Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 9c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Rekaya

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Loodud: 3. september 2018. a. kell 13.43
Muudetud: 29. oktoober 2018. a. kell 09.49

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärk on, et õpilane:
1) arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
2) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
3) loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut;
4) orienteerub tekstiliikides, sealhulgas massiteabetekstides;
5) huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide vahel;
6) tunneb oma rahvuskirjandust;
7) tunneb kirjandusvoole ja -˛anre.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

5.09 Suvi oli võrratu. Poolaasta planeerimine.
6.09 Õppeaasta häälestus

12.09 Kirjanduse jagunemine - mõistete kordamistund
13.09 Töö luuletekstidega

19.09 Kirjanduse jagunemine - mõistete kordamistund
20.09 Töö proosatekstidega

26.09 Peterburist kirjanike silme läbi
27.09 Peterburi detailid

3.10 KIRJAND reisimisest (Peterburi)
4.10 Kirjandi viimistlemine. [Kiri Peterburist (vt õ lk 212 T. Õnnepalu "Kiri maalt"), reisikiri vms - õpilane valib ise ˛anri]

10.10 August Mälk kui Saaremaa kirjanik
11.10 August Mälgu looming

17.10 Teose "Õitsev meri" analüüs
18.10 Arutlus loetud teose üle

VAHEAEG

31.10 Kirjanduse jagunemine - mõistete kordamistund
3.11 Töö draamatekstidega

7.11 Teatritund
10.11 Teatritund

14.11 KIRJAND
17.11 Teatriõhtu tagasiside ja analüüs

21.11 Kitzbergi "Libahunt" - teose analüüs
24.11 Arutlus loetud teose üle

28.11 Arutlus loetud teose üle
1.12 Loetud teose probleemid tänapäeval.

5.12 Jõulukuu. Talv eesti kirjanike pilgu läbi
8.12 Talvetekstid ja nende kujundid

12.12 KIRJAND
15.12 Töö kujunditega

19.12 Jõulud ja/või talv minu pilgu läbi
22.12 Projektipäev

VAHEAEG

9.01 Teose "Nullpunkt" vastamine VÕI kontrolltöö
10.01 Teose analüüs

16.01 Filmi "Nullpunkt" vaatamine
17.01 Poolaasta lõpetamine. Õpimapi korrastamine, eneseanalüüs. Kuidas edasi?

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
1) oskab seostada sõnu väljenditeks, väljendeid lauseks, lauseid tekstiks;
2) tuleb toime erinevates suhtlusolukordades;
3) kirjutab jutustavaid, kirjeldavaid ja arutlevaid tekste;
4) osaleb vestluses: oskab seda juhtida, teha kokkuvõtet, võtta sõna;
5) arendab oma kuulamis- ja esinemis- ning funktsionaalse lugemise oskust;
6) oskab sõnasta teose peamist mõtet, probleeme, iseloomustada tegelast;
7) näeb kirjanduse ja filmi vahelisi seoseid ning oskab välja tuua raamatu ja filmi peamisi erinevusi.

Hindamine üles

Õpilane saab poolaastas vähemalt kuus hinnet: kolme lugemisanalüüsi ja kolme lühikirjandi sisu eest. Kolmanda teose (Margus Karu "Nullpunkt") lugemine on vabatahtlik. Kes seda teost lugeda ei taha, sooritab kontrolltöö poolaasta teoreetilise materjali peale. Kontrolltöö hindamisel on aluseks punktisüsteem.
90-100% "5"
75-89% "4"
50-74% "3"
20-49% "2"
... 19% "1"

Lühikirjandi sisu hinnatakse üldmulje põhjal. Sisu hindamisel arvestatakse teksti üldistusjõudu, mõtete esitamise selgust ja veenvust ning teemakohasust. Sisu eest on võimalik anda 20, 15, 10, 5 või 1 punkt. Vahepealseid punkte (näiteks 8, 3 jms) ei ole lubatud kasutada. Kui tekst ei vasta teemale, ülesandest ei ole aru saadud või see on lahendamata, siis hinnatakse kogu kirjand 0 punktiga.

20 sisupunkti - hinne "5"
10-15 sisupunkti - hinne "4"
5 sisupunkti - hinne "3"

Teose analüüsi hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele)
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud.
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.

Konsultatsioon toimub teisipäeviti kell 14-14.45 ruumis 301.

Järelvastamine toimub kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse. Samad reeglid kehtivad ka sel juhul, kui õpilane soovib parandada tööd, mis on sooritatud hindele "3" või "4".