Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 7a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Laivi Jürisson

matemaatikaõpetaja

Kontakt: Laivi.Jurisson@nooruse.edu.ee

Loodud: 23. august 2018. a. kell 11.07
Muudetud: 23. oktoober 2018. a. kell 09.47

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Matemaatika tegeleb mudelitega, seoste kirjeldamise ning meetodite väljatöötamisega. Põhikooli matemaatikaõpetus annab õpilastele valmisoleku mõista ning kirjeldada loogilisi, kvantitatiivseid ja ruumilisi seoseid. Matemaatikakursuses omandatakse kirjaliku, kalkulaatoril ja peastarvutamise oskus, tutvutakse tasandiliste ja ruumiliste kujundite omadustega, õpitakse matemaatiliselt seoseid kirjeldama. Omandatakse vajalikud algebra põhioskused. Saadakse esmane ettekujutus ümbritsevate juhuslike sündmuste maailmast ja selle kirjeldamise võtetest. Põhikooli matemaatikakursuses omandatud meetodeid ja keelt saavad õpilased kasutada teistes õppeainetes.
Õpet üles ehitades pööratakse erilist tähelepanu õpitavast arusaamisele ning õpilaste loogilise ja loova mõtlemise arendamisele. Rõhutatakse täpsuse, järjepidevuse ja õpilaste aktiivse mõttetöö olulisust kogu õppeaja vältel. Matemaatilisi probleemülesandeid lahendades saavad õpilased ahaa-elamuse kaudu kogeda edu ja avastamisrõõmu. Õppeprotsessis kasutatakse info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) võimalusi. (Ainevaldkonna kirjeldus, põhikooli riiklik õppekava)

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I poolaasta 3. september - 18. jaanuar

1. nädal 3. september - 7. september
* Sissejuhatus. Kordamine.
* Ratsionaalarvude mõiste. Kordamine.
* Ratsionaalarvude liitmine ja lahutamine.
* Ratsionaalarvude liitmine ja lahutamine.

2. nädal 10. september-15. september
* Ratsionaalarvude liitmine ja lahutamine.
* Kahe punkti vaheline kaugus arvteljel.
* Kahe punkti vaheline kaugus arvteljel.
* Ratsionaalarvude korrutamine ja jagamine.

3. nädal 17. september - 21. september
* Ratsionaalarvude korrutamine ja jagamine.
* Ratsionaalarvude korrutamine ja jagamine.
* Ratsionaalarvud ja taskuarvuti.
* Arvu aste.

4. nädal 24. september - 28. september
* Tehete järjekord.
* Kümne astmed.
* Arvhiiglased.
* Kordamine.

5. nädal 1. oktoober - 5. oktoober
* Kordamine. Töö.
* Murrud ja protsendid. Ligikaudsed ja täpsed arvud. Arvude ümardamine.
* Arvude ümardamine.
* Tehted ligikaudsete arvudega.

6. nädal 8. oktoober - 12. oktoober
* Harilik murd kui osamäär.
* Osa leidmine tervikust osamäära järgi.
* Protsent kui osamäär.
* Osa leidmine tervikust antud protsendimäära järgi.

7. nädal 15. oktoober - 19. oktoober
* Terviku leidmine antud osa ja selle osamäära järgi.
* Terviku leidmine antud osa ja selle osamäära järgi.
* Terviku leidmine antud osa ja selle protsendimäära järgi.
* Terviku leidmine antud osa ja selle protsendimäära järgi.

VAHEAEG 20. oktoober - 28. oktoober

8. nädal 29. oktoober - 2. november
* Kordamine.
* Kordamine.
* Töö.
* Suuruste muutumine ja võrdlemine.

9. nädal 5. november - 9. november
* Suuruste muutumine ja võrdlemine.
* Protsendimäärade võrdlemine. Protsendipunktid.
* Mis on promill?
* Sagedustabel

10. nädal 12. november - 16. november
* Sagedustabel.
* Sektordiagramm.
* Sektordiagramm.
* Töö

11. nädal 19. november - 23. november
* Juhus ja tõenäosus.
* Juhus ja tõenäosus.
* Laen ja intress.
* Laen ja intress.

12. nädal 26. november - 30. november
* Korrutiste lihtsustamine.
* Sulgude avamine.
* Sarnaste liidetavate koondamine.
* Sarnaste liidetavate koondamine.

13. nädal 3. detsember - 7. detsember
* Sarnaste liidetavate koondamine.
* Võrrandite samaväärsus.
* Võrrandi põhiomadused.
* Ühe tundmatuga lineaarvõrrandi lahendamine.

14. nädal 10. detsember - 14. detsember
* Ühe tundmatuga lineaarvõrrandi lahendamine.
* Ühe tundmatuga lineaarvõrrandi lahendamine.
* Ühe tundmatuga lineaarvõrrandi lahendamine.
* Ühe tundmatuga lineaarvõrrandi lahendamine.


15. nädal 17. detsember - 21. detsember
* Kordamine
* Kordamine


VAHEAEG 22. detsember 2017 - 6. jaanuar 2018

16. nädal 8.-12 jaan
* Kordamine poolaastatööks
* Poolaastatöö
* Ühe tundmatuga lineaarvõrrandi lahendamine
* Tekstülesande lahendamine võrrandiga.

17. nädal 15.-19. jaan
* Tekstülesande lahendamine võrrandiga.
* Tekstülesande lahendamine võrrandiga.
* Kordamine
* Kontrolltöö - võrrandite lahendamine ja tekstülesanded (hinne uude poolaastasse)

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Poolaasta lõpuks õpilane:
*teab, mis on ratsionaalarv, arvu vastandarv, arvu absoluutväärtus, arvu aste;
*oskab ratsionaalarve järjestada, liita, lahutada, korrutada ja jagada, kasutada tehete järjekorra reegleid ning liitmise ja korrutamise seadusi;
*arvutab arvtelje kahe punkti vahelist kaugust ja ratsionaalarve sisaldavate tähtavaldiste väärtust;
*astendab arve ja ja kasutab arvu 19 astmeid suurte arvude kirjutamisel;
*lahendab tekstülesandeid ja lihtsamaid võrrandeid;
*teab, mis on täpne arv, ligikaudne arv, ümardamisviga, protsendipunkt;
*oskab arve vajaduse kohaselt ümardada ja ligikaudsete arvudega arvutada;
*lahendab protsentülesandeid;
*eristab protsendimäära ja protsendipunkti;
*teab, mis on laen, intress ja intressimäär;
*oskab arvutada lihtintressi;
*teab, mis on sarnased liidetavad, koondamine, võrrand, samaväärsed võrrandid, võrrandi lahendamine, lineaarliige ja vabaliige;
*oskab sarnaseid liikmeid koondada;
*lahendab ühe tundmatuga lineaarvõrrandeid ja vajadusel kontrollib võrrandi lahendeid;
*lahendab tekstülesandeid võrrandi abil ja kontrollib leitud lahendit

Hindamine üles

Õpilase töövahenditest:
* Igapäevased töövahendid on õpik, töövihik, kaustik/vihik, mittekustuv sinine või must kirjutusvahend (pastakas või tintenpen), harilik pliiats, kustukumm, joonlaud;
* Õpetaja teatab kui on vaja lisaks eelpool mainitud asjadele muid vahendeid (mall, sirkel, nurklaud);
* Kõik õppevahendid peavad olema korrektse välimusega;
* Kõik õppevahendid peavad olema korrektse välimusega;
* Hindelistes töödes ei ole lubatud kasutata paranduste tegemisel korrektorit.


I poolaasta hinde moodustavad:
1) Kontrolltöö hinded;
2) Etteteatatud ja etteteatamata tunnikontrollid teatud loogilise õppetüki lõpus;
3) Protsessihinded, kus kasutatakse kujundavat hindamist (tunnilahendused, kodused tööd jms).


Kontrolltöö ja tunnikontrollide hindamisel kehtivad hindenormid:
5 90-100%
4 75-89%
3 50-74%
2 20-49%
1 0-19%

Kõik hinded tuleb sooritada vähemalt hindele "rahuldav" (3). "Mitterahuldava" (2 või 1) töö hinde parandamine toimub 10 koolipäeva jooksul alates töö kättesaamise päevast. Enne töö parandamise päeva on õpilane teinud oma ebaõnnestunud tööle vigade paranduse ja näidanud seda õpetajale (vastav märge e-koolis). Järelvastamised 7.–12. klassile toimuvad kolm korda nädalas õpilase poolt registreerituna kooli kodulehel https://www.oesel.ee/kg/m/reg/jarelvastamine.php.
"Mitterahuldav" tunnikontrolli- ja protsessihinne parandatakse e-koolis hindeks A.
Sooritamata kontrolltöö kajastub eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Konsultatsioon toimub teisipäeval kell 14:00 ruumis 003.

Kontrolltöö ja tunnikontrollid sooritatakse õpetaja poolt trükitud lehele;