Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 8a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Marit Tarkin

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Loodud: 31. august 2018. a. kell 20.54
Muudetud: 31. august 2018. a. kell 21.06

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

III kooliastmes kujundatakse õpilaste teadmisi ja oskusi neljas õppevaldkonnas: suuline ja kirjalik suhtlus,
teksti vastuvõtt, tekstiloome ning õigekeelsus ja keelehoole.
Suulise ja kirjaliku suhtluse õpetusega kujundatakse oskust silmast silma, telefoni, kirja ja meili teel ning
internetikeskkonnas kahekesi või mitmekesi suhelda, tekste kokku võtta ja vahendada.
Teksti vastuvõtu õpetuses kujundatakse oskust tekste valida ja leida, eesmärgipäraselt lugeda ja kuulata,
teadvustatakse kuulamis- ja lugemisstrateegiaid ning süvendatakse võimet teksti paremini mõista ning
tekstile reageerida.
Tekstiloome õpetusega kujundatakse mitmekülgset ja eesmärgistatud eneseväljendusoskust, mille puhul
inimene tajub olukorda ja adressaati ning suudab oma mõtteid vajaliku täpsusega ja tekstiliigile omases
vormis väljendada ning edastada.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

Eesti keele tunnid toimuvad teisipäeviti ja neljapäeviti. Õpilasel on õpinguteks vajalik reeglite vihik, eesti keele vihik ja õpimapp.
1. nädal 4.-8. sept
1. Õppetöö planeerimine. Klassiga tutvumine
2. Intervjuu klassikaaslasega

2. nädal 11.-15. sept
1. Eelhindamine, grammatika
2. Keel kui märgisüsteem

3. nädal 18. -22. sept
1. Keel kui märgisüsteem
2. Keel ja suhtlusolukord

4. nädal 25.-29. sept
1. Intervjuu ajalehele
2. Intervjuu ajalehele

5. nädal 2.-6. okt
1. Sõnaliigid
2. Sõnaliigid

6. nädal 9.-14.okt
1.TK sõnaliigid
2. Omadussõnade võrdlusastmed

7. nädal 16.-20. okt
1. Kokku- ja lahkukirjutamine eelhindamine
2. Nimisõnade k-l kirjutamine

8. nädal 30. okt - 3. nov
1. Teatriõhtu proovid
2. Teatriõhtu proovid

9. nädal 6.-10. nov
1. Teatriõhtu proovid
2. Teatriõhtu proovid

10. nädal 13.-17. nov
1. Teatriõhtu peaproov
2. Taas keele juurde, K-l omadussõnad

11.nädal 20-24. nov
1. Harjutused
2. K-l tegusõnad

12. nädal 27. nov-1.dets
1.Kordamine kontrolltõõks
2. Proovitöö analüüs

13. nädal 4.-8. dets
1. Kontrolltöö
2. Kontrolltöö analüüs

14. nädal -11.-15. dets
1. Kujundid ja metafoorid
2. Jõululuuletuse kirjutamine ja kujundmaine

15. nädal 18.-22. dets
1. Jõululuuletuse kirjutamine ja kujundamine
2. Tagasiside õpimappi

16. nädal 8.-12. jaan
1. Uued teemad, eesmärgid
2. Lause ülesehitus

17. nädal 15.-19. jaan
1. Lauseliikmed
2. Lauseliikmed

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased õpivad tundma keelesüsteemi, sõnaliike, oskavad kasutada kokku- ja lahkukirjutamise põhitõdesid.

Hindamine üles

Kursuse jooksul toimub mitmeid väikeseid tunnikontrolle, mida õpilased haiguse korral järele vastama ei pea, samuti saab õpilane hindeid erinevate loominguliste tööde ja tunnitööde eest. Kontrolltöö peavad kõik sooritama vähemalt rahuldavale hindele, puudumise korral tuleb töö järelvastamises sooritada.
Poolaasta lõpuhinne on koondhinne kõigist saadud hinnetest, kontrolltöö ei oma suuremat kaalu kui teised hinded.