Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kunst: 5d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 23. august 2018. a. kell 19.53
Muudetud: 23. jaanuar 2019. a. kell 22.09

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kunstiõpetus taotleb, et õpilane:

1) tunnetab oma kunstivõimeid ja -huve, hindab enda ja teiste isikupära;
2) eksperimenteerib mõtete, vahendite, materjalide ja kunstitehnikatega;
3) tegutseb loovates ja uurimuslikes rühmatöödes ühise tulemuse nimel;
4) rakendab oma loomingulisi võimeid ja oskusi ka väljaspool kunstitundi;
5) on avatud erinevate kunsti- ja kultuuriilmingute suhtes;
6) tunneb huvi kunstiloomingu ja paikkondliku kultuuri vastu;
7) mõistab kultuuriväärtuste ja -keskkonna kaitse olulisust;
8) näeb loodust ja keskkonda säästva tarbimise võimalusi.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

3. - 7. september
Sissejuhatav tund. Mis on kunst? Vaba joonistamine. Loovuse ja fantaasia kasutamine.
Vajalikud vahendid: joonistusvahendid, valge A4 paber, sõnaga KUNST?

10. - 14. september
Värviring. Mõisted: põhivärvid, sekundaarvärvid. Värvide segamine
Vajalikud vahendid: A4 paberile trükitud värviring, guašid, segamisalus.

17. - 21. september
Silmad kui hinge peegel. Silma joonistamine.
https://www.pinterest.com/pin/423408802463813133/
Vajalikud vahendid: harilik pliiats, pliiatsid, viltpliiatsid, must pastakas. A3 paksem paber.

24. - 28. september
Jätkub eelmise tunni teema.
Vajalikud vahendid: vesivärvid, joogikõrs vesivärvi laiali puhumiseks.
Tööd pannakse näitusele 3. korruse stendile.

1. - 5. oktoober
PUSLE. Tervik ja osa.
https://www.pinterest.com/pin/423408802463735259/
https://www.pinterest.com/pin/423408802463735251/
Vajalikud vahendid: A3 paberile prinditud šabloon, guašid

8. - 12. oktoober
Ornamendid. Mustrid
https://www.pinterest.com/pin/423408802463672289/
Vajalikud vahendid: must kirjutusvahend. Teibirull. A4 paber (paksem)

15. - 19. oktoober
Jätkub eelmise tunni töö.
https://www.pinterest.com/pin/423408802463672289/

22. - 26. oktoober
KOOLIVAHEAEG

29. okt - 2. nov
Kollaaž.
https://www.pinterest.com/pin/423408802463672239/
Vajalikud vahendid: ajakirjad, ajalehed. A4 prinditud näo/pea kujutis, käärid, liim.

5. - 9. november
Maalimine jalgadega. Looduspilt.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=8Mtxh_ERVUU
Vajalikud vahendid: pintsel, guašid, A3 paber.

12. - 16. november
Kirjeldus ja pilt. Loovülesanne, läbi mille tutvustatakse erinevaid kunstnikke ja nende kuulsamaid töid.
Vajalikud vahendid: erinevad postkaardid.
Töö käik: iga õpilane valib ühe postkaardi ja kirjeldab seda võimalikult täpselt kirjalikult A4 paberile. Postkaardid tuuakse tagasi õpetaja lauale, A4 kirjeldused jagatakse õpilaste vahel ära. Kirjelduse põhjal hakkavad õpilased joonistama postkaarti. Hiljem võrreldakse esialgset postkaarti.
Näitus.
Pildid: https://www.pinterest.com/search/pins/?q=salvador%20Dali&rs=typed&term_meta[]=salvador%7Ctyped&term_meta[]=Dali%7Ctyped

19. - 23. november
Looma joonistamine. Detailid.
https://www.pinterest.com/pin/AToTAk-3AkMOTd8e8nE0aOCcVGQkRO91bmhKyH5YResazXEyrU5bnbw/
Vajalikud vahendid: õlipastellid, A4 paber.

26. - 30. november
Aasta loom. Ilves
https://www.looduskalender.ee/n/node/2747
Vajalikud vahendid: A4 paber, joonistustarbed, õlipastellid.

3. - 7. detsember
Talvepilt.
https://www.pinterest.com/pin/339881103113879487/
Vajalikud vahendid: vesivärvid, sool.

10. - 14. detsember
Jõulukaartide meisterdamine.

17. - 21. detsember
Jõulukaartide meisterdamine jätkub.

KOOLIVAHEAEG

7. - 11. jaanuar
Valgus ja vari.
https://www.pinterest.com/pin/297308012886156538/
Vajalikud vahendid: vesivärvid.


14. - 18. jaanuar
Õuetund. Lumeskulptuurid.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

5. klassi lõpetaja:
* tunneb õppekavas kasutatavaid visuaalse kunsti mõisteid ja oskab neid vähemalt kõnes kasutada;
* oskab käsitseda õppekavas loetletud töömaterjale ja -vahendeid;
* oskab valikuliselt kasutada tehnikaid ja kujutamisviise loominguliseks eneseväljenduseks;
* tunneb abstraktsele vormi- ja värviõpetusele omaseid väljendusvõimalusi ning lihtsamaid arhitektoonikaalaseid kompositsioonivõtteid, oskab neid kasutada kujundamisülesannete lahendamisel ruumis ja tasapinnal;
* oskab käsitseda mõningaid kõrgtrüki paljundustehnikaid (papi- ja materjalitrükk).

Hindamine üles

Kunstiõpetuse kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut. Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud kunstiteost tervikuna. Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, loomingulisus ja suhtumine õppetöösse.

Hindamisel arvestatakse:
1. Teemale vastavus ja loominguline lähenemine sellele.
2. Kompositsiooni väljenduslikkus.
3. Meeleolu edastamine värvidega.
4. Figuuride dünaamika.
5. Töö korrektsus.


Kokkuvõttev hinne "arvestatud" (A) või "mittearvestatud" (MA) tunnistusele I poolaasta ja II poolaasta lõpul.

Kui töö on esitamata, kajastub see eKoolis nullina ("0"). Valmis töö tuleb esitada järgmiseks kunstiõpetuse tunniks. "0" asendub hindega pärast töö esitamist või "MA"-ga, kui tööd ei esitata.

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on tal samal päeval võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugi rühmas. Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, on kodutöö hinne "1" ja seda enam parandada ei saa.

Konsultatsioonid esmaspäeviti algusega 13.00 ruumis 309 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga.