Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 5a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 30. august 2018. a. kell 15.28
Muudetud: 3. september 2018. a. kell 18.20

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal
I KEEL SUHTLUSES. SÕNAVARA.
1) Sissejuhatav tund, tutvumine õpikuga, õppeaastaks eesmärgi seadmine. Kultuuriline identiteet. õ lk 3-5, tv h 1 Tähekujud ja vigade märkimise tingmärgid. tv lk 71
2) Mis keel on? õ lk 6-7, tv h 2-3
3) Teisi keeli: tehiskeeled ja salakeeled. õ lk 8-9, tv h 4-6

2. nädal
1) Keel muutub. õ lk 10-11, tv h 7-11 Troska lisainfo http://blog.erm.ee/?p=225
2) - 3) Sõnade laenamine. õ lk 12-13, tv h 12-17

3. nädal
1) - 2) Sõnade liitmine. õ lk 14-17, tv h 18-24. Etteütlus.
3) Reipalt koolipinki!

4. nädal
1) Sõnade tuletamine. õ lk 18-19, tv h 25-31
2) - 3) Kokkuvõte ja kordamine kontrolltööks. Kiri ja kirja edastamise nõuded. õ lk 20, tv lk 18-19. Kuulamisülesanne nr 7 (2008) - sünonüümid.

5. nädal
II HÄÄLIKUÕIGEKIRI. TEABETEKST.
1) KONTROLLTÖÖ nr 1. Peatüki eneseanalüüs tv lk 68.
2) - 3) Sõna koosneb häälikutest. Silbitamine ja poolitamine. Populaarteaduslik artikkel. õ lk 21-26, tv h 32-44

6. nädal
1) Sõna koosneb häälikutest. Silbitamine ja poolitamine. Populaarteaduslik artikkel. õ lk 21-26, tv h 32-44
https://www.youtube.com/watch?v=pu0Tmn26w0c
2) Tähestik. Kuidas lugeda teabeteksti? õ lk 27-29, tv h 45-51
3) Tähestik. Kuidas lugeda teabeteksti? õ lk 27-29, tv h 45-51

7. nädal
1) Kaval infootsing. õ lk 30-33, tv h 52-53
2) Kas üks või kaks tähte? õ lk 34-37, tv h 54
3) i ja j õigekiri. õ lk 38-39, tv lk 30-31

22. - 28. oktoober - KOOLIVAHEAEG

8. nädal
1) h on tähtis. õ lk 40-41, tv lk 32-33
2) Häälikuühendi õigekiri. õ lk 42-43, tv lk 34-35
3) Kaashäälikuühendi erandid. õ lk 44-45

9. nädal
1) Kaashäälikuühendi erandid. tv lk 36-37
2) Sulghäälikute naabrid. õ lk 46-47, tv lk 38-39
https://prezi.com/bbvvjvt6k6us/sulghaalikute-naabrid/
3) Kaashäälikuühendi erandid, sulghäälikute naabrid.

10. nädal
1) Kordame õpitut ja harjutame kontrolltööks. tv lk 40-41
2) Kordame õpitut ja harjutame kontrolltööks. tv lk 40-41
3) KONTROLLTÖÖ

11. nädal
III ALGUSTÄHT. LUGUDE KESKEL.
1) Nimi ja nimetus. õ lk 50-52, tv lk 42
2) Nimi ja nimetus. õ lk 53, tv lk 43-44
3) ETTEÜTLUS Kohanimed. Aadressi kirjutamine. õ lk 54-55, tv lk 45-47

12. nädal
1) Üritused ja ajaloosündmused. õ lk 56-57, tv l 48-49
2) Pealkirjad. õ lk 58-59, tv lk 50-51
3) Pealkirjad. õ lk 59, tv lk 52-53

13. nädal
1) Kordame õpitut. tv lk 66-67
2) KONTROLLTÖÖ Millest lugu räägib? õ lk 60, tv lk 54-55
3) Jutu ülesehitus. õ lk 61-63, tv lk 56-57

14. nädal
1) Jutu kirjutamine. õ lk 64-66, tv lk 58-59
2) Mõtete kogumine. õ lk 67-68, tv lk 60-61
3) Tagasiside õ lk 69-71, tv lk 62-63

15. nädal
1) Teksti viimistlemine. Puhtandi kirjutamine. õ lk 72-73, tv lk 64-65
2) Eneseanalüüs tv lk 68-69
IV KIRJELDAMINE. 14 KÄÄNET. Sissejuhatus õ lk 75, kõnekäändude ja vanasõnade tähenduse selgitamine; fakt ja arvamuses.
3) Sõnu saame muuta, sõnade liigitamine muutmisviisi ja tähenduse järgi õ lk 76-79, tv h 1-7

24. dets - 6. jaan - KOOLIVAHEAEG

16. nädal
1) Lähemalt käändsõnadest õ lk 80-81, tv h 8-15
2) Kirjeldamine, kirjelduse ülesehitus õ lk 82-84, tv h 16-18
3) Esemete, olendite, inimeste kirjeldamine

17. nädal
1) Kirjeldamine. Lühijutu kirjutamine õ lk 82–87
2) Asjalik ja elamuslik kirjeldus tv h 16–21
3) Kordamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) leiab koos partneri või rühmaga vastused lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades olukorrale vastavalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
2) esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid;
4) loeb ja mõistab eakohaseid õpi- ja elutarbelisi ning huvivaldkondade tekste;
5) tunneb kirjutamise põhietappe;
6) jutustab, kirjeldab ning arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
7) avaldab viisakalt ning olukorrale vastavalt oma arvamust ja seisukohta sündmuse, nähtuse või teksti kohta nii suulises kui ka kirjalikus vormis;
8) tunneb eesti keele häälikusüsteemi, sõnaliikide tüüpjuhte ja lihtvormide kasutust ning järgib eesti õigekirja aluseid ja õpitud põhireegleid;
9) moodustab ning kirjavahemärgistab lihtlauseid, sh koondlauseid ja lihtsamaid liitlauseid;
10) kontrollib õigekeelsussõnaraamatust sõna tähendust ja õigekirja;
11) rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes ning tekste analüüsides ja hinnates.

Õpitulemused
* Suhtleb eesmärgipäraselt ning valib kontekstile vastava suhtluskanali;
* Oskab teha kuuldust ja loetust kokkuvõtet ning anda hinnangut nii suuliselt kui ka kirjalikult;
* Tunneb õpitud tekstiliike ning oskab õpi- ja elutarbelisi tekste eesmärgipäraselt kasutada;
* Oskab luua õppetööks ja eluks vajalikke tekste ning neid korrektselt vormistada;
* Tunneb esinemise ettevalmistuse ja kirjutamise põhietappe ning oskab neid rakendada;
* Tunneb eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
* Ooskab kasutada ÕSi ja teisi õigekeelsusallikaid.
* Mõistab virtuaalkeskkonnas suhtlemise eripära.
* Tunneb häälikuühendi õigekirja reegleid ja kirjutab õigesti.
* Tunneb kaashäälikuühendi põhireeglit ning nelja erandit.
* On tähelepanelik sulghäälikute kirjapanekul, teab põhireeglit ning erandeid. Kirjutab õigesti.
* Märkab tekstis vigu, oskab infot rühmitada, teha järeldusi ning neid kaaslastele esitada.
* Teab, et nimed kirjutatakse suure tähe ja nimetused väikese tähega. Oskab kirjutada keerulisemaid ja erandlikke kohanimesid.
* Oskab leida tekstist infot.
* Teab, et ajaloosündmused ning üritused kirjutatakse väikese tähega.
* Teab pealkirja kirjutamise reegleid.
* Oskab kirjutada ning vormistada tarbeteksti.
* Oskab leida tabelist ja veebilehelt infot.
* Tunneb loo ülesehitust.
* Oskab koostada mõttekaarti ning kasutada seda oma elamustest ja juhtumistest kirjutades.
* Oskab alusteksti edasi arendada.
* Oskab anda tagasisidet kaaslase tööle ning parandada oma tööd teistelt saadud tagasiside järgi.
* Oskab kirjutada põnevuslugu, osaleb klassi lugude kogumiku koostamisel.
* Oskab seletada kõnekäändude ja vanasõnade tähendust, eristab fakti arvamusest.
* Oskab liigitada sõnu muutmisviisi ja tähenduse järgi.
* Tunneb käändsõna liike.
* Oskab pildi põhjal teha järeldusi, koostada teksti.
* Tunneb kirjelduse ülesehitust, oskab kirjeldada eset, olendit, inimest.
* Teab, mille poolest erinevad asjalik ja elamuslik kirjeldus.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

KEELEÕPETUS
Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - 1 viga
"4" - 2-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu 10 või rohkem

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

KIRJATEHNIKA hindamisel võetakse arvesse
* õigete tähevormide kasutamist
* tähtede õiget seostamist
* teksti paigutust lehele (ridade täiskirjutamine, ühtlane kirjarida ja kallak, pealkirja paigutus ja esiletõstmine, kuupäeva kirjutamine, äärte jätmine, taandridade kasutamine jne.)
* kirjutatu puhtust
* ärakirja puhul õigekirja
* päeviku puhtus, vormistus ja käekiri

Eesti keele kokkuvõttev hinne tunnistusele kujuneb I poolaasta (3. sept - 18. jaan) ja II poolaasta lõpus + koondhinne õppeaasta lõppedes. Kõik osaoskused kajastuvad ühes poolaastahindes (ei ole eraldi lugemise, keeleõpetuse ja kirjatehnika hinnet). Protsessihindeid saab õpilane tunnitöö, töövihiku ja õpiku ülesanded, tunnikontrollid, jms eest. Kui poolaasta kokkuvõttev hinne on kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde hinded.

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega «puudulik» või «nõrk» järele vastata 10 päeva jooksul alates töö toimumise päevast. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on tal samal päeval võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugis (graafik klassis seinal). Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, on kodutöö hinne "1" ja seda enam parandada ei saa.

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on tal samal päeval võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugis (graafik klassis seinal). Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, on kodutöö hinne "1" ja seda enam parandada ei saa.

Konsultatsioon ja järelvastamine neljapäeviti kell 14.00 ruumis 407 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.