Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 7_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maren Aaviste

matemaatikaõpetaja

Kontakt: Maren.Aaviste@nooruse.edu.ee

Loodud: 2. september 2018. a. kell 14.47
Muudetud: 3. jaanuar 2019. a. kell 17.52

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Selleks, et õpilane suudaks lahendada igapäevaelu erinevates valdkondades tekkivaid küsimusi, mis nõuavad matemaatiliste mõttemeetodite (loogika ja ruumilise mõtlemise) ning esitusviiside (valemite, mudelite, skeemide, graafikute) kasutamist.

Põhikooli matemaatikaõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) arutleb loogiliselt, põhjendab ja tõestab;
2) modelleerib looduses ja ühiskonnas toimuvaid protsesse;
3) püstitab ja sõnastab hüpoteese ning põhjendab neid matemaatiliselt;
4) töötab välja lahendusstrateegiaid ja lahendab erinevaid probleemülesandeid;
5) omandab erinevaid info esitamise meetodeid;
6) kasutab õppides IKT vahendeid;
7) väärtustab matemaatikat ning tunneb rõõmu matemaatikaga tegelemisest;
8) rakendab matemaatikateadmisi teistes õppeainetes ja igapäevaelus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 03. 09. 2018- 07.09.2018
KORDAMINE
*Sissejuhatav tund: ainekaardi tutvustus; nõuded; hindamine. Kordamine-harilikud murrud.
*Harilike murdude teisendused. Tehted harilike murdudega ja kümnendmurdudega.
TEHTED POSITIIVSETE JA NEGATIIVSETE ARVUDEGA
*Ratsionaalarvude liitmine ja lahutamine.
*Ratsionaalarvude liitmine ja lahutamine.
2. nädal 10. 09. 2018 – 14.09.2018
*Ratsionaalarvude liitmine ja lahutamine.
*Kahe punkti vaheline kaugus arvteljel (arvtelg; koordinaattasand)
*Kahe punkti vaheline kaugus arvteljel; ratsionaalarvude liitmine ja lahutamine
*Ratsionaalarvude liitmine ja lahutamine
3. nädal 17.09.2018-21.09.2018
*Teadmiste kontroll nr 1 "Ratsionaalarvude liitmine ja lahutamine."
*Kahe ratsionaalarvu korrutamine
*SPORDIPÄEV
*Kahe ratsionaalarvu korrutamine
4. nädal 24.09.2018-28.09.2018
*Mitme ratsionaalarvu korrutamine
*Kahe ratsionaalarvu jagamine
*Mitme ratsionaalarvu jagamine
*Ratsionaalarvude korrutamine ja jagamine
5. nädal 01.10.2018-05.10.2018
*Ratsionaalarvude korrutamine ja jagamine
*Teadmiste kontroll nr 2 ``Ratsionaalarvude korrutamine ja jagamine``
*Arvu aste
*ÕPETAJATE PÄEV/Tehetejärjekord
6. nädal 08.10.2018-12.10.2018
*Kümne astmed
*Ratsionaalarvud ja taskuarvuti. Tehted ratsionaalarvudega .
*Tehted ratsionaalarvudega. Teheteread
*Tehted ratsionaalarvudega. Teheteread
7. nädal 15.10.2018-19.10.2018
*Teheteread
*Ligikaudsed ja täpsed arvud; arvude ümardamine
*Tehted ligikaudsete arvudega
*Tehteread (astendamine, ümardamine)
VAHEAEG 22.10-28.10.2018.
8. nädal 29.10.2018 – 02.11.2018
MURRUD JA PROTSENDID
*Osa, terve, osamäär- kordamine
*Võrdlemine protsentides
*Muutumine protsentides
*Tekstülesanded
9. nädal 05.11 - 09.11.2018
*Tekstülesanded
*Protsendipunktid, promill
*Sektordiagramm
*Sektordiagramm
10. nädal 12.11 - 16.11.2018
*Tekstülesanded
*Kordamine
*Kordamine
*Kordamine
11. nädal 19.11 - 23.11.2018
*Teadmiste kontroll "Protsentarvutus"
VÕRRAND
*Ühe tundmatuga lineaarvõrrand
*Võrrandi lahendamise skeem
*Võrrandite lahendamine
12. nädal 26.11 - 30.11.2018
*Võrrandite lahendamine
*Võrrandite lahendamine
*Võrrandite lahendamine
*Võrrandite lahendamine
13. nädal 03.12 - 07.12.2018
*Kordamine
*Kordamine
*Teadmiste kontroll "Võrrandite lahendamine"
*Tekstülesannete lahendamine võrrandite abil
14. nädal 10.12 - 14.12.2018
*Tekstülesannete lahendamine võrrandite abil
*Tekstülesannete lahendamine võrrandite abil
*Tekstülesannete lahendamine võrrandite abil
*Tekstülesannete lahendamine võrrandite abil
15. nädal 17.12 - 21.12.2018
*Teadmiste kontroll "Tekstülesannete lahendamine võrrandite abil"
*Laen ja intress
*Tegevuspäev
16. nädal 07.01.2019 - 11.01.2019
17. nädal 14.01.2019 - 18.01.2019

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Perioodi lõpuks õpilased oskavad:
*sooritada kõiki nelja põhitehet ratsionaalarvudega
*tunneb arvu astet
*%
*lihtsustada arv-ja tähtavaldisi sulgude avamise ja koondamise teel
*lahendada ühe tundmatuga lineaarvõrrandeid
*lahendada lihtsamaid tekstülesandeid võrrandite abil

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse nii kujundavat kui kokkuvõtvat hindamist. Kujundava hindamise puhul keskendutakse eelkõige õpilase arengu võrdlemisele tema varasemate saavutustega
Kokkuvõtval hindamisel võrreldakse õpilase saavutusi taotlevate õpitulemustega. Praktiliste tööde ja ülesannete puhul hinnatakse nii tulemust kui ka protsessi.

1. I poolaasta kokkuvõttev hinne kujuneb lähtuvalt I poolaastaks seatud õpitulemustest.
Õpilane oskab:
*sooritada kõiki nelja põhitehet ratsionaalarvudega
*tunneb arvu astet
*%
*lihtsustada arv-ja tähtavaldisi sulgude avamise ja koondamise teel
*lahendada ühe tundmatuga lineaarvõrrandeid
*lahendada lihtsamaid tekstülesandeid võrrandite abil

2. Hinne kujuneb teadmiste kontrollide ja protsessihinnete punktide summeerimisel võimalikest punktidest.
Protsessihinded on: suulised vastamised, tunnikontroll või ülesannete iseseisev täitmine jne

3. Kirjalike tööde hindenormid
Hinne "5" 90-100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust
Hinne "2" 20- 49% punktide arvust

4. Puudumine või ebaõnnestunud kirjalik töö
Kõik teadmiste lontrollid tuleb sooritada vähemalt hindele "rahuldav".
Järeltöö tuleb sooritada 10 päeva jooksul peale töö kättesaamist. Kirjaliku töö ebaõnnestumisel on õpilasel võimalik saada õpetajalt lisakonsultatsiooni ja sooritada töö kokkulepitud ajal uuesti, esitades eelnevalt ebaõnnestunud töö vigade paranduse.

5. Õpiabi võimalused
Õpilasel on võimalik saada õpetajalt lisakonsultatsiooni vastastikusel kokkuleppel kab. 413

6. Nõuded õppevahenditele
*õpik
*joonestusvahendid
*harjutuste vihik
*tarkvara vihik
*kontrolltööde mapp koos ruuduliste lehtedega