Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 8c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Rekaya

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Loodud: 3. september 2018. a. kell 13.42
Muudetud: 1. november 2018. a. kell 12.54

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärk on, et õpilane:
1) arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
2) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
3) loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut;
4) orienteerub tekstiliikides, sealhulgas massiteabetekstides;
5) huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide vahel;
6) tunneb oma rahvuskirjandust;
7) tunneb kirjandusvoole ja -˛anre.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal
Õppeaasta avaaktus

II nädal
Veerandi planeerimine: eesmärkide ja hindamispõhimõtete kokkuleppimine. Suvised lugemiselamused. Soovitusliku kirjanduse kokkuleppimine.
Mis on kirjandus˛anr, mis on kirjandusvool? Romantism vs realism

III nädal
Romaan ja selle liigid
Tegelase iseloomustamine, miljöö kirjeldamine

IV nädal
Romaani liigid. Töö tekstiga
Romaani liigid. Töö tekstiga

V nädal
Romaani liigid
Jutustuse liigid. Kunstmuinasjutt

VI nädal
Suvelugemise vastamine, teos "Ma suudan hüpata üle lompide"
Arutlus loetud teose üle

VII nädal
Teos "Ma suudan hüpata üle lompide" (võimalusel filmi vaatamine)
Teos "Ma suudan hüpata üle lompide" (võimalusel filmi vaatamine)

VIII nädal
Rollimängud
Eneseanalüüs ja õpimapi korrastamine

IX nädal
Veerandi planeerimine; Väikese Teatriõhtu ettevalmistus; projekti "Kirjandusteose reklaam-tutvustus" (õ lk 156) tutvustus
Teose teema, peamine mõte ja probleem - kuidas neid sõnastada? õ lk 73

X nädal
Näidendiproov/Teose lugemine/Noorsookirjanduse katkendite lugemine
Näidendiproov publikuga, teatriõhtu ettevalmistus

XI nädal
Väikese teatriõhtu analüüs
Teose "Väike prints" vastamine

XII nädal
Filmi "Väike prints" vaatamine
Filmi "Väike prints" vaatamine

XIII nädal
"Väikese printsi" analüüs
Noorsookirjandus: katkendid "Kuidas elad, Ann?" ja "Berti piinad" (õ lk 146)

XIV nädal
Arendame kirjutamisoskust. Kirjandi eeltöö. Hindamismudeli kokkuleppimine.
Kirjandi viimistlemine

XV nädal
Kirjandusprojektide tutvustus
Kirjandusprojektide tutvustus

XVI nädal
Jõuluteemad
Jõulutegevus

XVII nädal
Kuidas sõnastada teose teemat, peamist mõtet ja probleeme? (kirjandusteose analüüsi ettevalmistus)
Töö vabalt valitud teose autoriga

XVIII nädal
Õpimapi korrastamine, eneseanalüüsi kirjutamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
1) oskab seostada sõnu väljenditeks, väljendeid lauseks, lauseid tekstiks;
2) tuleb toime erinevates suhtlusolukordades;
3) kirjutab jutustavaid, kirjeldavaid ja arutlevaid tekste;
4) osaleb vestluses: oskab seda juhtida, teha kokkuvõtet, võtta sõna;
5) arendab oma kuulamis- ja esinemis- ning funktsionaalse lugemise oskust.

Hindamine üles

Õpilane saab veerandi jooksul vähemalt kolm hinnet:
1) 13.09 suvine teos
2) Luulekava "minu maa Eesti luules"
3) jooksev hinne funktsionaalse lugemise eest - romantismi teos;
4) jooksev hinne funktsionaalse lugemise eest.

50% veerandihindest moodustab teose vastamise hinne. Teiste hinnete kaal on kummalgi 25%.

Iga töö puhul lepitakse hindamispõhimõtted õpilastega eelnevalt kokku, kui tutvustatakse tööülesannet ja nõudeid tööle.

Kirjaliku töö hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele)
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.

Konsultatsioon toimub teisipäeviti kell 15.00. Järelvastamine toimub kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse. Samad reeglid kehtivad ka sel juhul, kui õpilane soovib parandada tööd, mis on sooritatud hindele "3" või "4".