0 kaarti!
Autor: Anita Kangur Muusikaõpetaja Kontakt: Anita.Kangur@nooruse.edu.ee |
Loodud: 14. november 2018. a. kell 14.51
Muudetud: 29. august 2020. a. kell 18.37
Õppeaasta: 2020/2021
Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester
Kestvus: 2 tundi nädalas
Me õpetame last end muusika kaudu väljendama, rikastame tema sisemaailma ning arendame tema loovust laulmise, liikumise, pillimängu ja omaloomingu abil. Anname õpilasele elementaarsed teadmised häälehoiust ja muusikateooriast, ülevaate tähtsamatest muusikaga seotud teemadest ning tutvustame oma maa kultuuripärandit.
01.09 Kooliaasta avaaktus.
02.09. Sissejuhatus ainesse. Tutvume lauliku ja tv-ga. Meenutame suve. Millest koosneb muusika?Hommik+rütmiostinaato, tv.ül. 1, 2
03.09. Hommik-kordame. Tv ül. 3, 4. Bugi koos liigutustega. Tuletame meelde mõisted rütm, meloodia, tempo. Plaksutame koos!
09.09. Kunstnik sügis. Neli pilti. Tv ül 5, 6 lahendamine. Koduvärvid koos kandlesaatega. Sõmeralt sain sõrmikulle.
10.09 Kellakapi kägu-õpime kuulmise järgi. Tv ül 7, 8 täitmine. Väikene laululind. Kordame õpitud mänguvõtted plokkflöödil.
16.09 Seenekoor. Vihma sajab+rütmisaade. Tv ül 10, 11. Uued kummikud-õpitud astmete kordamine. Mõiste JO-võti. Tigu-ligu.
17.09. Töölaulud. Heinaaeg on ikka nii+kehapill. Uus aste NA, laulame noodist.
23.09. Raa-rii-raa- saade kandlel. Tv ül 14, 15. Plokkflöödipala.
24.09 Tervisepäev!
30.09 Lõikuse laul. Kolmeosalise taktimõõdu kordamine. tv ül 16, 17 täitmine.
01.10. Uus mänguvõte kandlel-IV. Ketramas. Laulge, poisid. +saade kandlega.
07.10. Hiir hüppas+kandlesaade. Tv ül 20, 21 täitmine. MK pala.
08.10. Hällilaulud. Kaanon, mitmehäälne laulmine. Karupoja hällilaul. Tv ül 22, 23 täitmine.
14.10. Rõõmsad rändurid. Marss muusikas. Tv ül 26, 27. 4-osaline taktimõõt. Kivi peale kivi+rütmisaade.
15.10. Ülemine JO aste. Käi ümber küla ringi. Liiolii. Tv ül 29, 31 lahendamine.
VAHEAEG
28.10 Alumine DI aste. Tuuled nüüd puhuvad. Dünaamika. Tv ül 32. MK pala.
29.10. Saade plaatpillidel. Uhti, uhti uhkesti. Tv ül 33, 34.
04.11 Laupäeva õhtul isaga. Meeste sugu. Tv ül 35, 36. Rütmiharjutus.
05.11 MK pala. Isadepäev, „Laupäeva õhtul isaga” (lk 48-49). Mardipäev, „Mardilaul” (lk 52).
11.11 Kuldne viljatera-kuulmise järgi. Tv ül 37, 38. Mängulaul-kaanon, saade kehapillil. Laul vaprast koerasüdamest.
12.11. Uus rütmigrupp TI-RI-TI-RI. Mesimumm. Tv ül 40. Loomade pidu.
18.11. Minu hani-õpime An-ga, siis sõnadega, pillide saada. Esimene lumi. Lumeveski.
19.11 Kadrilaul pillidega. Tänamise laul, mk pala, „Uhti, uhti uhkesti” (lk 47).
25.11 Kadripäeva kombed ja laulud „Kadrilaul” (lk 57). Mk pala.
26.11 Õpitu kordamine.
Õpilane oskab laululiselt hingata ja fraseerida, ilmekalt laulda. Pentatoonika astmed on kuuldeliselt kinnistunud, ta teab nende asukohta noodijoonestikul. Õpilane suudab improviseerida lihtsaid meloodiaid lauldes või plaatpillil, tugevnenud on meetrumi ja rütmitaju, ta on tundma õppinud vokaal- ja instrumentaalmuusikat. Rütmiliste kaasmängude ja pillisaadete abil on arenenud õpilase koordinatsioon. Ta teab ilmeka laulmise põhitõdesid ning omab kuulamisharjumust.
Õpilastele antakse sõnalisi hinnanguid (KH) lähtuvalt oodatavatest õpitulemustest (vt ainekaardi osa „Milliseid oskusi õpilased saavad“). Kokkuvõttev hinnang märgitakse 3 korda aastas trimestrilõpus sõnaliselt: T= „tead ja kasutad“, P= „pead veel harjutama” või O= „oskus omandamata“.
Hinnangu aluseks olevad õpitegevused on:
1. KIRJALIKUD TÖÖD: pildid, ülesanded töövihikus.
2. SUULISED VASTAMISED: laulude laulmine, rütmide taasesitamine kehapillil või plaksutades, koordinatsiooniülesannete täitmine, improvisatoorsete ülesannete täitmine.
Trimestri lõpus õpilasele antav kokkuvõttev hinnang sisaldab järgmisi osaoskusi:
1. laulad ilmekalt ja õige kehahoiuga
2. saadad laule keha-, plaat- ja rütmipillidel
3. tunned kuuldeliselt astmeid RA, SO, MI, LE, JO, tead nende asukohta noodijoonestikul
4. tunned kuuldeliselt rütme TA, PAUS, TI-TI, TA-A, TA-A-A, oskad neid noodijoonestikule kanda ja määrata taktijoonte asukohta
5. laulad peast 3-4 laulu, sh Kooli laulu
6. tunned plokkflöödil d2, c2, h1, a1, g1, f1, e1, d1 ja c1 mänguvõtteid ning kasutad neid pillimängus.
Konsultatsiooniaeg ja järelvastamised kokkuleppel õpetajaga.