Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Perekonnaõpetus: 11a, 11b, 11c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 30. august 2018. a. kell 15.33
Muudetud: 3. september 2018. a. kell 18.21

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, I kursus

Kestvus: 1 tund

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetuse üldeesmärk on aidata kaasa õpilaste sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilastes terviklikku isiksust, sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ning üldinimlikke väärtusi, nagu ausus, hoolivus, sallivus, vastutustunne ja õiglus.
Perekonnaõpetuse eesmärk on õpetada väärtustama perekonda, iseennast ja inimesi enda ümber.
Gümnaasiumi perekonnaõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) kujuneb terviklikuks, iseseisvaks ja teisi arvestavaks isiksuseks;
2) omandab teadmised, oskused ja hoiakud, mis on esmavajalikud perekonnaeluks;
3) omandab valmiduse tunnetada iseennast ja oma rolli nii kasvuperekonna kui ka enda loodava perekonna liikmena.
4) õpib lahti mõtestama perekonna rolli õnneliku inimese kujunemisel ning arutlema, mis on vajalik edukaks perekonnaeluks ja paarisuhteks.
5) perekonnaõpetus õpetab analüüsima enda seisukohti ja tegema üldistusi, kuid samas väärtustama ka teistsuguseid vaatenurki.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

Perekond.
1. nädal
Perekonna mõiste. Perekonna tekkimine ja arenemine.
Kooselu ajalooline areng grupiabieludest monogaamiani.

2. nädal
Perekonna ülesanded ja tähtsus üksikisiku ja riigi seisukohast.
Perekond kultuurikandajana.

3. nädal
Perekonna struktuur ja liigid.

4. nädal
Perekonna funktsioonid ja nende muutused ajas.

5. nädal
Perekonna püsimist mõjutavad tegurid.
Üksi elamise plussid ja miinused.
Noorukiiga

6. nädal
Sotsiaalsed suhted noorukieas: suhted eakaaslastega, vanematega.
Tunded, nende tundmine. Kehakeele osa tunnete tajumisel. Tunnete väljendusvõimalusi.

7. nädal
Paarisuhete areng. Käimine.

vaheaeg

8.- 9. nädal
Armumine. Suudlemine. Kirg
Mees ja naine – nende psühholoogilised, intellektuaalsed ja füüsilised erinevused.

10. nädal
Noorte seksuaalsuhted. Petting. Enesekontroll ja vastutus.
Täiskasvanuiga. Sotsiaalne küpsus.

11. nädal
Armastus. Armastuse erinevad liigid.

12. nädal
Truudus. Armukadedus. Suhete katkestamine.

13. nädal
Abieluküpsus. Miks inimesed abielluvad?

14. nädal
Partenerivaliku teooriaid. Abielu- ja seksimüüdid.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) mõistab ning oskab selgitada kooselu ja perekonna eri vormide osa üksikisiku ning ühiskonna elus;
2) väärtustab perekonda ja oskab analüüsida lähedaste inimsuhete rolli inimese elus ning põhjendab iseenda vastutust ja rolli peresuhetes;
3) analüüsib perekonna funktsioone indiviidi ja ühiskonna seisukohast ning on valmis korraldama argielu kodus, arvestades pereliikmete turvalisust, vajadusi ja tervist;
4) mõistab abielu ja perekonna psühholoogilisi, õiguslikke ning majanduslikke aspekte ning oskab leida infot ja abi, et tulla toime probleemidega;
5) selgitab lapse arengu põhiküsimusi ja lapsevanema rolli lapse kasvatamises;
6) seostab püsisuhte olemust ning selle seost seksuaalsuse ja armastusega, väärtustades usaldust ning positiivseid tundeid;
7) tunnetab iseennast, oma rolli ja vastutust nii kasvuperekonna kui ka loodava perekonna liikmena;
8) on valmis seostama enda tehtavaid valikuid isikliku pereelu õnnestumise võimalusega tulevikus;
9) mõistab vajadust tegutseda turvaliste inimsuhete loomise, säilimise ja arendamise nimel ning on valmis olema pere ja peret ümbritseva sotsiaalse võrgustiku liige.

Hindamine üles

Hindamisel lähtutakse vastavatest gümnaasiumi riikliku õppekava üldosa sätetest. Hindamise põhiline ülesanne on toetada õpilase arengut, kujundades positiivse minapildi ja adekvaatse enesehinnangu, kusjuures oluline on õpilase enda roll hindamises, pakkudes võimalusi enesehindamiseks. Inimeseõpetuses hinnatakse õpilaste teadmisi ja oskusi, kuid ei hinnata hoiakuid ega väärtusi. Hoiakute ja väärtuste kohta antakse õpilasele tagasisidet.

Suuliste ja kirjalike ülesannete puhul õpilane:
1) selgitab ja kirjeldab mõistete sisu ning omavahelisi seoseid;
2) selgitab oma arvamusi, hinnanguid, seisukohti ja suhtumisi, seostades neid omandatud teadmistega ja igapäevaeluga;
3) eristab, rühmitab, võrdleb ja analüüsib olukordi, seisundeid, tegevusi ning tunnuseid lähtuvalt õpitulemustest;
4) demonstreerib faktide, mõistete ning seaduspärasuste tundmist lähtuvalt õpiülesannete sisust;
Praktiliste ülesannete puhul õpilane:
1) rakendab teoreetilisi teadmisi praktiliselt õpisituatsioonis;
2) demonstreerib õpitulemustes määratud oskusi õpisituatsioonis;
3) kirjeldab õpitulemustes määratud teadmiste ja oskuste rakendamist igapäevaelus;

KURSUSE HINDE MOODUSTAVAD: 
* tunnikontrollide hinded
* erinevad analüüside, arvustuste hinded
* hinded kodutööde, rühmatööde ja tunnitööde eest,
* hinnatakse õpilase aktiivsust tunnis

"5" - õpilane osaleb vähemalt 90% tundidest, võtab tunni tööst aktiivselt osa, täidab nii kodused- kui ka tunniülesanded. Tunnikontrollides teadmiste protsent 90-100. Kirjalikud tunni-ja kodused tööd tehtud tehtud korrektselt, õigeaegselt.
"4" - õpilane osaleb vähemalt 70% tundidest, võtab tunni tööst osa, täidab nii koduseid- kui ka tunniülesandeid.
Tunnikontrollides teadmiste protsent 70-90. Kirjalikud tunni-ja kodused tööd tehtud korrektselt, õigeaegselt
"3" - õpilane osaleb vähemalt 50% tundides, võtab tunni tööst passiivselt osa. Koduste- ja tunnitööde tegemises esineb lünki. Tunnikontrollidess teadmiste protsent 50-75, Kirjalikud tunni-ja kodused tööd tehtud, esitatud hilinemisega.
"2" - õpilane puudub tundidest. Kohalolles pigem segab, kui toetab tundi. Ei täida koduseid- ja tunniülesandeid. Tunnikontrollides teadmiste protsent alla 45. Kirjalikud tunni-ja kodused tööd tegemata.
"1" - õpilane ei osale tundides. 

Järelvastamised toimuvad kokkuleppel aineõpetajaga või neljapäeviti kell 14.00 ruumis 407.