevad; õp lk 84-87
* Kohanimed kõnelevad; tv lk 18-19
* Kordamine; tv lk 20-21

VAHEAEG

4.-8. märts
* Kordamine; tv lk 20-21
* Kordamine
* Kontrolltöö nr 4 (nimi-, arv- ja omadussõna kokku- ja lahkukirjutamine, kohanimed, tarbetekstid)

11.-15. märts
V TELEVISIOON JA RAADIO. TEGUSÕNA. OTSEKÕNE
* Mina ja televisioon; õp lk 89-91
* Mina ja televisioon; tv lk 22-27
* Pöörame tegusõna; õp lk 92-95

18.-22. märts
* Pöörame tegusõna; tv lk 28-29
* Olevik ja minevik; õp lk 96-99
* Olevik ja minevik; õp lk 96-99, tv lk 30-33

25.-29. märts
* Olevik ja minevik; tv lk 30-33
* Mina ja raadio; õp lk 100-103
* Mina ja raadio; tv lk 34-35; kuulamisülesanne nr 3

1.-5. aprill
* Otsekõne ja kaudkõne; õp lk 104–108, tv h 48–51
* Otsekõne ja kaudkõne; õp lk 104–108, tv h 48–51
* Otsekõne ja kaudkõne; õp lk 104–108, tv h 48–51

8.-12. aprill
* Kordamine; tv lk 38-39
* Kordamine
* Kontrolltöö nr 5 (televisioon, raadio, tegusõna pööramine ja aeg, otse- ja kaudkõne)

15.-18. aprill
INTERNETI VÕIMALUSED JA OHUD. ERINEVAD LAUSED
* Alus ja öeldis; õp lk 118-121, tv h 61-64
* Alus ja öeldis; õp lk 118-121, tv h 61-64
* Lihtlause. Koondlause; õp lk 122-125, tv h 65-69

VAHEAEG

29. aprill-3. mai
* Lihtlause. Koondlause; õp lk 122-125, tv h 65-69
* Lihtlause. Koondlause; õp lk 122-125, tv h 65-69
* Liitlause ja selle kirjavahemärgid; õp lk 126-130, tv h 70-78

6. -10. mai
* Liitlause ja selle kirjavahemärgid; õp lk 126-130, tv h 70-78
* Liitlause ja selle kirjavahemärgid; õp lk 126-130, tv h 70-78
* Liitlause ja selle kirjavahemärgid; õp lk 126-130, tv h 70-78

13.-17. mai
14. mai - eesti keele tasemetöö
* Kordamine; tv lk 52-53
* Kontrolltöö nr 6 (alus ja öeldis, liht-, liit- ja koondlause)
* Mina ja internet; õp lk 109–111, tv h 52–54

20.-24. mai
* Mina ja internet. Interneti ohud; õp lk 112-117, tv h 55-60
* Lühiarutlus
* Tekstide lugemine; tv lk 62-65

27.-31. mai
EESTI KEEL JA TEISED KEELED
* Eesti keel teiste keelte seas; õp lk 131-135, tv h 79–85
* Sugulaskeeled ja hõimurahvad; õp lk 136-141, tv h 86-89
* Eneseanalüüs; tv lk 67-68

3.-7. juuni
* Praktikanädal
* Praktikanädal
* Praktikanädal

10.-11. juuni
* Õppeaasta lõpetamine
* Õppeaasta lõpetamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
* suhtleb eesmärgipäraselt ning valib kontekstile vastava suhtluskanali;
* oskab teha kuuldust ja loetust kokkuvõtet ning anda hinnangut nii suuliselt kui ka kirjalikult;
* tunneb õpitud tekstiliike ning oskab õpi- ja elutarbelisi tekste eesmärgipäraselt kasutada;
* oskab luua õppetööks ja eluks vajalikke tekste ning neid korrektselt vormistada;
* tunneb esinemise ettevalmistuse ja kirjutamise põhietappe ning oskab neid rakendada;
* tunneb eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
* oskab kasutada ÕSi ja teisi õigekeelsusallikaid.

Hindamine üles

* Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta.
* Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine.
* Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele.
* Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise.
* Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis).
* Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet. .

* Eesti keeles hinnatakse lugemistoskust, tekstist arusaamist, keeleõpetust ja õigekirja/grammatikat.

* Eesti keele II poolaasta kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal:
1) kontorlltöö nr 4 (nimi-, arv- ja omadussõna kokku- ja lahkukirjutamine, kohanimed, tarbetekstid);
2) kontrolltöö nr 5 (televisioon, raadio, tegusõna pööramine ja aeg, otse- ja kaudkõne) ;
3) kontrolltöö nr 6 (alus ja öeldis, liht-, liit- ja koondlause);
4) etteütlus (nimi- ja omadussõnade kokku- ja lahkukirjutamine);
5) lühiarutlus;
6) õpimapp ja eneseanalüüs.



* Valikuliselt hinnatakse töövihiku ja koduste ülesannete täitmist.
* Õppeaasta lõpus saab õpilane õpimapi eest hinde (II poolaasta eesti keel).

Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu või 1 viga
"4" - 2-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

*Loovtöö hindamisel hinnatakse eraldi sisu (vastavus tööülesandele) ja õigekirja (vt kontrolletteütluse hindamisskaalat).
*Suulise esitluse/ettekande puhul hinnatakse koos nii sisu kui esinemist.

*Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö (kontrolltöö, etteütlus, tunnikontroll vm) järele vastata 10 koolipäeva jooksul.

*Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.

*Kui kodutöö on tegemata või esitamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui kodutöö pole järgmise ainetunni alguseks esitatud.

Vajalikud õppevahendid:
* eesti keele õpik;
* eesti keele töövihik;
* korrektne eesti keele vihik;
* õpimapp;
* kirjutusvahend (sinine või must pastapliiats või tinten-pen). NB! Kasutada võib läbivalt ainult üht värvi - kas sinist või musta.

Õppekomplekt:
* Liisi Piits, Terje Varul "Eesti keele õpik 6. klassile"
* Liisi Piits, Terje Varul "Eesti keele töövihik 6. klassile" I ja II osa