Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 4b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 22. august 2018. a. kell 10.26
Muudetud: 22. august 2018. a. kell 10.26

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

kasutab kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile, kirjutab õigesti; suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt, on valmis seda täiustama; oskab kasutada keelekäsiraamatuid ning tunneb selleks vajalikke mõisteid; omandab põhiarusaamad emakeelest ja keelest üldse; arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja; oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult; loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut; orienteerub tekstiliikides, sealhulgas massiteabetekstides; huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide vahel; tunneb oma rahvuskirjandust.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

03. - 07.09
Sissejuhatus ainesse, nõuded, hindamine, tutvumine õpiku ja töövihikuga, tv lk. 3
Raamatud omavahel õ.lk. 8 - 9, tv lk. 4 - 5
Tähestik õ.lk. 10 - 11, tv lk. 6 - 7
Tähestik tv lk. 8 - 9
Kui isa kinkis raamatuid õ.lk. 14 - 17, tv lk. 12- 13
10. - 14.09
Pealkirjad õ.lk. 18 - 19, tv lk. 14 - 15
Pealkirjad tv lk. 16 - 17
Naerurull, piripill ja udupasun õ.lk. 22 - 25, tv lk. 20 - 21
Nimed õ.lk. 26 - 27, tv lk. 22 - 23
Blogi õ.lk. 28 - 31, tv lk. 26 - 27
17. - 21.09
Etteütluse harjutamine tv h.30
Karvased sõrmed õ.lk. 36 - 37, tv lk. 30 - 31
Tervisespordipäev
Varastatud oran˛ jalgratas õ.lk. 40 - 43, tv lk. 36 - 37
ETTEÜTLUS 21.09
24. - 28.09
Nimed õ.lk. 26 - 27 tv lk. 23 - 24
Nimed Tv lk. 25
Teeme tutvust kirjanikuga õ.lk. 40
Klassiväline lugemine
Loeme luuletusi õ.lk. 44 - 45
01. - 05.10
Nimetused õ.lk. 38 - 39, tv lk. 32 - 33
Nimetused tv lk. 34
Nimetused tv lk. 35
Leelo Tungal õ.lk. 46 - 47
Õppereis
08. - 12.10
Trennist tulles õ.lk. 48 - 49
Harjutav kontrolltöö tv lk. 38 - 39
Kokkuvõte, raamatu tutvustus hindele õ.lk. 50
KONTROLLTÖÖ: tähestik, nimed, nimetused, raamatu pealkirjad 11.10
Poolitamine õ.lk. 62 - 63 , tv lk. 44
15. - 19.10
Härra Lugemishull õ.lk. 52 - 54, tv lk. 40 - 41
Poolitamine tv lk. 45
Georg ja universumi salavõti õ.lk. 58 - 61, tv lk. 43
Sõnaraamatute kasutamine õ.lk. 68 - 69, tv lk. 48
Projektipäev
Vaheaeg 22. - 26.10
29. 10 - 02.11
Klassiväline lugemine
Oma arvamus õ.lk. 74 - 77, tv lk. 54 - 55
Poolitamise kordamine ( kontrollharjutus hindele ) 27.10
Sõnaraamatute kasutamine õ.lk. 68, tv lk. 48
Sõnaraamatute kasutamine õ.lk. 69, tv lk. 49
05. - 09.11
Johannese oratoorium õ.lk. 80 - 83, tv lk. 58 - 59
Arvamuse avaldamine õ.lk. 84 - 85, tv lk. 60 - 61
Lühendid õ.lk. 72, tv lk. 53
Lühendid õ.lk. 73
Kordamine kontrolltööks tv lk. 62 - 63
12. - 16.11
Matilda õ.lk. 92 - 95, tv lk. 64 - 65
Raamatukogud õ.lk. 96 - 98, tv lk. 66 - 67
KONTROLLTÖÖ nr. 2 ( poolitamine , lühendid, sõnade kirjutamine sõnastikuvormis ) 14.11
Õige keel ja ilus keel õ.lk. 102 - 103, tv lk. 70 - 71
Helilised ja helitud häälikud -ki ja -gi õ.lk. 104, tv lk. 72
19. - 23.11
Kaks hobust õ.lk. 99 - 101, tv lk. 68 - 69
Neljas peatükk, kuidas Iiah kaotab ja Puhh leiab ühe saba õ. lk. 106 - 111, tv lk. 74 - 75
Helilised ja helitud häälikud õ.lk. 105, tv lk. 73
Helitu hääliku naabrid õ.lk. 112, tv lk. 76
Helitu hääliku naabrid õ.lk. 113, tv lk. 77 Etteütluse harjutamine
26. - 30.11
Etteütlus
Ahastav algus õ.lk. 118 - 121, tv lk. 80 - 81
Nõiatembud raamatukogus õ.lk. 124 - 127, tv lk. 84 - 87
Kaashäälikuõhend õ.lk. 122, tv lk. 82
Klassiväline lugemine
03. - 07.12
Kaashäälikuühend õ.lk. 123, tv lk. 83
Kaashäälikuühendi kordamine ( kontrollharjutus ) 26.11 i ja j õigekiri õ.lk. õ.lk. 128 , tv lk. 88
Eesli silmanägemine õ.lk. 134 - 137, tv lk. 92 - 93
Tagasi kodus õ.lk. 140 - 143, tv lk. 96 - 97
i ja j õigekiri õ.lk. 129, tv lk. 89 Etteütluse harjutamine
10. - 14.12
ETTEÜTLUS Kordamine kontrolltööks tv lk. 90 - 91
KONTROLLTÖÖ nr. 3 ( helitud ja helilised häälikud, liide -ki ja -gi) 11.12
Arvutihullud õ.lk. 150 - 155, tv lk. 102 - 103
Lemmikloomapäev õ.lk. 160 - 163, tv lk. 108 - 109
Nimisõnad õ.lk. 138, tv lk.94
17. -21.12
Klassiväline lugemine
Nimisõnad õ.lk. 139, tv lk. 95
Jõulunädala üritused
Vaheaeg 24.12 - 06.01.2019
07.01 - 11.01.2019
Omadussõnad õ.lk. 148, tv lk. 100
Omadussõnad õ.lk. 149, tv lk. 101
Pettsoni jõulud õ.lk. 168 - 172
Arvsõnad õ.lk. 158, tv lk. 106
Arvsõnad õ.lk. 159, tv lk. 107
14. - 18.01
Kordamine kontrolltööks tv lk. 110 - 111
KONTROLLTÖÖ nr.4 ( nimi-, omadus- ja arvsõnad ) 15.01 ( hinne 2.poolaastasse )
Kontrolltöö vigade analüüs
Kordamisharjutused
Projektipäev

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane teab ja oskab:
- kasutada nimetustes ja nimedes suurt ja väikest algustähte
- kirjutada etteütlust
- lühendada sõnu
- koostada kava , analüüsida teksti ja vastata teksti põhjal küsimustele
- iseseisvalt täita kontrolltöö ülesandeid
- peast tähestikku
- otsida informatsiooni erinevatest allikatest
- lugeda ilmekalt luuletusi
- teavad helilisi ja helituid häälikuid ja teavad, millal kasutatakse liidet -ki ja -gi
- teavad lühendeid ja nende moodustamise põhimõtet
- oskavad moodustada sõnu sõnaraamatuvormis
- teavad, millised häälikud kirjutatakse helitu hääliku kõrvale
- oskavad leida kaashäälikuühendit ja teavad kaashäälikuühendi õigekirja
- teavad i ja j õigekirja ja nende kirjutamise erandeid
- oskavad lauses määrata nimi-, omadus- ja arvsõnu
- oskavad kirjutatad etteütlust õpitud keelereegleid kasutades

Hindamine üles

Õpilane saab poolaasta jooksul hinded jooksvate tunnikontrollide , 3 etteütluse, 3 kontrolltöö eest, valikuliselt hinnatakse tv ja koduste ülesannete täitmist. Kokkuvõtete tegemisel arvestatakse kõiki poolaasta jooksul saadud hindeid. Kui hinne on kahevahel, siis suurema kaaluga on kontrolltöö ja etteütluse hinne.
LUGEMINE:
Lugemise eest pandav koondhinne õppeperioodi lõpuks väljendab õpilase teadmisi ja oskusi
1) Lugemises (luuletuse esitamine)
2) Töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine,võrdlemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde)
3) Klassivälises lektüüri tundmises

Hinne"5" - vigadeta, ladus, teadlik ja ilmekas lugemine; õige, loogiline ja sõnavaralt õige jutustamine; õpilane oskab pealkirjastada teksti erinevaid osi
Hinne"4" - lugemises 1-2 viga, jutustamisel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus vms.; peast lugemisel vahetatakse sõnu, kuid parandatakse need ise
Hinne"3" - lugemisel esineb 3-5 viga, tempo aeglane; jutustamisel takerdutakse, jutustus lünklik, sõnavara vaene; luuletuse tekst ei ole kindlalt peas
Hinne"2" - lugemisel 6 või enam viga, ei saada aru loetust ega osata vastata küsimustele; jutustamisel ei suudeta edasi anda pala sisu; luuletuse tekst ei ole peas

KEELEÕPETUS
Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu
"4" - 1-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

Eesti keele kokkuvõttev hinne iga poolaasta lõpus + koondhinne õppeaasta lõppedes. . Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel võimalus arvestuslik töö (kontrolltöö, etteütlus, töö klassivälise lugemise kohta) järele vastata 10 päeva jooksul pärast töö kätte saamist.

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui töö on tähtaja möödumisel järele vastamata.

Konsultatsioon ja järelvastamine toimub ruumis 303