0 kaarti!
Autor: Anneli Auväärt abiõpetaja, eesti keel teise keelena õpetaja Kontakt: Anneli.Auvaart@nooruse.edu.ee |
Loodud: 22. august 2018. a. kell 09.36
Muudetud: 5. jaanuar 2019. a. kell 16.55
Õppeaasta: 2018/2019
Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, I kursus
Kestvus: 31 tundi
Gümnaasiumi võõrkeeleõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) huvituks võõrkeele õppimisest ja oleks võimeline enesetäiendamiseks võõrkeeltes;
2) kasutaks, täiendaks ja arendaks omandatud õpiviise- ja võtteid;
3) omandaks lugemisvilumuse, mõistaks ja oskaks tõlgendada erinevaid tekste ja kasutada seletavat sõnaraamatut;
4) julgeks ja oskaks suhelda õpitavas võõrkeeles erinevates situatsioonides;
5) suudaks aru saada erinevate inimeste võõrkeelselt kõnest ja vestlusest;
6) oskaks ennast kirjalikult väljendada õpitud temaatika piires;
7) tunneks õpitava võõrkeele maa kultuurile iseloomulikke käitumis- ja suhtlusnorme, nende kasutamist kõnes ja kirjas;
8) tunneks huvi õpitava maa kultuuri ja kirjanduse vastu;
9) suudaks omandatud keeleoskust iseseisvalt edasi arendada ja juurde õppida.
I NÄDAL ( 3.-7.09):
1. Tutvumine grupiga, ainekaardi ja hindamise tutvustamine. Vene keele tähtsus. Tähestik. Kirjatähed. tervitamine ja hüvasti jätmine.
2. Kirjatähed. Enda tutvustamine. Lugemisharjutused. ( esimesed 11 tähte)
II NÄDAL ( 10.-14.09):
1. Enda tutvustamine.Tähestik ( 21 tähte). Tervitamine ja hüvasti jätmine.
2. Dialoogid, lugemisharjutused. Kuidas läheb?
III NÄDAL ( 17.-21.09):
1. Meie pere. ( Kõik tähed)
2. KT: tähestik. Meie pere.
IV NÄDAL ( 24.-28.09):
1. Linn. Nimetav kääne: Kes see on? Mis see on?
2. Nimisõnade sugu.
V NÄDAL ( 1.-5.10):
1. Linn - töö sõnavaraga. Mitmuse moodustamine.
2. Linn. Nimisõna sugu.
VI NÄDAL ( 8.-12.10):
1. Mitmuse moodustamine.
2. TK: Linn. tegusõna I pöördkond.
VII NÄDAL ( 15.-19.10):
1. Tegusõna I pöördkond.
2. Tegusõna I pöördkond. Harjutused. Elama, töötama KUS?
VAHEAEG
VIII NÄDAL ( 29.10-2.11):
1. Kus? elama-töötama kus?
2. Kus? Dialoogid, harjutused.
IX NÄDAL ( 5.-9.11):
1. Kus? Tegusõna minevik.
2. Kordamine: tegusõna I pöördkond, minevik, kus?
X NÄDAL ( 12.-16.11):
1. Kordamine: tegusõna I pöördkond, minevik, kus?
2. KT: tegusõna I pöördkond, minevik, kus?
XI NÄDAL ( 19.-23.11):
1. Põhiarvud 0-100.
2. Arvutame. Harjutused.
XII NÄDAL (26. - 30.11):
1.-2. Vanus. Numbrid 1-100, vanuse reegel.
XIII NÄDAL ( 3.-7.12):
1.-2. Numbrid 200-1000. Arvutame, vanus.
XIV NÄDAL (10.-14.12):
1. TK: vanus. talveluuletus.
2. Kuude nimetused. Mis kuus?
XV NÄDAL ( 17.-21.12):
1. Jõululuuletuse vastamine. Tekst: Jõulud.
2. Jõulusoovid. Multikas.
XVI NÄDAL ( 7.-11.01):
1.-2. Tegusõna II pöördkond.
XVII NÄDAL ( 14.-18.01):
1. -2. Tegusõna II pöördkond. harjutused - I ja II pöördkond.
I kursuse lõpuks õpilane:
1) oskab kokku viia hääliku ja tähe;
2) suudab mõista tuttaval keelematerjalil põhinevat õpetaja ja kaasõpilaste kõnet;
3) on võimeline läbitud õppematerjaliga tekstidest, monoloogidest ja dialoogidest ära tundma tuttavaid keelendeid ja lausestruktuure;
4) oskab kasutada õpitud sõnavara ja keelestruktuure lausete ja minidialoogide koostamiseks;
5) oskab tervitada, hüvasti jätta, ennast esitleda, mõne lausega jutustada oma perest, öelda inimese vanust ja küsida kuidas läheb?, teab kuude, nädalapäevade ja aastaaegade nimetusi, numbreid 1-1000, oskab kirjutada jõulusoove, telefonis vastata, nimetada esemeid kodus;
6) oskab esitada mõnda lihtsat küsimust ( Kes see on? Mis see on? kuidas läheb? Kui vana sa oled? ) ja neile vastata;
7) oskab lugeda häälega;
8) omab algteadmisi keeleteadmistest: nimisõnade sugu, isikulised asesõnad, tegusõna I ja II pöördkond, nimetav kääne, kohakääne, nimisõnade mitmuse moodustamine, omastavad asesõnad.
I kursuse hinde kujundamine:
KT - 3 arvestuslikku hinnet
TK, sõnade tööd, jutustamised - igaüks 1 arvestuslik hinne
Protsessihinded ( kodused tööd, töö tunnis ) - kokku 1 kokkuvõttev hinne
Puudulikele töödele on üks järeltöö võimalus 10 päeva jooksul alates töö kätte saamisest. Esitamata tööd või tegemata kontrolltööd kajastuvad e-Koolis nullina. Kui töö sooritatakse, asendub "0" hindega. Kui perioodi lõpus on töö sooritamata, asendub "0" hindega "1". Puudumiste korral on tarvis KT-d, tunnikontrollid, sõnade tööd ja jutustamised järele vastata. Positiivse kursusehinde ( hinne 3 ) saamiseks võib olla ainult üks puudulik arvestuslik hinne .
Hindamisnormid:
hinne 5 - 100-90%
hinne 4 - 89-75%
hinne 3 - 74-50%
hinne 2 - 49-20%
hinne 1 - 19 - 0%
Konsultatsioonid ja järeltööd kokkuleppel.