Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: 1c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Anu Rand

Klassiõpetaja

Kontakt: Anu.Rand@nooruse.edu.ee

Loodud: 2. september 2018. a. kell 07.58
Muudetud: 2. september 2018. a. kell 08.11

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Sissejuhataval kursusel antakse ülevaade baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.

I klassis kasutavad õpilased alates novembrist visuaalse programmeerimise keskkonda Scrach. Scratch on graafiline programmeerimiskeel, mille abil on lihtne ja huvitav koostada interaktiivseid lugusid, mänge ja animatsioone. Vastavas keskkonnas on lihtne asju luua ning tehtud töid teistega jagada. Scratchi saab kasutada veebipõhises keskkonnas http://scratch.mit.edu/

Lisaks tegelevad lapsed üle nädala LEGO WeDo'dega. LEGO WeDo on lastele alates seitsmendast eluaastast mõeldud robootika komplekt. See ühendub arvutiga, pakub võimaluse ehitada ning programmeerida lihtsaid LEGO mudeleid koos mootorite ja anduritega. Lapsed läbivad ridamisi erinevate ainete vahelisi tegevusi, mis arendavad samal ajal nende matemaatilisi-, inseneri-, tehnoloogia- ning keelelisi oskuseid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. õppenädal
Sissejuhatus programmeerimisse
2. õppenädal
Kooli arvutiklassiga tutvumine
3. õppenädal
Arvutihiire kasutamise mängud
4. õppenädal
Klaviatuurimängud
5. õppenädal
Mõtlemis- ja loogikamängud
6. õppenädal
Mõtlemis- ja loogikamängud
7. õppenädal
Programmeerimisega seotud mängud / LEGO WeDo robotite ehitamine
8. õppenädal
Programmeerimismängud / LEGO WeDo robotite ehitamine
9. õppenädal
Programmeerimismängud / LEGO WeDo robotite ehitamine
10. õppenädal
Tutvumine Scratch keskkonnaga / LEGO WeDo robotite ehitamine
11. õppenädal
Scratch: kassi liigutamine / LEGO WeDo robotite ehitamine
12. õppenädal
Scratch: mitme tegelaskuju integratsioon / LEGO WeDo robotite ehitamine
13. õppenädal
Scratch: hääle kasutamine / LEGO WeDo robotite ehitamine
14. õppenädal
Scratch: animatsiooni loomine / LEGO WeDo robotite ehitamine
15. õppenädal
Scratch: animatsiooni loomine / LEGO WeDo robotite ehitamine
16. õppenädal
Scratch: animatsioonide vaatamine / LEGO WeDo robotite ehitamine
17. õppenädal
Scratch: lihtsamate mängude loomine / LEGO WeDo robotite ehitamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kursuse lõpul õpilane:
on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
oskab kasutada arvutit ja internetilehitsejat
on omandanud baasteadmised programmeerimisega seotud mõistetest
tunneb Scratch keskkonda ning selle kasutusloogikat
oskab Scrach keskkonnas programmeerida lihtsamaid animatsioone, mänge
oskab luua LEGO roboteid ning neid liikuma programmeerida

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse sõnalisi hinnanguid. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

Hindamisele tulevad osaoskused:
Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
Oskad teha koostööd roboti ehitamisel.

Osaoskuste hindamisel kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata
Lisaks on:
* e- koolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus
Konsultatsioon kokkuleppel õpetajaga.