Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Ujumine: 1a T, 1c T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Inge Jalakas

Inspira juhataja / kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: Inge.Jalakas@nooruse.edu.ee

Loodud: 29. september 2018. a. kell 16.25
Muudetud: 29. september 2018. a. kell 17.25

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Ujumisoskus on teistest oskustest olulisem, sest sellest võib sõltuda vees ellujäämine.
Vesi võib olla laste jaoks huvitav, köitev ja lõbus keskkond või vastupidi - hirmuäratav, külm, ebameeldiv, märg ja ohtlik.
Esimese poolaasta eesmärgiks on ujula eeskirjadega tutvumine, nende kinnistamine ja järgimine.
Distsipliini tagamine seab selged piirid ja loob eelduse edukaks koostööks ja aluse edukaks õppimiseks. On turvaline.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

Alustame põhifunktsioonide tutvumisega:
1. „sukeldumisel“ on eesmärk lapse suutlikkus vette välja hingata – veepinnale tõusta – sisse hingata.
Hingamisharjutuste sooritamine paigal püsides, liikumisel;
2. horisontaalse asendi võtmine vees. See on eelduseks oskusele seada keha tasakaalu, et see veepinnal paremini hõljuks.
Hõljumine – vee üleslükkejõu kogemine ja mõjutamine. Teadlik kogemine, et vesi „kannab“ keha.
3. libisemine - vee all või pinnal hõljumine;
4. edasiliikumine – veetakistuse kogemine ja ärakasutamine;
5. koordinatsioon - käte ja jalgade töö kooskõlastamine;
5. veemängud- ja teatevõistlused.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Ujuda oskab inimene, kes suudab vees tõhusate ujumisliigutuste abil kindlalt edasi liikuda, tunneb end vees hästi ning valdab vee peal ja vee all erinevaid oskusi
Alusoskuste loomisega kaotatakse hirmud vee ees. Vee tunnetuse tekitamiseks ja sinasõbraks saamiseks on õppeprotsess mänguline.

Hindamine üles

Ujumisoskuste hindamisel kasutatakse 1. klassi õpilaste puhul suulisi kirjalikke sõnalisi hinnanguid, rakendades kujundava hindamise põhimõtteid (õpilase arengu toetamine).

MÄRKUSED:

Ujumistunniks on vajalik nimega varustatud: trikoo, ujumismüts, pesemisvahendid (svamm+dusigeel /seep, lapse suurust arvestav saunalina)