Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 8c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Rekaya

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Loodud: 3. september 2018. a. kell 13.42
Muudetud: 1. november 2018. a. kell 12.48

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärk on, et õpilane:
1) kasutab kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile ning kirjutab õigesti, oskab lauseid kirjavahemärgistada;
2) suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt, on valmis seda täiustama;
3) oskab kasutada keelekäsiraamatuid ning tunneb selleks vajalikke mõisteid;
4) omandab põhiarusaamad emakeelest ja keelest üldse;
5) arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
6) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
7) loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal
Veerandi planeerimine: eesmärkide ja hindamisnormide kokkuleppimine. Maakonna uudiste tutvustus - graafiku kokkuleppimine. Eelhindamistöö - mida õpilased õigekirjareeglitest teavad ja mäletavad?
Eelhindamistöö analüüs.

II nädal
Keel kui märgisüsteem. Oma ekslibrise kujundamine (õ lk 6)
Suuline vs kirjalik tekst. Õigesti kirjutamine, õigesti rääkimine.

III nädal
Etteütlus
Etteütluse analüüs. Sõnaliikide kordamine: käänd-, pöörd-, muutumatud sõnad

IV nädal
Maakonnalehe uudiste ülevaade. Käändsõna osad. Käändsõna õigekeelsussõnaraamatus (ÕS)
Käändsõna käänamine

V nädal
Maakonnalehe uudiste ülevaade. Kontrolltöö: käändsõnad ja nende käänamine, pöördsõnad, muutumatud sõnad; õigekiri
KT analüüs. Käänetevahelised seosed

VI nädal
Maakonnalehe uudiste ülevaade. Omadussõna võrdlemine, ülivõrre
Omadussõna võrdlemine. Kuidas kirjutada head konspekti? Tuletame meelde, kuidas kirjutada ja vormistada loovtööd?

VII nädal
Maakonnalehe uudiste ülevaade. Teadustekstidest. Loovtöö eeltöö
Veerandi lõpetamine. Eneseanalüüs. Õpimapi korrastamine

VIII nädal
Eelhindamine - õpilaste teadmised kirjavahemärkidest
Lauseliikmed: alus, öeldis, sihitis

IX nädal
Lauseliikmete määramine. Määrus ja öeldistäide
Lauseliikmete harjutamine. Määrus ja öeldistäide, täiend

X nädal
Tunnikontroll - lauseliikmed; Lausete liigid
Lihtlause. Koondlause

XI nädal
Koondlause harjutamine
Lauselühend

XII nädal
Lihtlause kirjavahemärkide harjutamine
Etteütlus - lihtlause kirjavahemärgid, kaashäälikuühendi põhireegel ja selle erandid

XIII nädal
Etteütluse analüüs, reeglite ülevaatamine
Lisandi kirjavahemärgid

XIV nädal
Kordame lisandi kirjavahemärke
Tunnikontroll - lisand; kordame üle otsekõne ja ütte kirjavahemärgid

XV nädal
Jõulutekstid
Jõulupäev

XVI nädal
XVII nädal
Poolaasta kokkuvõtted

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
1) tunneb lause sisu- ja vormiomadusi;
2) oskab seostada sõnu väljenditeks, väljendeid lauseks, lauseid tekstiks;
3) tuleb toime erinevates suhtlusolukordades, tunneb ja järgib eesti keele etiketti;
4) osaleb vestluses: oskab neid juhtida, teha kokkuvõtet, sõna võtta.

Hindamine üles

Õpilane saab veerandi jooksul vähemalt 4 hinnet, mis kõik on veerandihinde panekul võrdse kaaluga. Kaks tööd on kuupäevaliselt kokku lepitud, kaks hinnet saab jooksvalt kas koduse töö, etteteatamata tunnikontrolli või suulise vastamise eest.
1) 05.09 eelhindamistöö etteütlus;
2) 04.10 tunnikontroll sõnaliikidest

3) 16.10 kontrolltöö kontrolltöö: käändsõnad ja nende käänamine, pöördsõnad, muutumatud sõnad; õigekiri;
4) jooksev hinne.

Aasta jooksul peab iga õpilane tegema ühe korra nädala esimeses tunnis maakonnalehe uudiste ülevaate. See aitab arendada suulise väljenduse oskust, esinemisjulgust, samas avardab silmaringi ning õigekirjaoskust selle kõige laiemas tähenduses. Uudiste ülevaadet ei hinnata numbriliseselt vaid A/MA, küll aga peab see veerandihinde saamiseks tehtud olema.

Kirjaliku töö hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele)
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.

Kontrolltöö hindamisel on aluseks punktisüsteem:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"

Õpilane alustab esimesel veerandil loovtöö koostamist, mis valmib ja tuleb esitamisele neljandal veerandil. Eesti keele tundides kordame üle vormistamise põhitõed.

Konsultatsioon toimub teisipäeviti kell 14.00 ruumis 301
Järelvastamine toimub kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse. Samad reeglid kehtivad ka sel juhul, kui õpilane soovib parandada tööd, mis on sooritatud hindele "3" või "4".