0 kaarti!
Autor: Stevelin Tamm klassiõpetaja Kontakt: Stevelin.Tamm@nooruse.edu.ee |
Loodud: 29. august 2018. a. kell 12.21
Muudetud: 30. august 2018. a. kell 14.01
Õppeaasta: 2018/2019
Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta
Kestvus: 1 tund nädalas
Sissejuhataval kursusel antakse ülevaate baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.
Õpilased kasutavad visuaalse programmeerimise keskkonda Scrach. Scratch on graafiline programmeerimiskeel, mille abil on lihtne ja huvitav koostada interaktiivseid lugusid, mänge ja animatsioone. Vastavas keskkonnas on lihtne asju luua ning tehtud töid teistega jagada. Scratchi saab kasutada veebipõhises keskkonnas http://scratch.mit.edu/
Lisaks tegelevad lapsed üle nädala LEGO WeDo'dega. LEGO WeDo on lastele alates seitsmendast eluaastast mõeldud robootika komplekt. See ühendub arvutiga, pakub võimaluse ehitada ning programmeerida lihtsaid LEGO mudeleid koos mootorite ja anduritega. Lapsed läbivad ridamisi erinevate ainete vahelisi tegevusi, mis arendavad samal ajal nende matemaatilisi-, inseneri-, tehnoloogia- ning keelelisi oskuseid.
03.- 07. 09
meenuta- mis on programmeerimine, arvutiklassi kasutamine
10.- 14. 09
Mõtlemis- ja loogikamängud
17.- 21. 09
Mõtlemis- ja loogikamängud
24.- 28.09
Mõtlemis- ja loogikamängud
01.- 05.10
Mõtlemis- ja loogikamängud
08.- 12. 10
Scratch platvorm, meenutus
15.- 19.10
LEGO WeDo
VAHEAEG
29.10.- 02.11.
Scratch - animatsiooni loomine
05.- 09.11.
LEGO WeDo
12.- 16.11.
Scratch - animatsiooni loomine
19.- 23.11.
LEGO WeDo
26.11.- 30.11.
Scratch - animatsiooni loomine
03.- 07.12.
LEGO WeDo
10.- 14.12.
Scratch - animatsiooni loomine
17.- 21.12.
LEGO WeDo
VAHEAEG
07.- 11.01.
Scratch - animatsiooni loomine
14.-18.01.
LEGO WeDo
Kursuse lõpul õpilane:
on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
oskab kasutada arvutit ja internetilehitsejat
tunneb Scratch keskkonda ning selle kasutusloogikat
oskab Scrach keskkonnas programmeerida lihtsamaid animatsioone
oskab luua LEGO roboteid ning neid liikuma programmeerida
Hindamisel kasutatakse sõnalisi hinnanguid.
Poolaasta lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta:
* oskab õppida üksi ning koos teistega, paaris ja rühmas;
* suudab kuulata, tähele panna ning õpetajaga tööd kaasa teha;
* oskab kasutada arvutis vajalikke programme;
* teab ja rakendab programmeerimise põhialuseid programmis Scratch ja robotite ehitamise komplektis LEGO WeDo
Tunnistusel kasutatakse tähti ehk lühendeid:
T – teab, oskab, rakendab, teeb, sooritab, mõistab (Scratch programmis kaks spraiti liiguvad erinevate algusaegadega teineteisele vastu. Peavad omavahel vähemalt kolmelauselise dialoogi ja liiguvad tagasi alguskoordinaatidele.)
P – peab harjutama, treenima (midagi on veel vajaka)
O – omandamata
Konsultatsioon esmaspäeviti ruumis 109 kell 13.00.
Siis saad:
* Küsida õpetajalt abi või selgitusi teema kohta, mis on sulle raske.
* Teha järgi puudumise tõttu tegemata töid.