Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 7_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 2. september 2018. a. kell 11.20
Muudetud: 2. september 2018. a. kell 11.25

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 3. 7, sept
1. Kokkulepped uueks õppeaastaks. Meenutusi suvest
2. Õigekirja kordamine, harjutav tekst
2. nädal10.-14. sept
1. Etteütlus
2. Tagasiside etteütlusest. Vigade analüüs.
3. nädal 17.-20. sept
1.Tekstide liigid. Suuline ja kirjalik tekst
2.Sõnaliigid. Sõnaliikide ülesanded
4. nädal 24.-28. sept
1.Sõnaliigid
2Tunnikontroll sõnaliikide määramise kohta
5. nädal 1. -5. okt
1.Käändsõna ja käänded
2.Käändsõnad ja käänded ( tunnikontroll)
6. nädal 8.-12. oktoober
1. Etteütlus
2 Etteütluse analüüs. Lugemisteksti analüüs lk 14
7. nädal 15.-18. okt
1. Pöördsõnad
2. Pöördsõnad

Vaheaeg

8. nädal 29.okt.-2. nov
1. Muutumatud sõnad
2. Sünonüümid, antonüümid, homonüümid, paranüümid
9. nädal 5.-9.. november
1. Jutustav tekst
2. Kirjeldav tekst
10.nädal 12.-16.november
1. Arutlev tekst
2. Kirjand
11. nädal 19.-23.november
1.Tegusõna ja pöörded.
2. Tegusõna tüvi, tunnus, pöördelõpp
12. nädal 26.nov-30. nov
1Astmevaheldus: välte- ja laadivaheldus
2Astmevaheldus
13. nädal 3.-7. detsember
1.Tegusõna aeg
2. Ajavormide kasutamine
14. nädal 10.-14. detsember
1 Tunnikontroll ajavormide kohta
2. Isikuline ja umbisikuline tegumood
15. nädal 17.-20. detsember
1. Isikuline ja umbisikuline tegumood
2.Räägime jõuluteemadel

Vaheaeg
16. nädal7.-11. jaan
1. Meenutame tegumoode, kõneliigid - jaatav ja eitav kõne
2. Loovtöö

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) tunneb lause sisu- ja vormiomadusi;
2) oskab seostada sõnu väljenditeks, väljendeid lauseks, lauseid tekstiks;
3) kasutab korrektset kirjakeelt;
4) tuleb toime erinevates suhtlusolukordades, tunneb ja järgib eesti keele etiketti;
5) kirjutab jutustavaid, kirjeldavaid ja arutlevaid tekste;
6) koostab referaati, oskab refereerida ja tsiteerida ning nõuetele vastavalt viidata;
7) osaleb vestluses: oskab neid juhtida, teha kokkuvõtet ja sõna võtta.

Hindamine üles

Õpilase hinne kujuneb kogu poolaasta jooksul saadud suuliste ja kirjalike tunni- ja kodutööde hinnete kokkuvõtva hindena. Kõik hinded on võrdse kaaluga. Iga õpilane sooritab veerandi jooksul 3 etteütlust ja ühe sõnaliikide töö.
Etteütlust hinnatakse järgmiselt: hinne "5" -0-1 viga
"4" -2-3 viga
"3" -4-6 viga
"2" -/ jne viga

Sõnaliikide tööd hinnatakse järgmiselt: 100-90% -"5"
89-70% -"4"
69-50% -"3"
49-20% -"2"
19 -0% -"1"

Mitterahuldavaid etteütlusi saab parandada nii, et õpetaja lisab eelmisesse läbikirjutatud tekstisse samade reeglite põhiseid ortogramme. Uuele tööle eelneb eelmise töö korrektne vigade parandus.Loovtööde, st jutustuse ja kirjeldava teksti hindamisel arvestab õpetaja töö vastavust teemale,sõnavara kasutamist, lausestust ja õigekirja. Lisaks numbrilisele hindele kirjutab õpetaja õpilase töö lõppu sõnalise hinnangu.
Ainealast abi on võimalik saada konsultatsioonil, mis toimub esmaspäeviti või õpetajaga kokkuleppel sobival ajal.
Kirjalike tööde hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele):
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.