Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 5a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 30. august 2018. a. kell 15.30
Muudetud: 3. september 2018. a. kell 18.20

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli matemaatikaõpetus annab õppijale valmisoleku mõista ning kirjeldada maailmas valitsevaid loogilisi, kvantitatiivseid ja ruumilisi seoseid.

Põhikooli matemaatikaõpetusega taotletakse, et õpilane
1) arutleb loogiliselt, põhjendab ja tõestab;
2) modelleerib looduses ja ühiskonnas toimuvaid protsesse;
3) püstitab ja sõnastab hüpoteese ning põhjendab neid matemaatiliselt;
4) töötab välja lahendusstrateegiaid ja lahendab erinevaid probleemülesandeid;
5) omandab erinevaid info esitamise meetodeid;
6) kasutab õppides IKT-vahendeid;
7) väärtustab matemaatikat ning tunneb rõõmu matemaatikaga tegelemisest;
8) rakendab matemaatikateadmisi teistes õppeainetes ja igapäevaelus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal
I NATURAALARVUD
1) Kordamine. õ lk 4-7, tv lk 4-5
2) Kordamine õ lk 8-9
3) Kordamine
4) Arvud üle miljoni õ lk 10-13
https://www.taskutark.ee/m/naturaalarvude-klassid/

2. nädal
1) Ajaloolisi andmeid õ lk 13. Kujutame arve arvkiirel õ lk 14-15
2) Naturaalarvude võrdlemine õ lk 16-19, tv lk 6-7
3) Naturaalarvude ümardamine õ lk 20-22, tv lk 8-9
4) Naturaalarvude ümardamine õ lk 23

3. nädal
1) Kordamine.
2) KONTROLLTÖÖ nr 1
3) Arvavaldis õ lk 24-25, tv lk 24-25
4) Tähtavaldis. Valem õ lk 26-28, tv lk 26-27

4. nädal
1) Naturaalarvude liitmine õ lk 29-31, tv lk 10-13
2) Naturaalarvude liitmine õ lk 32-34, tv lk 14-17
3) Naturaalarvude lahutamine õ lk 35-37, tv lk 18-21
4) Naturaalarvude lahutamine õ lk 38-40

5. nädal
1) Õpime lahendama võrrandeid õ lk 41-42, tv lk 28-31
2) Ülesandeid naturaalarvude liitmise ja lahutamise kohta õ lk 43-44
3) Ülesandeid naturaalarvude liitmise ja lahutamise kohta õ lk 45-46
4) Kordamine õ lk 46-47

6. nädal
1) KONTROLLTÖÖ nr 2
II NATURAALARVUDE KORRUTAMINE JA JAGAMINE
2) Kordame, mis on naturaalarvude korrutamine õ lk 66-68, tv lk 32-33
3) Kordame korrutamise seadusi õ lk 69-71 , tv lk 34-37
4) Kordame korrutamise seadusi. Sulgude avamine õ lk 71-72, tv lk 38
http://matemaatika.edu.ee/sisu/0116/index.html

7. nädal
1) Kordame korrutamise seadusi. Sulgude avamine õ lk 73-74, tv lk 39
2) Kirjalik korrutamine õ lk 75-78
3) Kirjalik korrutamine õ lk 79-80
4) Kordamine õ lk 80-82

22. - 28. oktoober - KOOLIVAHEAEG

8. nädal
1) Kordame, mis on naturaalarvude jagamine õ lk 83-85, tv lk 44
http://matemaatika.edu.ee/sisu/0115/index.html
2) Kordame, mis on naturaalarvude jagamine. Kümnendsüsteemi ühikute teisendamine õ lk 86-87, tv lk 45
3) Kirjalik jagamine õ lk 88-90, tv lk 46-47
4) Kirjalik jagamine õ lk 90-92

9. nädal
1) Kui tundmatu on jagatav või jagaja õ lk 93-94
2) Ülesandeid kõigi tehete kohta naturaalarvudega õ lk 95-99
3) KONTROLLTÖÖ nr 3
4) Arvu tegurid ja kordsed õ lk 100-102
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0020/index.html
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0018/index.html

10. nädal
1) Jaguvuse tunnused õ lk 103-105,
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0048/index.html
2) Jaguvuse tunnused õ lk 106-107, tv lk 54-57
3) Kordamine õ lk 107
4) Algarvud ja kordarvud õ lk 108-109, tv lk 50-53
http://matemaatika.edu.ee/sisu/0009/index.html
http://matemaatika.edu.ee/sisu/0076/index.html

11. nädal
1) Kordarvu esitamine algtegurite korrutisena õ lk 110-112, tv lk 58-59
http://matemaatika.edu.ee/sisu/0020/index.html
2) Arvude ühistegurid õ lk 113-115, tv lk 60-61
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0171/naide1.html
3) Arvude ühiskordsed õ lk 116-118, tv lk 62-63
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0198/index.html
4) Kordamine õ lk 118-119, tv lk 43

12. nädal
1) - 2) Kordamine õ lk 118-119, tv lk 43
3) KONTROLLTÖÖ nr 4
4) Joonestame ja mõõdame õ lk 48-53, tv lk 64-79
http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0030/index.html

13. nädal
1) Skaalad õ lk 54, Kordamine õ lk 55, tv lk 70-71
2) Kogume ja korrastame arvandmeid õ lk 56-59, tv lk 72-73
3) Joonestame diagramme õ lk 60-61, tv lk 74-75
4) Joonestame diagramme õ lk 62-63, kordamine

14. nädal
1) KONTROLLTÖÖ nr 5
2) Nurk õ lk 121-123, tv lk 76-77
3) Nurkade liigid õ lk 124-127, tv lk 78-79
4) Kordamine õ lk 127-128

15. nädal
1) Nurgakraad õ lk 129-131
2) Õpime nurka mõõtma õ lk 132-135, tv lk 80-83
3) Õpime nurka mõõtma tv lk 45-46
4) Kõrvunurgad õ lk 136-137, tv ül 103 http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0086/index.html

24. dets - 6. jaan - KOOLIVAHEAEG

16. nädal
1) Tippnurgad õ lk 138-140, tv ül 104 http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0182/index.html
2) Kõrvunurgad ja tippnurgad
3) Ristuvad sirge õ lk 141-143 http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0150/index.html
4) Paralleelsete sirgete joonestamine õ lk 147-148

17. nädal
1) Paralleelsed ja ristuvad sirged
2) Kordamine õ lk 149-157
3) Kordamine õ lk 149-157
4) KONTROLLTÖÖ nr 6

http://web.zone.ee/math/5klass2.html

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Oskab:
kirjutada ja lugeda arve miljardi piires; võrrelda, järjestada ja ümardada naturaalarve; kujutada arve arvkiirel; kirjutab naturaalarve järkarvude summana ja järguühikute kordsete summana; joonestada ja mõõta lõiku; koostada sagedustabelit; joonestada ja lugeda andmeid diagrammilt; kasutada tehete järjekorda; selgitab ja kasutab liitmise ja korrutamise seadusi; sooritada nelja põhitehet kirjalikult naturaalarvudega miljardi piires; arvutada peast naturaalarvudega; koostada lihtsamaid avaldisi ja arvutada nende väärtust; korrutada kirjalikult kuni kolmekohalisi naturaalarve; jagada kirjalikult kuni viiekohalisi arve kuni kahekohalise arvuga; lahendada korrutamis- ja jagamistehtel põhinevaid võrrandeid; arvutada kuni neljatehteliste arvavaldiste väärtusi; leiada arvu tegureid ja kordseid; otsustada (tehet sooritamata), kas arv jagub 2-ga, 3-ga, 5-ga, 9-ga või 10-ga; otsustada 100 piires, kas arv on algarv või kordarv.

Tunneb tehete järjekorda (liitmine/lahutamine, korrutamine/jagamine, sulud). Teab, et arv 1 ei ole alg- ega kordarv. Esitab arvu algtegurite korrutisena. Leiab arvude suurima ühisteguri. Leiab arvude vähima ühiskordse. Kordab naturaalarvude korrutamise, jagamise ja tegurdamisega seotud teemasid. Kordab varem õpitud jagamise ja korrutamise omadusi.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Õppeprotsessi käigus saab õpilane hindeid tunnitöö, õpiku/töövihiku ülesannete, tunnikontrollide, kontrolltööde jms eest. Kokkuvõttev poolaastahinne arvestab kõiki I poolaasta (3. sept - 18. jaan) jooksul saadud hindeid, sealjuures on kontrolltööde hinded suurema kaaluga. Kui poolaasta kokkuvõtva hinde välja panemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde hinded. Matemaatika hinnete hulka kuuluvad ka valikaine, arvuti matemaatikas, saadud hinded.

Kirjalikud tööd:
Punktid märgitakse ülesannete juurde. Tööhinne tuletatakse punktide koguarvust:
HINNE "5" 90- 100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust
Hinne "2" - 20-49% punktide arvust
Hinne "1" - 0-19% punktide arvust

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega «puudulik» või «nõrk» järele vastata 10 päeva jooksul alates töö toimumise päevast. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on tal samal päeval võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugis (graafik klassis seinal). Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, on kodutöö hinne "1" ja seda enam parandada ei saa.

Konsultatsioon ja järelvastamine neljapäeviti kell 14.00ruumis 407 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.