Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 4c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Katrin Liiv

inglise keele õpetaja / klassiõpetaja

Kontakt: Katrin.Liiv@nooruse.edu.ee

Loodud: 27. august 2018. a. kell 12.57
Muudetud: 31. august 2018. a. kell 12.41

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli eesti keele õpetusega taotletakse, et õpilane: 
1) väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub 
lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse; 
2) tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks 
keelekasutajaks; 
3) omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus 
ja avalikus elus ning edasiõppimisel; 
4) arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris 
väljakujunenud keelekasutustavasid; 
5) õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata 
ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet; 
6) õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma 
tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana; 
7) arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust; 
8) harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning 
veebiallikaid; 
9) suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist. 

1.–4. klassis on eesti keel integreeritud õppeaine, mis taotleb nii keele- kui ka kirjandusõpetuse eesmärke. 
Eesti keel kui õppeaine annab õpilasele võimaluse pidevalt ja mitmekülgselt suhelda, lugeda ja kirjutada, arendada oma loomevõimet ning tekitab huvi nüansirikka ja tõhusa suhtluse, mitut liiki ja laadi tekstide ning keele vastu.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

3.-7.sept
1) Sissejuhatus ainesse, õppevahenditega tutvumine, vihikute sisseseadmine, hindamise nõuetest. Õpik lk 4–7, Tv harj 1 
2) „Raamatud omavahel” Õpik lk 8–9, Tv harj 2–5 
3) Kordame tähestikku Õpik lk 10–11, Tv harj 6–15 
4) Raamatute maailm Õpik lk 12–13, Tv harj 16–19
5) Jüri Parijõgi "Kui isa kinkis raamatuid" Õpik lk 14–17, Tv harj 20–24

10.-14.sept 
1)Pealkirjad Õpik lk 18–19, Tv harj 25–29 
2) Pealkirjad Õpik lk 18–19, Tv harj 30–32 
3) Kuidas juttu lugeda Õpik lk 20–21, Tv harj 33 
4) Louis Sachar " Naerurull, piripill ja udupasun" Õpik lk 22–25, Tv harj 34–37 Jutu kirjutamine tv h 37 põhjal 
5) Pealkirjad. 

17.-21.sept 
1) Pealkirjad 
2) Pealkirjad 
3) Nimed Õpik lk 26–27, Tv harj 38–42 , Tv harj 43–46 
4) Reipalt koolipinki
5)Nimed Õpik lk 26–27, Tv harj 38–42 , Tv harj 43–46 

24.-28.sept 
1) Nimed Õpik lk 26–27, Tv harj 38–42 , Tv harj 43–46 
2) Reeli Reinaus "Blogi" Õpik lk 28–31, Tv harj 47–50 
3)Kuidas raamatut valida Õpik lk 32–35, Tv harj 51–52 
4) „Karvased sõrmed” Õpik lk 36–37, Tv harj 53–56 
5) Nimetused Õpik lk 38–39, Tv harj 57–62 


1.-5.okt 
1) Peatüki kokkuvõte Õpik lk 50, Tv harjutav kontrolltöö nr 1 
2) Kontrolltöö
3) Teeme tutvust kirjanikuga Õpik lk 40, Tv harj 63–65 
4) „Varastatud oran˛ jalgratas” Õpik lk 41–43, Tv harj 66–69 Kirjaniku tutvustuse kirjutamine. 
5) Loeme luuletusi Õpik lk 44–49 Luuletuse esitamine peast. 


8.-12.okt 
1) "Härra LugemisHull" Õpik lk 52–54, Tv harj 70–74 
2) Teabekirjanduse liigid Õpik lk 55–57, Tv harj 75–76 
3) „Georg ja universumi salavõti” Õpik lk 58–61, Tv harj 77–79 Jutu kirjutamine ( õ lk 61 ül 14) 
4) Poolitamine Õpik lk 62–63, Tv harj 80–84 
5) „Külaline saabub” Õpik lk 64–67, Tv harj 85–88 

15.-19.okt 
1) Sõnaraamatute kasutamine Õpik lk 68–69, Tv harj 89–94 Etteütlus (võõrsõnad)
2) Kuidas teabeteksti lugeda Õpik lk 70–71, Tv harj 95–97 
3) Lühendid Õpik lk 72–73, Tv harj 98–100 
4) „Oma arvamus” Õpik lk 74–77, Tv harj 101–104 
5) Projektipäev

VAHEAEG

29.okt – 2.nov
1) Sõnaraamatute kasutamine Õpik lk 68–69, Tv harj 89–94 
2) Kuidas teabeteksti lugeda Õpik lk 70–71, Tv harj 95–97 
3) Lühendid Õpik lk 72–73, Tv harj 98–100 Etteütlus (võõrsõnad)
4) „Oma arvamus” Õpik lk 74–77, Tv harj 101–104 
5) Fakt ja arvamus Õpik lk 78–79, Tv harj 105–108 

5.-9.nov 
1) „Johannese oratoorium” Õpik lk 80–83, Tv harj 109–112 
2) Arvamuse avaldamine Õpik lk 84–85, Tv harj 113–114 
3) Luuletusi muusikast ja kosmosest Õpik lk 86–89, Tv harjutav kontrolltöö nr 2 
4) KONTROLLTÖÖ nr 2
5) Kordamisetund

12.-16.nov 
1) „Matilda – raamatuneelaja” Õpik lk 91 –95 Tv harj 115–119 
2) Raamatukogud Õpik lk 96–98 Tv harj 120–123 
3) Raamatukogud Õpik lk 96–98 Tv harj 120–123 
4) Õige keel ja ilus keel Õpik lk 102–103
5) Tv harj 129–131 Võrdlus. Kirjeldus. 

19.-23.nov 
1) „Kaks hobust“ Õpik lk 99–101 Tv harj 124–128 
2 )Helilised ja helitud häälikud Õpik lk 104–105 Tv harj 132–139 
3) Helitu hääliku naabrid. Õpik lk 112–113 Tv harj 144–150 
4) Helilised ja helitud häälikud –ki, -gi liide. Kordamine ja kinnistamine. 
5) Kuidas raamatukogu kasutada Õ lk 114-117, Tv h 151-152 

26.-30.nov 
1) „Ahastav algus” Õpik lk 118–121 Tv harj 154–158 skeemi järgi tegelase lühitutvustuse kirjutamine 
2) Kaashäälikuühend Õpik lk 122–123 Tv harj 159–166 
3) Kaashäälikuühend Õpik lk 122–123 Tv harj 159–166 
4) Kaashäälikuühend Õpik lk 122–123 Tv harj 159–166 
5) Etteütlus.

3.-7.dets 
1) „Nõiatembud raamatukogus” Õpik lk 124–127 Tv harj 167–171 
2) „Nõiatembud raamatukogus” Õpik lk 124–127 Tv harj 167–171 
3)„Nõiatembud raamatukogus” Õpik lk 124–127 Tv harj 172–175 
4) i ja j õigekiri Õpik lk 128–129 Tv harj 176–182 tegijanimi, liitsõna 
5) i ja j õigekiri

10.-14.dets 
1) i ja j õigekiri Tv h 182 (etteütlus) 
2) Loeme luuletusi Õpik lk 131–132 Luuletuse esitamine peast. 
3) Kordamine kontrolltööks Tv harjutav kontrolltöö nr 3, Õpik lk 132 
4) Kontrolltöö nr 3 
5) Kordamise tund


17.-21.dets 
1)Pettsoni jõulud” Õpik lk 168–172 Sõprus, abivalmidus, headus.
2)Jõululuulet Õpik lk 166–167 vormistame ümbrikku.õ lk 173 „Kui näärid ei tahtnud tulla“ Õpik lk 174–176 
3)Head soovid uueks aastaks. Grupitööd jõulumeeleolus. 
4) jõuluteema
5) jõuluteema

VAHEAEG

7.-11.jaan 
1) „Eesli silmanägemine” Õpik lk 134–137 Tv harj 183–186 vanasõna, loomtegelane 
2) Nimisõnad Õpik lk 138–139 Tv harj 187–192 nimisõnade kokku-lahkukirjutamine 
3) „Tagasi kodus” Õpik lk 140–143 Tv harj 196–198 
4) Raamat infoallikana – sisukord ja aineregister Õpik lk 144–147 Tv harj 199–201 sisukord ja aineregister 
5) Raamat infoallikana – sisukord ja aineregister Õpik lk 144–147 Tv harj 199–201 sisukord ja aineregister 

14.-18.jaan 
1) Omadussõnad Õpik lk 148–149 Tv harj 202–207 omadussõnade kokku ja lahkukirjutamine 
2) „ Arvutihullud“ Õpik lk 150–155 Tv harj 208–213 
3) „Arvutihullud” Õpik lk 150–155 Näidendi stseeni lavastamine 
4) Internet infoallikana Õpik lk 156–157 Tv harj 214–217 Interneti ohud ja võimalused. 
5) Omadussõnad ja nimisõnad Etteütlus. 

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

1) Mõistab, et erinevatel tekstidel on eri eesmärgid. Teab tekstiliike. Lugemishuvi äratamine. Oskab loetust olulist leida, loeb arusaamisega, tõlgendab teksti. 
2) Tunneb tekstist ära pealkirja, oskab neid kirjutada 
3) Oskab kokkuvõtlikult jutustada. Oskab iseloomustada tegelasi. Oskab mõelda loole erinevaid lõppe. 
4) Oskab koostada mõistekaarti tegelaste kohta. Oskab oma elamustest ja juhtumustest jutustada. 
5) Oskab lugeda graafikut ja kasutada selle andmeid tekstis 
6) Oskab leida endale huvipakkuvat raamatut, tutvustada raamatut. Oskab suhelda virtuaalkeskkonnas. Oskab arutleda teoses toimunu üle. 
7) Oskab leida intervjuust olulist infot. Oskab kirjutada kirjaniku tutvustust. 
8) Oskab luuletust mõtestatult lugeda ning esitada peast, leida esitamiseks kohase tempo, hääletugevuse ja intonatsiooni. 
9) Teab teabetekstide liigitust, tunneb nende iseärasusi. Oskab leida tarbetekstist infot. Oskab kasutada teatmeteost. 
10) Oskab kasutada sõnaraamatut. 
11) Teeb vahet faktil ja arvamusel. Teab, kuidas väljendada oma arvamust. Oskab arvamust põhjendada. 
12) Teab, kuidas väljendada oma arvamust. Oskab arvamust põhjendada. Teab, mida vestlemisel meeles pidada. 
13) Oskab sõnastada luuletuse kõige olulisema mõtte. Tõlgendab luuleteksti. Avaldab arvamust loetud luuletuste kohta. Mõistab luuleteksti tähendust, tuginedes iseenda elamustele ja kogemustele. 
14) Loeb arusaamisega, leiab tekstist infot, tõlgendab teksti. Teeb järeldusi loetu põhjal. Avaldab arvamust teksti sündmuste ja tegelaste kohta. Lugemishuvi äratamine. Oskab loetut kirjeldada oma sõnadega. Teksti tegelaste ja sündmuste suhestamine enda ja ümbritsevaga. 
15) Teab Eesti suuremaid raamatukogusid. Oskab leida raamatukogu kodulehelt infot. Teab raamatukogu kasutamise eeskirju. Oskab kasutada raamatukogu e-kataloogi, täita nõusolekulehte. Orienteerub kodulähedase raamatukogu kogudes, oskab leida raamatukogust infot. Kooli raamatukogu. 
16) Oskab kavastada lugemispala ja kavapunktide toel jutustada. 
17) Oskab vormistada ümbrikku. 
18) Arutleb teksti sündmuste üle. Leiab tekstist näiteid, kasutab kirjaniku väljendeid lausetes. Põhjendab sündmuste käiku, näeb põhjuse ja tagajärje seost. Oskab hinnata sõprust, abivalmidust, headust. 
19) Teab, kuidas leida teatmeteostest vajalikku infot. Oskab kasutada sisukorda ja aineregistrit. 

Keeleoskused. 
Mõistab keelereeglite vajalikkust, õige ja ilusa keele olulisust. 
1) Teab peast tähestikku, täis-ja kaashäälikuid. Tunneb võõrsõnatähti ja võõrtähti. Oskab järjestada raamatuid, nimesid jm. tähestikulisse järjekorda. 
2) Oskab kirjutada pealkirju. 
3) Teab, mis on nimi, oskab neid eristada 
4) Teab, mis on nimetus. Oskab kirjutada ameti-, kuu-, looma-, õppeainete, keelte, rahvuste, tähtpäeva nimetusi. 
5) Oskab poolitada ja silbitada 
6) Tunneb üldkasutatavaid lühendeid ja teab miks ja millal neid kasutatakse. Oskab neid ise õigesti kasutada.
7) Tunneb helilisi ja helituid häälikuid. Oskab kasutada ki- ja gi-liidet. 
8) Oskab kirjutada helitu hääliku kõrvale õige sulghääliku. Teab erandeid. Leiab väljendi asemele samatähendusliku sõna. Oskab kirjutada kuulutust. 
9) Oskab leida sõnast kaashäälikuühendit ja kirjutada kaashäälikuühendiga sõnu, juhindudes õpitud reeglitest 
10) Oskab kirjutada i ja j sõnu, juhindudes õpitud reeglitest. 
11) Teab, mis on nimisõna ja tunneb nimisõnad tekstis ära. Juhindub nimisõnade kokku-lahkukirjutamisel õpitud reeglitest. 
12) Oskab leida tekstist omadussõnu. Juhindub omadussõnade kokku-lahkukirjutamisel õpitud reeglitest.

Hindamine üles

Eesti keele kokkuvõttev hinne poolaasta lõpus ja koondhinne õppeaasta lõppedes. 
Õpilane saab eesti keeles poolaasta jooksul hinded kontrollharjutuste, etteütluste ja kontrolltööde eest, valikuliselt hinnatakse tv ja koduste ülesannete täitmist. 

1) hinne "5" - saavutatud õpitulemused vastavad õpilase taotletavatele õpitulemustele täiel määral ja ületavad neid; 
2) hinne "4" - saavutatud õpitulemused vastavad üldiselt õpilase õppe aluseks olevatele taotletavatele õpitulemustele; 
3) hinne "3" - saavutatud õpitulemused võimaldavad õpilasel edasi õppida või kooli lõpetada ilma, et tal tekiks olulisi raskusi hakkamasaamisel edasisel õppimisel või edasises elus; 
4) hinne "2" - õpilase areng õpitulemuste osas on toimunud, aga ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus; 
5) hinne "1" - saavutatud õpitulemused ei võimalda oluliste raskusteta hakkamasaamist edasisel õppimisel või edasises elus ning kui õpilase areng nende õpitulemuste osas puudub. 

Kontrolletteütlustel hinne: 
"5" - töö veatu 
"4" - 1-3 ortograafia viga 
"3" - 4-6 viga 
"2" - 7-9 viga 
"1" - vigu rohkem kui 9 

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne: 
"5" - 90-100% 
"4" - 75-89% 
"3" - 50-74% 
"2" - 20-49% 
"1" - 0-19% 

KIRJATEHNIKA hindamisel võetakse arvesse 
* õigete tähevormide kasutamist 
* teksti paigutust lehele (ridade täiskirjutamine, ühtlane kirjarida ja kallak, pealkirja paigutus ja esiletõstmine, kuupäeva kirjutamine, äärte jätmine, taandridade kasutamine jne.) 
* kirjutatu puhtust 
* ärakirja puhul õigekirja 
Kirjutusvahend sinine või must tinten-pen (kogu vihik sama värviga!), sama kehtib ka õpilaspäeviku täitmisel. 

Järelvastamine: 
Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist märgitakse eKooli päevikusse koos puudumistähisega märk „0“ (nt -/0). Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik; õpilasel on kohustus puudulikult sooritatud töö järele vastata 10 päeva jooksul. ( vajadusel kokkulepe õpetajaga). Puudulikult sooritatud tööle ja kõigile etteütlustele esitab õpilane vigade paranduse. Õigesti tehtud etteütluste vigade parandus ja analüüs võimaldab parandada puuduliku etteütluse hinde. 
Tegemata kodutöö hindeks on 0 ja tuleb esitada hiljemalt järgmiseks ainetunniks. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui poolaasta lõpuks tööd järele ei vastata. 

Järelvastamise ja konsultatsiooniaeg:

Vajalikud õppevahendid: 
eesti keele õpik 
eesti keele töövihik 
harjutuste vihik
etteütluste vihik 
mapp töölehtede jaoks 
kirjutusvahend ( sinine tinten pen) 
värvilised pliiatsid.,vildikad, harilik pliiats, kustukumm 
joonlaud