Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 5a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 30. august 2018. a. kell 15.28
Muudetud: 3. september 2018. a. kell 18.20

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kirjandusõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva
lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
2) väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse
ja kultuuriga;
3) mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja
kirjalikku väljendusoskust;
4) arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
5) kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
6) laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
7) annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
8) hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal
* Lugeda on huvitav (õ lk 8, 9, tv lk 2, 3)
*Astrid Lindgren "Vennad Lõvisüdamed"
"Meisterdedektiiv Blomkvist"(õ lk 10-13, tv lk 4, 5)

II nädal
* Ilu ja teabekirjandus. Proosa (õ lk 14, 15)
* Ettekande esitlus (tv lk 6, 7)

III nädal
*Jaan Kross "Mardileib" (õ lk 16-19, tv lk 16, 17)
* Richard Roht "Mäger Urask" (õ lk 20, 21, tv lk 14)

IV nädal
* Luule (õ lk 22, 23, tv lk 10, 11)
* Kornei Tšukovski (õ lk 24, 25, tv lk 12)

5. nädal
* Lugemine. Ümberjutustamine ja kokkuvõtte tegemine (õ lk 26, 27, tv lk 13)
* Jan Brechwa "Pan Kleksi akadeemia" (õ lk 28-31, tv lk 15)

6. nädal
* Erich Kästner "Veel üks Lotte" (õ lk 32, 33, tv lk 16)
* Toredaid luuletusi (õ lk 34, 35)

7. nädal
* Enda valitud luuletuse esitamine
* I peatüki kokkuvõte

22. - 28. oktoober - KOOLIVAHEAEG

8. nädal
* Vana aja lood ja laulud: rahvaluule; hea jutt, hea jutustaja (õpik lk 36-37, TV lk 18)
* Rahvajutud. A. Jakobson "Õitsipoisi õnn", kogumiku "Ööbik ja vaskuss" tutvustus. Mõistekaart ja ideekaart. (õpik lk 38-41, TV lk 20 harj 36)

9. nädal
* Pobulipoja lugu (kodutöö kontroll). Šotimaa ja šotlased, info otsimine internetist (TV lk 21). Šoti muinasjutt "Ise" (õpik lk 42-43) + ül lk 43 loetu kohta.
* E. Raud "Kilplased" - teose analüüs, lugemiskontroll - 05.11.2015
Fr. R. Kreutzwald ja "Kilplased" (õ lk 58 - 61, tv lk 29)

10. nädal
* Rahvakalendri tähtpäevad - hingedepäev ja mardipäev - Õpik lk 72-75, TV lk 35-37. Kuulamisül nr 3.
* Muinasjutud (õ lk 44, tv lk 22, 23). "Oakene" (õ lk 45 - 47, tv lk 24)

11. nädal
* Rahvakalender: kadripäev (õ lk 76, 77, tv lk 38, 39)
* Muistend. Pajatus. Naljand (õ lk 48, 49, tv lk 25)

12. nädal
* Vigurmuinasjutud. P.-E. Rummo "Lakkhundikese jutud" (õ lk 64-67)
* Rahvalaulud (õ lk 52 - 55, tv lk 27)

13. nädal
* Nõo karujärv (õ lk 50, 51, tv lk 28)
* Rahvaluule lühivormid. Vanasõna. Mõistatus. Kõnekäänd (õ lk 56, 57, tv lk 28). Kuulamisül nr 5

14. nädal
* Tänapäeva rahvaluule (õ lk 62-63, TV lk 30)
* Toredaid luuletusi (õ lk 82-86). Jõulud ja näärid (õ lk 78, 79, tv lk 40, 41)

15. nädal
* O. Preussler “Väike nõid” või L. Frank Baum "Võlur Oz" - teose analüüs, lugemiskontroll - 14.12.2015
* Kass hakkab jõuluvanaks (õ lk 80, 81, tv lk 42)
* Rahvakalender - jõulud

24. dets - 6. jaan - KOOLIVAHEAEG

16. nädal
IV MEIE OLEME EESTLASED. MEIE KODU ON EESTIMAA
1) Kodumaa ja rahvas. Eesti Vabariik õ lk 8-9, tv 80-82
2) E. Kippel „Meelis“ õ lk 10-13, tv 83-85

17. nädal
1) E. Laidsaar „Kompanii poeg“ õ lk 14-19, tv 86-88
2) Kodulugu ja sugupuu õ lk 20-21, tv 89-91

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Teksti vastuvõtt: õpilane loeb ja kuulab isiklikust huvist ning õppimise eesmärkidel nii huvivald­kondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste; rakendab tuttavat liiki teksti lugemisel ja kuulamisel eri viise ja võima­lusi; valib juhendamise toel oma lugemisvara;

Tekstiloome: õpilane jutustab, kirjeldab, arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt; esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande ja kõne);

Suuline ja kirjalik suhtlus: õpilane valib juhendamise toel suhtluskanali; leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi; esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid;

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Kirjanduse kokkuvõttev hinne tunnistusele kujuneb I poolaasta (3. sept - 18. jaanuar) lõppedes õppeprotsessi käigus saadud hinnetest. Õpilane saab hindeid viiepallisüsteemis töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde), klassivälise lektüüri tundmises. Kirjanduse hinnete hulgas on ka tekstiõpetuse hinded. Tekstiõpetuse tunnis saadud hinne kantakse eKoolis vastava märkega kirjanduse hinnete alla.

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega «puudulik» või «nõrk» järele vastata 10 päeva jooksul alates töö toimumise päevast. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Kui poolaasta kokkuvõtva hinde välja panemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde ja klassivälise loetud ilukirjanduse hinded.

Konsultatsioon ja järelvastamine neljapäeviti kell 14.00 ruumis 407. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.