Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kehaline kasvatus: 7a P prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Sander Suurhans

kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: Sander.Suurhans@nooruse.edu.ee

Loodud: 6. september 2018. a. kell 12.16
Muudetud: 6. september 2018. a. kell 12.16

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Kehaline kasvatus toetab õpilast oma tervist väärtustama eluviisi kujunemisel. Kehalise kasvatusese tundides omandatud teadmised, oskused ja kogemused on aluseks õpilase iseseisvale liikumisharrastusele. Õpilane on terve ja hea rühiga.
Omab motivatsiooni, huvi ja teadmisi iseseisvaks kehakultuuri harrastuseks.
Omandab hügieeniharjumused.
Omandab suhtlemisoskuse ja koostööharjumuse.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

September

1. nädal:
Sissejuhatus, teoreetiline tund.
Metsajooks. Liikumismängud.

2. nädal:
Pendelteatejooksu harjutamine, pallimäng.
Metsajooks, liikumismängud.

3. nädal:
Jooksuhatjutused. Kiirjooksu harjutamine (start, jooksuasend jne).
60m jooks ajale.

4. nädal:
Palliviske harjutamine.
Pallivise tulemusele.


Oktoober

1.nädal:
Metsajooks. Liikumismängud.
1000 m jooks ajale.

2. nädal:
Kaugushüppe harjutamine.
Kaugushüpe tulemusele.

3. nädal:
20m kordusjooksu vastupidavustest.
Liikumismängud.


November

1. nädal:
Üldkehalised harjutused topispallidega. Mäng. Rippetest kangil.
Krooli jalgade tehnika plaadiga.

2.nädal:
Võimlemiskava koostamine, harjutamine.
Ujumine: teatevõistlused.

3. nädal:
Võimlemiskava harjutamine.
50 m krooli ujumine ajale.

4. nädal:
Võimlemiskava harjutamine.
Ujumine: Cooperi test.


Detsember

1.nädal:
Korvpalli sööduharjutused ja viskeharjutused. Kõrgushüppe tehnika õppimine ja harjutamine.
Võimlemiskava harjutamine.

2. nädal:
Kõrgushüpe tulemusele.
Võimlemiskava harjutamine.

3.nädal
Hüppenööriga hüppamine 1 min jooksul.
Võimlemiskava harjutamine.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Harjutab aktiivselt kehalise kasvatuse tundides; oskab iseseisvalt ja koos kaaslastega ohutult mängida liikumismänge; tahab õppida uusi kehalisi harjutusi ja liikumisviise.
Suudab sooritada lihtsaid harjutusi üksi, paaris ja kolmikutes, ringis, kolonnis ja viirus. Suudab sooritada koordinatsiooniharjutus.
Suudab ujuda 50 m krooli ja 50 m selili korrektse tehnikaga.
Oskab valida sobiva tempo keskmaajooksus (1000-2000 m).
Oskab ja teab:
*pendelteatejooksu korda ja tehnikat
*kiirjooksu stardikäsklusi
*Palliviske algtaseme tehnikat ja juurdeviivaid harjutusi
*kaugushüppe tehnikat ja juurdeviivaid harjutusi
*kõrgushüppe algtaseme tehnikat ja juurdeviivaid harjutusi
*korvpalli reegleid ja erinevaid juurdeviivaid harjutusi.

Hindamine üles

Hindamisel rakendan kujundava hindamise põhimõtteid (õpilase arengu toetamine). Kujundav hindamine keskendub eelkõige õpilase arengu võrdlemisele tema varasemate saavutustega ( arengutabel õpetajal olemas ja õpilasel võimalus sellega alati tutvuda). Lisaks hindan õpilase püüdlikkust tunnis.
Õpilase tunni riietuseks on lühike või pikk dress ja vahetusspordijalatsid ( välis+ sise). Ujumistunnis on kohustuslik ujumismüts, pesemisvahendid ja rätik. Ettenähtud riietuseta tundi ilmumine on võrdne põhjuseta puudumisega. Põhjuseta puudutud tunnid tuleb teha järele.

Meditsiinilistel põhjustel tundidest vabastatud õpilased (kroonilised haigused jm. tervislikud põhjused)) suunatakse kooli kehalise kasvatuse abiõpetaja juurde, kus õpilane sooritab temale vajalikke harjutusi . Rohkem, kui kaks nädalat arstitõendiga kehalisest kasvatusest või ainult ujumisest vabastatud õpilased määratakse abirühma spordiosakonna juhipoolse esildisega iga veerandi esimesel nädalal. Vabastust taotlev õpilane esitab arstitõendi oma kehalise kasvatuse õpetajale (nimekirja kinnitab direktor).
Kehalise kasvatuse abiõpetaja teeb märkmeid kinnitatud nimekirjast puuduvate õpilaste kohta eKooli. Kehalist kasvatust sellisel juhul hindab abiõpetaja. Hindamisel juhindutakse kooli õppekavast ja kehalise kasvatuse ainekavast.
Lühiajaliselt (1-2 nädalat) kehalisest kasvatusest lapsevanema või arsti poolt vabastatud õpilane esitab tõendi/kirja enne tunni algust (vahetunnis) oma kehalise kasvatuse õpetajale, kes saadab õpilase osalema tunnitööks abiõpetaja juurde või annab õpilasele teoreetilise hindelise ülesande iseseisvaks täitmiseks. Aineõpetaja lepib enne tunni algust kokku abiõpetaja tema tunnis osalevad õpilased. Õpilase kohalviibimise tunnis fikseerib abiõpetaja e-koolis „F“ tähega ja võimalusel hindab õpilase tunnitööd. Poolaasta kokkuvõtva hinde paneb õpilasele kehalise kasvatuse õpetaja. Pikema- või lühemaajaliselt kehalisest kasvatusest vabastatud õpilane on iga keh.-kasv. tund aineõpetaja või abiõpetaja poolt juhendatud (s.t. ei puudu/ei lahku omavoliliselt tunnist).