0 kaarti!
Autor: Jaana Puksa eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Jaana.Puksa@nooruse.edu.ee |
Loodud: 18. august 2018. a. kell 14.32
Muudetud: 17. september 2018. a. kell 13.49
Õppeaasta: 2018/2019
Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta
Kestvus: 2 tundi nädalas
Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane
* mõistab eesti keele tähtsust rahvuskultuuris ning hea keeleoskuse vajalikkust;
* tuleb toime eesti kirjakeelega isiklikus ja avalikus elus ning edasi õppides; järgib kirjutades eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
* suhtleb eesmärgipäraselt, valib konteksti sobiva suhtluskanali; väljendub kõnes ja kirjas asjakohaselt ja selgelt;
* osaleb diskussioonides ja rühmatöös, avaldab oma arvamust põhjendatult ja keeleliselt korrektselt;
* kuulab ja loeb arusaamisega eri liiki tekste, teeb kuuldu ja loetu põhjal järeldusi ning annab hinnanguid; vahendab loetut ja kuuldut suuliselt ning kirjalikult;
* leiab asjakohast teavet meediast ja internetist, hindab seda kriitiliselt ning kasutab sihipäraselt;
* tunneb tekstiliike ja nende kasutusvõimalusi ning oskab eesmärgipäraselt valmistuda eri liiki tekstide koostamiseks ja esitamiseks;
* kirjutab eri liiki tekste ja vormistab need korrektselt;
* kasutab sõna- ja käsiraamatuid ning leiab õigekeelsusabi veebiallikatest.
I nädal
* Sissejuhatav tund, tutvumine õpikuga, kordamine; õp sisukord
* Tekstide liigid. Suuline ja kirjalik tekst; õp lk 5–7
II nädal
* Sõnaliigid. Sõnaliikide ülesanded. õp lk 8–10
* Käändsõnad ja käänded; õp lk 11–14; TUNNIKONTROLL - sõnaliigid
III nädal
* Pöördsõnad; õp lk 15–17
* Tervisepäev
IV nädal
* Muutumatud sõnad; õp lk 18–19
* Homonüümia; õp lk 20–21 Kordamine
V nädal
* KONTROLLTÖÖ nr 1 (Tekstide liigid. Suuline ja kirjalik tekst. Sõnaliigid. Sõnaliikide ülesanded. Käändsõnad ja käänded. Pöördsõnad. Muutumatud sõnad. Homonüümid; õp lk 5-21)
* Õpetajate päev
VI nädal
* Kirjeldav tekst; õp lk 26–28
* Arutlev tekst; õp lk 29–31
VII nädal
* Jutustav, kirjeldav ja arutlev tekst
* Tegusõna ja selle pöörded; õp lk 32–33
VIII nädal
* Tegusõna tüvi, tunnus, pöördelõpp; õp lk 34–35; TUNNIKONTROLL - rõhuliide -ki/-gi
* Astmevaheldus; õp lk 36–37
IX nädal
* Astmevaheldus; õp lk 36–37
* Kordamine
X nädal
* KONTROLLTÖÖ nr 2 (Jutustav tekst. Kirjeldav tekst. Arutlev tekst. Tegusõna ja selle pöörded. Tegusõna tüvi, tunnus, pöördelõpp. Astmevaheldus; õp lk 23-37)
* Meedia ja meediakanalid; õp lk 39–40
XI nädal
* Uudis; õp lk 41–43
* Uudis; õp lk 41–43
XII nädal
* Tegusõna aeg; õp lk 44–46
* Ajavormide kasutamine; õp lk 47–48; TUNNIKONROLL - ajavormide moodustamine
XIII nädal
* Isikuline ja umbisikuline tegumood; õplk 49–50
* Kõneliigid. Jaatav ja eitav kõne; õp lk 51–53
XIV nädal
* Kordamine
* KONTROLLTÖÖ nr 3 (Meedia ja meediakanalid. Uudis. Tegusõna aeg. Ajavormide kasutamine. Isikuline ja umbisikuline tegumood. Kõneliigid. Jaatav ja eitav kõne; õp lk 39-53)
XV nädal
* Kirjutamine kui protsess; õp lk 55–57,
* Kirjutamine kui protsess; õp lk 55–57
Klassi lõpetamisel õpilane
* oskab valida suhtluskanalit; peab asjalikku kirja- ja meilivahetust;
* esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi, teeb kuuldu ja loetu põhjal järeldusi ning annab hinnanguid;
* võtab loetut ja kuuldut eesmärgipäraselt kokku ja vahendab nii suulises kui ka kirjalikus vormis;
* seostab omavahel teksti, seda toetavat tabelit, pilti ja heli;
* reageerib tekstidele sihipäraselt nii suuliselt kui ka kirjalikult ning sobivas vormis: võrdleb tekste omavahel, selgitab arusaamatuks jäänut, esitab küsimusi, vahendab ja võtab kokku, kommenteerib, esitab vastuväiteid, loob tõlgendusi ja esitab arvamusi ning seostab teksti oma kogemuse ja mõtetega;
* kasutab omandatud keele- ja tekstimõisteid teksti tõlgendamisel, tekstide seostamisel ja tekstile reageerimisel;
* eristab kirjakeelt argikeelest;
* teab eesti keele murdeid;
* järgib eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
* oskab õigekirjajuhiseid leida veebiallikatest, sõna- ja käsiraamatutest;
* teab eesti keele sõnaliike ja -vorme;
* rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes, tekste analüüsides ja hinnates;
* teab õpitud tekstiliikide keelelisi erijooni;
* kasutab tekstide koostamisel tavakohast ülesehitust ja vormistust.
* Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta.
* Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine.
* Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele.
* Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise.
* Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis).
* Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.
* Eesti keele I poolaasta kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal:
1) kontrolltöö nr 1;
2) kontrolltöö nr 2;
3) kontrolltöö nr 3;
4) tunnikontroll - sõnaliigid
5) tunnikontroll - rõhuliide -ki/-gi
* Valikuliselt hinnatakse töövihiku ja koduste ülesannete täitmist.
* Õppeaasta lõpus saab õpilane õpimapi eest hinde (II poolaasta eesti keel).
Kontrolltöö ja tunnikontrolli hindamisel on aluseks punktisüsteem:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"
Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu või 1 viga
"4" - 2-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9
*Loovtöö hindamisel hinnatakse eraldi sisu (vastavus tööülesandele) ja õigekirja (vt kontrolletteütluse hindamisskaalat).
*Suulise esitluse/ettekande puhul hinnatakse koos nii sisu kui esinemist.
*Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö (kontrolltöö, etteütlus, tunnikontroll vm) järele vastata 10 koolipäeva jooksul.
*Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.
*Kui kodutöö on tegemata või esitamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui kodutöö pole järgmise ainetunni alguseks esitatud.
Vajalikud õppevahendid:
* eesti keele õpik;
* korrektne eesti keele vihik;
* õpimapp;
* kirjutusvahend (sinine või must pastapliiats või tinten-pen). NB! Kasutada võib läbivalt ainult üht värvi - kas sinist või musta.
Õppekomplekt:
* Reet Bobõlski, Helin Puksand "Peegel. 7. klassi eesti keele õpik"