Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 6a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Rist

klassiõpetaja

Kontakt: Ruth.Rist@nooruse.edu.ee

Loodud: 15. august 2018. a. kell 10.12
Muudetud: 1. september 2018. a. kell 08.54

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

3.-7. sept
1) Sissejuhatav tund, tutvumine õpiku ja töövihikuga. Õppeaastaks eesmärgi seadmine.
2) KEELESAHTLID AVANEVAD Õ lk 5, tv lk 3
3) Kirjakeel ja argikeel Õ lk 6–9, tv h 1–7 kirja- ja argikeel, oskuskeel, murdekeel, släng

10.-14. sept
1) Kirjakeel ja argikeel Õ lk 6–9, tv h 1–7 kirja- ja argikeel, oskuskeel, murdekeel, släng
2) Kõlla moblaga või helista telefoniga Õ lk 10–11, tv h 8–12 (Tv h 11 hindele)
3) Murdekeel Õ lk 12–15, tv h 13–16

17.-21. sept
1) Murdekeel Õ lk 12–15, tv h 13–16
2) Pöördumissõna ehk üte meilides ja mujal. üte, e-kiri Õ lk 12–13, tv h 17–21 (Õ h 21 hindele )
3) Reipalt kooli

24.-28. sept
1) Kokkuvõte: „Meie klassi parim koomiks”Õ lk 18 ( koomiksi tegemine murdekeeles - hindele)
2) Kokkuvõte: „Meie klassi parim koomiks”Õ lk 18
3) Kordamine tv h 1–6 lk 14–15 Tv lk 58 eneseanalüüsitabel „Keelesahtlid avanevad“

1.-5. okt
1) Kontrolltöö nr 1 TEKSTILIIGID. Õ lk 19
2) Tekstide maailmas ilukirjandus-, ajakirjandus-, teabe- ja tarbetekst Õ lk 20–23, tv h 22–23
3) Tekstide maailmas Õ lk 20–23, tv h 22–23 (Õ ül 24 hindele)

8.-12. okt
1) Meediatekstid. meedia, foto,Õ lk 24–25, tv h 24
2) Meedia on teabe vahendaja uudis, juhtlõik pildiallkiri Õ lk 26–29, tv h 25–28
3) Meedia on teabe vahendaja Õ lk 26–29, tv h 25–28

15.- 19. okt
1) Meedia on teabe vahendaja Õ lk 26–29, tv h 25–28 (Tv h 27 hindele)
2) Meediatekstid harivad ja pakuvad meelelahutust arvamuslugu, juhtkiri, karikatuur, arvustus, portreelugu, intervjuu Õ lk 30–35, tv h 29–32
3) projektipäev

22. - 26.10 vaheaeg

29. okt - 2. nov
1) Meediatekstid harivad ja pakuvad meelelahutust Õ lk 30–35, tv h 29–32 (Õ ül 37 hindele)
2) Meediatekstid harivad ja pakuvad meelelahutust. Arvustus. Õ lk 34–35, tv h 31(Õ ül 37 hindele)
3) Kes teevad ajalehte? Õ lk 36–37, tv h 33–34 Oma klassi ajalehe koostamine(grupitöö)

5.-9. nov
1) Kes teevad ajalehte? Oma klassi ajalehe koostamine (grupitöö)
2) Võõrsõnade õigekiri Kas ball või pall? Mõlemad! Õ lk 38–41, tv h 35–44
3) Võõrsõnade õigekiri Kas ball või pall? Mõlemad! Õ lk 38–41, tv h 35–44 Õ ül 51 etteütlus

12.-16. nov
1) Kordamine tv lk 30-31 Ajalehe valmimine Tv lk 58 eneseanalüüsi tabel „Tekstide maailmas“
2) Kontrolltöö 2
3) SÕNALIIGID. REKLAAM Kordame tähtsamaid sõnaliike nimisõnad, omadussõnad, arvsõnad, asesõnad, tegusõnad Õ lk 43–47, tv h 45–52

19.-23. nov
1) SÕNALIIGID. REKLAAM Kordame tähtsamaid sõnaliike Õ lk 43–47, tv h 45–52
2) SÕNALIIGID. REKLAAM Kordame tähtsamaid sõnaliike Õ lk 43–47, tv h 45–52 (Tv h 52 jutu kirjutamine hindele)
3) Käänamine on imelihtne Õ lk 48–51, tv h 53–65

26. - 30. nov
1) Käänamine on imelihtne Õ lk 48–51, tv h 53–65
2) Käänamine on imelihtne Õ lk 48–51, tv h 53–65 (Tv h 62 , h 64
3) Võrdleme omadussõna algvõrre, keskvõrre, ülivõrre, vanasõna Õ lk 52–55, tv h 66–69

3.-7. dets
1) Võrdleme omadussõna Õ lk 52–55, tv h 66–69
2) Võrdleme omadussõna Õ lk 52–55, tv h 66–69 (Õ ül 79 loovharj hindele)
3) Reklaami mõjutamisvõtted reklaam, mõjutamine, reklaamikeel Õ lk 56–61, tv h 70–73

10.-14. dets
1) Reklaami mõjutamisvõtted Õ lk 56–61, tv h 70–73
2) Reklaami mõjutamisvõtted Õ lk 56–61, tv h 70–73 (Tv h 73 loovharj hindele)
3) Maailm arvudes põhiarvsõna, järgarvsõna Õ lk 62–67, tv h 74–79

17.-21. dets
1) Maailm arvudes põhiarvsõna, järgarvsõna Õ lk 62–67, tv h 74–79 (Tv h 79 hindele)
2) Asesõnadest lähemalt õ lk 66 tv h 80-86
3) projektipäev

24. dets - 6. jaan VAHEAEG

7.-11. jaan
1) Kordamine Õ lk 68, tv lk 52–53
2) Kordamine Tv lk 59 eneseanalüüsi tabel „Sõnaliigid ja reklaam”
3) Kontrolltöö 3

14.-18. jaan
1) KOKKU VÕI LAHKU? TARBETEKSTID Õ lk 69, tv lk 3 kordamisharjutus
2) Tarbetekstid on tarvilikud tarbetekst plaan, hinnakiri, avaldus, mängukava Õ lk 70–73, tv h 1–3
3) Tarbetekstid on tarvilikud Õ lk 70–73, tv h 1–3

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

1. Õpib eristama kirja- ja argikeelt, oskab leida ÕSist abi. Kasutab suhtlusolukorda sobivat keelt.
2. Oskab pidada olukorda sobivalt telefonivestlust.
3. Teab eesti keele murdeid. Oskab leida kaardilt infot, teha järeldusi. Oskab tekste omavahel võrrelda.
4. Teab, mis on üte ja oskab seda kirjavahemärgistada. Oskab pidada olukorda sobivalt meilivahetust.
5. Oskab kasutada murdesõnastikke.
6. Annab põhjendatud hinnangu kaaslase tööle.
7. Oskab leida pildilt infot, märkab pildi ja teksti seoseid. Arutleb erinevate tekstide üle pildi põhjal
8. Tunneb põhilisi tekstiliike ning oskab neid eristada. Oskab tekste omavahel võrrelda.
9. Oskab analüüsida oma suhteid meediaga. Oskab leida ja kasutada graafikust leitud infot. Märkab pildi ja teksti seoseid. Oskab pildi järgi luua teksti.
10. Õpib tundma uudise ülesehitust. Oskab hinnata ajakirjandusfoto ja karikatuuri sobivust teksti juurde. Oskab fotot sobivalt allkirjastada.
11. Õpib meediatekste lugema ja eesmärgipäraselt kasutama. Oskab anda loetule või nähtule põhjendatud hinnangu.
12. Oskab kirjutada jutustavat, kirjeldavat, arutlevat teksti. Osaleb rühmatöös.
13. Teab võõrsõnade tunnuseid. Õpib selgeks sagedamini esinevate võõrsõnade õigekirja ja tähenduse. Oskab asendada võõrsõnu omasõnadega ja vastupidi. Oskab sõnastikust leida võõrsõna tähenduse.
14. Oskab leida pildilt infot, märkab pildi ja teksti seoseid. Teab tähtsaimaid sõnaliike ja oskab neid tekstis määrata.
15. Oskab käänata nimi- ja omadussõnu, ka raskemaid, nii ainsuses kui ka mitmuses.
Oskab leida ÕSist juhiseid raskete või tundmatute sõnade käänamiseks.
16. Teab omadussõnade võrdlusastmeid ning oskab neid moodustada. Oskab leida ÕSist juhiseid võrdlusastmete moodustamisel.
17. Tutvub reklaami mõjutamisvõtetega ning oskab neid reklaamides märgata.
18. Teab arvsõnade jagunemist. Oskab arve kirjutada nii sõnade kui ka numbritega. Oskab arvsõnu käänata nii ainsuses kui ka mitmuses. Teab kuupäeva kirjutamise võimalusi.
19. Tunneb ära asesõnad, oskab neid käänata nii ainsuses kui ka mitmuses. Oskab kasutada tekstis asesõnu korduste vältimiseks.

Hindamine üles

Hindamisel rakendatakse nii kujundava hindamise põhimõtteid kui kokkuvõtvat hindamist, mida kombineeritakse suulise või kirjaliku tagasi-/edasisidega; hinnangutega.
Eesti keele kokkuvõttev hinne poolaasta lõpus ja koondhinne õppeaasta lõppedes.

Õpilane saab eesti keeles poolaasta jooksul hinded kontrollharjutuste, etteütluste ja kontrolltööde eest, valikuliselt hinnatakse tv ja koduste ülesannete täitmist.
KEELEÕPETUS
Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu
"4" - 1-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

KIRJATEHNIKA hindamisel võetakse arvesse
* õigete tähevormide kasutamist
* teksti paigutust lehele (ridade täiskirjutamine, ühtlane kirjarida ja kallak, pealkirja paigutus ja esiletõstmine, kuupäeva kirjutamine, äärte jätmine, taandridade kasutamine jne.)
* kirjutatu puhtust
* ärakirja puhul õigekirja
Kirjutusvahend sinine või must tinten-pen (kogu vihik sama värviga!), sama kehtib ka õpilaspäeviku täitmisel.

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" ,mis asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist.
Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel võimalus arvestuslik töö (kontrolltöö, etteütlus vm) järele vastata 10 päeva jooksul.

Konsultatsioon toimub teisipäeviti kell 14.00 ruumis 306 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga,. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.