Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Koorilaul: 2a, 2b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Pilvi Karu

muusikaõpetaja

Loodud: 3. september 2018. a. kell 12.55
Muudetud: 4. veebruar 2019. a. kell 10.28

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Koorilaulu eesmärgiks on panna õpilane huvituma muusikast kui kunstiliigist ning kujundada tema esteetilist maitset; suunata teda loovalt mõtlema ning muusikaliste tegevuste kaudu ennast väljendama; laiendada õpilase üldkultuurilist silmaringi ning väärtustada eesti rahvakultuuri; arendada koorikollektiivis laulmise oskust, laululist hingamist ja vokaali; kaunistada kooli üritusi.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. tund Sissejuhatus koorilaulu tundidele - mõisted "koor", "kooris laulmine", "dirigent", "laulupidu". Tutvumismäng (nimed). Laulude tutvustamine. "Tuuleke, tuuleke", "Sepapoisid", "Vahva varesepere". Õppimine kuulmise järgi.
2. tund Tähelepanu- ja koordinatsiooniharjutus (numbrid) suures ringis. Laulud "Tuuleke, tuuleke"; "Aafrika" koos kehapilliga; "Vahva varesepere" 1. ja 2. salm; "Sepapoisid" kaanonis.
3. tund Tähelepanu- ja koordinatsiooniharjutus (suunda muutev plaks) suures ringis. Laulud "Tuuleke, tuuleke" tuulehäälte matkimine ja eri kõlatugevused dirigendi käe järgi; "Aafrika"; "Vahva varesepere" 1. ja 2. salm; "Sepapoisid" kaanonis.
4. tund Tähelepanu- ja koordinatsiooniharjutus väikestes gruppides (suunda muutev plaks). Rütmiharjutus kehapillil (eeltöö "Aafrika" rütmisaate jaoks). Laulud "Aafrika" - 2. salm, "Vahva varesepere" - 3. ja 4. salm.
5. tund Laulud "Aafrika" - 1. ja 2. salm; "Tuuleke-tuuleke", uus laul "Kuldsed käed". Laulumäng "Hobuse mäng".
6. tund Rütmimäng (rütmikajad), laulumäng "Lapaduu". Laulud "Aafrika" - 3. salm, "Kuldsed käed", "Tuuleke-tuuleke".
7. tund Esimese õppeveerandi laulude tervikesitused. Laulumängud.
8. tund Laulud "Aafrika", "Kuldsed käed", "Tuuleke-tuuleke".
9. tund Talvelaulude tutvustamine. Tähelepanumäng "Pööratud käsklised".
10. tund "10 väikest päkapikku", "Lõbusad päkapikud". Tähelepanumäng "Pööratud käsklised".
11. tund Õpitud laulude kordamine ja talvelaulude edasi õppimine.
12. tund "10 väikest päkapikku", "Lõbusad päkapikud". Laulumängud.
13. tund Kontserdikava koostamine ja laulude tervikud.
14. tund Advendiaja algus. "10 väikest päkapikku", "Lõbusad päkapikud".
15. tund Jõululuuletuste kirjutamine. Kontserdikava tervikuna.
16. tund Väike kontsert lapsevanematele koos mudilaskooriga Aveke.
17. tund Jõulutegevused.
18. tund Uus laul "Eesti laps", õpitud laul "Vares".
19. tund "Eesti laps" ja "Vares" harjutamine EV aastapäeva aktuseks. "Nimede rütmimäng".

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab end muusikaliste tegevuste kaudu loominguliselt väljendada ning väärtustab eesti rahvakultuuri; ta on saanud esmase koorikollektiivis laulmise kogemuse, teadmised laululisest hingamisest ja vokaalist; on omandanud poolaasta jooksul õpitud lauluvara.

Hindamine üles

Õpilastele antakse sõnalisi hinnanguid (T= „tead ja kasutad“, P= „pead veel harjutama” või O= „oskus omandamata“) lähtuvalt oodatavatest õpitulemustest (vt ainekaardi osa „Milliseid oskusi õpilased saavad“) 2 korda aastas poolaasta lõpus sõnaliselt.
Hindan järgmisi osaoskusi:
1. Laulad ilmekalt ja õige kehahoiuga.
2. Oled omandanud 1. poolaasta jooksul õpitud lauluvara.
3. Oskad koorikaaslasi kuulata ja laulda dirigendi käe järgi.