0 kaarti!
Autor: Merle Rekaya eesti keele ja kirjanduse õpetaja |
Loodud: 3. september 2018. a. kell 13.42
Muudetud: 1. november 2018. a. kell 12.54
Õppeaasta: 2018/2019
Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta
Kestvus: 2 tundi nädalas
Eesmärk on, et õpilane:
1) arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
2) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
3) loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut;
4) orienteerub tekstiliikides, sealhulgas massiteabetekstides;
5) huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide vahel;
6) tunneb oma rahvuskirjandust;
7) tunneb kirjandusvoole ja -˛anre.
I nädal
Õppeaasta avaaktus
II nädal
Veerandi planeerimine: eesmärkide ja hindamispõhimõtete kokkuleppimine. Suvised lugemiselamused. Soovitusliku kirjanduse kokkuleppimine.
Mis on kirjandus˛anr, mis on kirjandusvool? Romantism vs realism
III nädal
Romaan ja selle liigid
Tegelase iseloomustamine, miljöö kirjeldamine
IV nädal
Romaani liigid. Töö tekstiga
Romaani liigid. Töö tekstiga
V nädal
Romaani liigid
Jutustuse liigid. Kunstmuinasjutt
VI nädal
Suvelugemise vastamine, teos "Ma suudan hüpata üle lompide"
Arutlus loetud teose üle
VII nädal
Teos "Ma suudan hüpata üle lompide" (võimalusel filmi vaatamine)
Teos "Ma suudan hüpata üle lompide" (võimalusel filmi vaatamine)
VIII nädal
Rollimängud
Eneseanalüüs ja õpimapi korrastamine
IX nädal
Veerandi planeerimine; Väikese Teatriõhtu ettevalmistus; projekti "Kirjandusteose reklaam-tutvustus" (õ lk 156) tutvustus
Teose teema, peamine mõte ja probleem - kuidas neid sõnastada? õ lk 73
X nädal
Näidendiproov/Teose lugemine/Noorsookirjanduse katkendite lugemine
Näidendiproov publikuga, teatriõhtu ettevalmistus
XI nädal
Väikese teatriõhtu analüüs
Teose "Väike prints" vastamine
XII nädal
Filmi "Väike prints" vaatamine
Filmi "Väike prints" vaatamine
XIII nädal
"Väikese printsi" analüüs
Noorsookirjandus: katkendid "Kuidas elad, Ann?" ja "Berti piinad" (õ lk 146)
XIV nädal
Arendame kirjutamisoskust. Kirjandi eeltöö. Hindamismudeli kokkuleppimine.
Kirjandi viimistlemine
XV nädal
Kirjandusprojektide tutvustus
Kirjandusprojektide tutvustus
XVI nädal
Jõuluteemad
Jõulutegevus
XVII nädal
Kuidas sõnastada teose teemat, peamist mõtet ja probleeme? (kirjandusteose analüüsi ettevalmistus)
Töö vabalt valitud teose autoriga
XVIII nädal
Õpimapi korrastamine, eneseanalüüsi kirjutamine
Õpilane:
1) oskab seostada sõnu väljenditeks, väljendeid lauseks, lauseid tekstiks;
2) tuleb toime erinevates suhtlusolukordades;
3) kirjutab jutustavaid, kirjeldavaid ja arutlevaid tekste;
4) osaleb vestluses: oskab seda juhtida, teha kokkuvõtet, võtta sõna;
5) arendab oma kuulamis- ja esinemis- ning funktsionaalse lugemise oskust.
Õpilane saab veerandi jooksul vähemalt kolm hinnet:
1) 13.09 suvine teos
2) Luulekava "minu maa Eesti luules"
3) jooksev hinne funktsionaalse lugemise eest - romantismi teos;
4) jooksev hinne funktsionaalse lugemise eest.
50% veerandihindest moodustab teose vastamise hinne. Teiste hinnete kaal on kummalgi 25%.
Iga töö puhul lepitakse hindamispõhimõtted õpilastega eelnevalt kokku, kui tutvustatakse tööülesannet ja nõudeid tööle.
Kirjaliku töö hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele)
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.
Konsultatsioon toimub teisipäeviti kell 15.00. Järelvastamine toimub kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse. Samad reeglid kehtivad ka sel juhul, kui õpilane soovib parandada tööd, mis on sooritatud hindele "3" või "4".