Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 6_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maren Aaviste

matemaatikaõpetaja

Kontakt: Maren.Aaviste@nooruse.edu.ee

Loodud: 29. august 2018. a. kell 12.00
Muudetud: 29. august 2018. a. kell 12.00

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Selleks, et õpilane suudaks lahendada igapäevaelu erinevates valdkondades tekkivaid küsimusi, mis nõuavad matemaatiliste mõttemeetodite (loogika ja ruumilise mõtlemise) ning esitusviiside (valemite, mudelite, skeemide, graafikute) kasutamist (Põhikooli riikilik õppekava: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13273133)

Põhikooli matemaatikaõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) arutleb loogiliselt, põhjendab ja tõestab;
2) modelleerib looduses ja ühiskonnas toimuvaid protsesse;
3) püstitab ja sõnastab hüpoteese ning põhjendab neid matemaatiliselt;
4) töötab välja lahendusstrateegiaid ja lahendab erinevaid probleemülesandeid;
5) omandab erinevaid info esitamise meetodeid;
6) kasutab õppides IKT vahendeid;
7) väärtustab matemaatikat ning tunneb rõõmu matemaatikaga tegelemisest;
8) rakendab matemaatikateadmisi teistes õppeainetes ja igapäevaelus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 03.09.2018-07.09.2018
KORDAMINE
*Sissejuhatav tund. Ainekaardi tutvustus. Nõuded. Hindamine.
*Arvutamine kümnendmurdudega, ühikute teisendamine, SÜT, VÜK, jagavuse tunnused, ümardamine etteantud järguni
*Avaldis ja võrrand
*Geomeetrilised kujundid
*Ruumilised kujundid
2. nädal 10.09.2018- 14.09.2018
*Tekstülesanded
*Enesekontroll nr. 1
HARILIK MURD
*Murrujoone tähendus
*Arvkiir
*Arvkiir
3. nädal 17.09-21.09.2018
*Lihtmurd. Liigmurd
*Liigmurru täisosa ja murdosa
*Murru põhiomadus
*Tervisespordipäev
*Taandamine
4. nädal 24.09-28.09.2018
*Taandamine
*Laiendamine
*Ühenimelisteks teisendamine
*Ühenimelisteks teisendamine
*Murdude võrdlemine
5. nädal 01.10-05.10.2018
*Murdude võrdlemine
*Ühenimeliste murdude liitmine ja lahutamine
*Ühenimeliste murdude liitmine ja lahutamine
*Ühenimeliste murdude liitmine ja lahutamine
*Õpetajate päev/Ühenimeliste murdude liitmine ja lahutamine
6. nädal 08.10-12.10.2018
*Kordamine
*Enesekontroll nr.2
MURDUDE TEISENDAMINE; HARILIKE MURDUDE KORRUTAMINE JA JAGAMINE
*Harilike murdude teisendamine kümnendmurdudeks
*Harilike murdude teisendamine kümnendmurdudeks
*Lõpmatud kümnendmurrud
7. nädal 15.10-19.10.2018
*Hariliku murru korrutamine
*Hariliku murru korrutamine
*Hariliku murru korrutamine
*Hariliku murru korrutamine
*Hariliku murru korrutamine
VAHEAEG 22.10-28.10.2018
8. nädal 29.10-02.11.2018
*Pöördarv
*Hariliku murru jagamine
*Hariliku murru jagamine
*Hariliku murru jagamine
*Hariliku murru jagamine
9. nädal 05.11-09.11.2018
*Hariliku murru jagamine
*Ülesandeid kõigile tehetele murdarvudega
*Ülesandeid kõigile tehetele murdarvudega
*Ülesandeid kõigile tehetele murdarvudega
*Ülesandeid kõigile tehetele murdarvudega
10. nädal 12.11-16.11.2018
*Ülesandeid kõigile tehetele murdarvudega
*Enesekontroll nr. 3
PROTSENTARVUTUS
*Osa leidmine tervikust antud osamäära järgi
*Osa leidmine tervikust antud osamäära järgi
*Osa leidmine tervikust antud osamäära järgi
11. nädal 19.11-23.11.2018
*Osa leidmine tervikust antud osamäära järgi
*Protsent
*Osa leidmine tervikust antud protsendimäära järgi
*Osa leidmine tervikust antud protsendimäära järgi
*Osa leidmine tervikust antud protsendimäära järgi
12. nädal 26.11-30.11.2018
*Osa leidmine tervikust antud protsendimäära järgi
*Kordamine
*Kordamine
*Enesekontroll nr. 4
RINGJOON JA RING
*Ringjoone pikkus
13. nädal 03.12-07.12.2018
*Ringjoone pikkus
*Ringi pindala
*Ringi pindala
*Ringi pindala
*Ringi osad. Sektordiagramm
14. nädal 10.12-14.12.2018
*Ringi osad. Sektordiagramm
*Ringi osad. Sektordiagramm
*Ringi osad. Sektordiagramm
*Enesekontroll nr. 5
GEOMEETRILISED KONSTRUKTSIOONID
*Kolmnurk ja selle elemendid
15. nädal 17.12-21.12.2018
*Peegeldus sirgest. Telgsümmeetria
*Peegeldus sirgest. Telgsümmeetria
*Lõigu poolitamine. Lõigu keskristsirge
*Antud sirgele ristsirge joonestamine
*Tegevuspäev
VAHEAEG 24.12.2018-06.01.2019
16. nädal 07.01.2019-11.01.2019
*Nurga poolitamine
*Kolmnurga nurkade summa
*Kolmnurkade võrdsus
*Kolmnurga joonestamine kolme külje järgi
*Kolmnurga joonestamine kolme külje järgi
17. nädal 14.01.-18.01.2019
*Kolmnurga joonestamine kahe külje ja nendevahelise nurga järgi
*Kolmnurga joonestamine kahe külje ja nendevahelise nurga järgi
*Kolmnurga joonestamine ühe külje ja selle lähisnurkade järgi
*Kolmnurkade liigitamine
*Kolmnurkade liigitamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

I poolaasta lõpul õpilased oskavad:
*taandada harilikke murde
*teisendada harilikke murde ühenimelisteks , laiendada murde
*esitada liigmurde segaarvuna ja segaarve liigmurruna
*teostada harilike murdude liitmise-lahutamise tehteid
*lahendada tekstülesandeid , mis nõuavad tehteid harilike murdudega
*teisendada harilikke murde kümnendmurdudeks ja vastupidi
*sooritada nelja tehet harilike murdudega kirjalikult ja peast
*kasutada aritmeetiliste tehete andmete ja resultaadi vahelisi seoseid lihtsamate võrrandite lahendamisel
*lahendada protsentülesannete põhitüüpe
*rakendada harilike murdude arvutusoskusi tekstülesannete lahendamisel
*joonestada diagramme
*käsitseda sirklit, joonlauda, nurklauda ja malli
*arvutada ringi pindala ja ringjoone pikkust

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse nii kujundavat kui kokkuvõtvat hindamist. Kujundava hindamise puhul keskendutakse eelkõige õpilase arengu võrdlemisele tema varasemate saavutustega
Kokkuvõtval hindamisel võrreldakse õpilase saavutusi taotlevate õpitulemustega. Praktiliste tööde ja ülesannete puhul hinnatakse nii tulemust kui ka protsessi.

1. I poolaasta kokkuvõttev hinne kujuneb lähtuvalt I poolaastaks seatud õpitulemustest. Õpilane oskab:
*taandada harilikke murde
*teisendada harilikke murde ühenimelisteks , laiendada murde
*esitada liigmurde segaarvuna ja segaarve liigmurruna
*teostada harilike murdude liitmise-lahutamise tehteid
*lahendada tekstülesandeid , mis nõuavad tehteid harilike murdudega
*teisendada harilikke murde kümnendmurdudeks ja vastupidi
*sooritada nelja tehet harilike murdudega kirjalikult ja peast
*kasutada aritmeetiliste tehete andmete ja resultaadi vahelisi seoseid lihtsamate võrrandite lahendamisel
*lahendada protsentülesannete põhitüüpe
*rakendada harilike murdude arvutusoskusi tekstülesannete lahendamisel
*joonestada diagramme
*käsitseda sirklit, joonlauda, nurklauda ja malli
*arvutada ringi pindala ja ringjoone pikkust

2. Hinne kujuneb enesekontrollide ja protsessihinnete punktide summeerimisel võimalikest punktidest.
Protsessihinded on: suulised vastamised, tunnikontroll või ülesannete iseseisev täitmine jne

3. Kirjalike tööde hindenormid
Hinne "5" 90-100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust
Hinne "2" 20- 49% punktide arvust

4. Puudumine või ebaõnnestunud kirjalik töö
Kõik teadmiste lontrollid tuleb sooritada vähemalt hindele "rahuldav".
Järeltöö tuleb sooritada 10 päeva jooksul peale töö kättesaamist. Kirjaliku töö ebaõnnestumisel on õpilasel võimalik saada õpetajalt lisakonsultatsiooni ja sooritada töö kokkulepitud ajal uuesti, esitades eelnevalt ebaõnnestunud töö vigade paranduse.

5. Õpiabi võimalused
Õpilasel on võimalik saada õpetajalt lisakonsultatsiooni vastastikusel kokkuleppel kab. 413

6. Nõuded õppevahenditele
*õpik
*joonestusvahendid
*harjutuste vihik
*tarkvara vihik
*kontrolltööde/tunnikontrollide õpimapp