Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 7a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Rekaya

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Loodud: 3. september 2018. a. kell 13.41
Muudetud: 1. november 2018. a. kell 12.56

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärk on, et õpilane
1) kasutab kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile, kirjutab õigesti;
2) suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt, on valmis seda täiustama;
3) oskab kasutada õigekeelsussõnaraamatut;
4) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
5) tunneb erinevaid tekstiliike;
6) täiendab keeleteadmisi sõnaliikidest ja nende ülesannetest;
7) teeb endale selgeks tegusõna pöörded ja nn koostisosad: tüvi, tunnus, pöördelõpp;
8) naudib eesti keeles kirjutamist ja kõnelemist ning teeb vahet jutustaval, kirjeldaval ning arutleval tekstil;
9) tunneb erinevaid meediatekste.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

4.09 Poolaasta planeerimine, õpimapi põhimõtete tutvustamine. Maakonna uudiste tutvustus - graafiku kokkuleppimine.
6.09 Eelhindamistöö - millised on õpilaste õigekirja-alased teadmised?

11.09 Eelhindamistöö analüüs.
13.09 Sõnaliigid ja nende ülesanded: käändsõnad, pöördsõnad, muutumatud sõnad

18.09 Käändsõnad ja nende käänamine
20.09 TK. Käändsõna ja käänded

25.09 Pöördsõnad
27.09 TK. Pöördsõnad ja pööramine

2.10 Kordamine
4.10 Kontrolltöö: käändsõnad ja käänamine, pöördsõnad ja pööramine.

9.10 KT analüüs. Muutumatud sõnad
11.10 Muutumatud sõnad

16.10 Tekstide liigid: jutustav, kirjeldav, arutlev
18.10 Tekstide liigid. Homonüümid. Omaloominguline tekst.

VAHEAEG

30.10 Omaloominguliste tekstide tutvustus
1.11 Tegusõna ja selle pöörded. Õigekirja põhireeglid

6.11 Harjutav etteütlus - õigekirja põhireeglid.
8.11 Etteütlus. Tegusõna tüvi, tunnus ja pöördelõpp

13.11 Etteütluse analüüs. Tegusõna tüvi, tunnus ja lõpp
15.11 Mis on astmevaheldus? Laadivaheldus, vältevaheldus

20.11 Astmevaheldus - laadivahelduse harjutamine
22.11 Vältevahelduse harjutamine

27.11 Kordamine kontrolltööks
29.11 Kontrolltöö - tegusõna tüvi, tunnus ja pöördelõpp. Pööramine. Astmevaheldus

4.12 KT analüüs. Meediast ja meediakanalitest.
6.12 Teleuudis vs ajaleheuudis. Uudis ja selle peamised küsimused. Oma uudise kirjutamise põhimõtted

11.12 Tegusõna aeg. Olevik. Minevikuvormid
13.12 Minevikuvormid

18.12 Tegusõna aeg - kokkuvõtted, töölehe täitmine
20.12 Jõulud on ukse ees

VAHEAEG

8.01 Tuletame meelde tegusõna ajavormid - vaheaeg OLI tore
10.01 Isikuline ja umbisikuline tegumood. Jaatav ja eitav kõne

15.01 Tegusõna tegumood ja kõneliik - võtame kokku
17.01 Poolaasta kokkuvõtted, eneseanalüüsi kirjutamine, õpimapi korrastamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) oskab liigitada eesti keele sõnu ja tekste - esimene aitab kaasa õigesti kõnelemisel ja kirjutamisel, teine aitab tänapäeva inforohket maailma mõista ning ka ise luua;
2) õpib ka ise jutustavat, kirjeldavat ja arutlevat teksti kirjutama;
3) teab, mis on tegusõna arv ja pööre;
4) saab aru, millistest osadest tegusõna koosneb (tüvi, tunnus, pöördelõpp);
5) mõistab sõnade astmevahelduslikkust;
6) teab eesti keele aegu: olevikku, liht-, täis- ja enneminevikku ning nende tunnuseid;
7) teeb vahet isikulisel ja umbisikulisel tegumoel ning jaataval ja eitaval kõnel.
8) mõistab meediateksti olemust, saab aru teleuudise ja ajaleheuudise erinevustest;
9) oskab end kõnes ja kirjas korrektselt väljendada.

Hindamine üles

Õpilane saab vähemalt viis hinnet järgmiste tööde eest:
1) 4.10 kontrolltöö - käändsõnad ja käänamine, pöördsõnad ja pööramine;
2) 8.11 etteütlus - õigekirja põhireeglid
3) 29.11 kontrolltöö - tegusõna tüvi, tunnus ja pöördelõpp, pööramine, astmevaheldus
4) dets - uudis
5) dets - omaloominguline tekst
Poolaasta jooksul kirjutame ka tunnikontrolle.

Poolaastahinde väljapanemisel on kõik hinded võrdse kaaluga.

Kontrolltöö hindamisel on aluseks punktisüsteem:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"

Omaloomingulise teksti ja uudise hindamispõhimõtted lepitakse õpilastega enne töö sooritamist tunnis kokku, kui tutvustatakse tekstide koostamise põhimõtteid. Hindamisel läheb arvesse nii tööülesandest kinnipidamine kui ka õigekiri. Töö hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida on kohandatud vastavalt töö laadile (s.h pikkusele) ja õpilaste vanusele.
Hinnagu A/MA saavad õpilased ajalehtede uudiste iganädalase tutvustuse eest.

"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.

Konsultatsioon toimub teisipäeviti kell 14-14.45 ruumis 301.
Järelvastamine toimub kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse. Samad reeglid kehtivad ka sel juhul, kui õpilane soovib parandada tööd, mis on sooritatud hindele "3" või "4".