Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Matemaatika: 6a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Rist

klassiõpetaja

Kontakt: Ruth.Rist@nooruse.edu.ee

Loodud: 15. august 2018. a. kell 09.36
Muudetud: 8. jaanuar 2019. a. kell 15.00

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli matemaatikaõpetus annab õppijale valmisoleku mõista ning kirjeldada maailmas valitsevaid loogilisi, kvantitatiivseid ja ruumilisi seoseid. Matemaatikat õppiv õpilane oskab lahendada igapäevaelu erinevates valdkondades tekkivaid küsimusi, mis nõuavad matemaatiliste mõttemeetodite (loogika ja ruumilise mõtlemise) ning esitusviiside (valemite, mudelite, skeemide, graafikute) kasutamist (või teab, kust leida nendele probleemküsimustele lahendamisel )

Põhikooli matemaatikaõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) arutleb loogiliselt, põhjendab ja tõestab;
2) modelleerib looduses ja ühiskonnas toimuvaid protsesse;
3) püstitab ja sõnastab hüpoteese ning põhjendab neid matemaatiliselt;
4) töötab välja lahendusstrateegiaid ja lahendab erinevaid probleemülesandeid;
5) omandab erinevaid info esitamise meetodeid;
6) kasutab õppides IKT vahendeid;
7) väärtustab matemaatikat ning tunneb rõõmu matemaatikaga tegelemisest;
8) rakendab matemaatikateadmisi teistes õppeainetes ja igapäevaelus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1.nädal: 03.09 - 07.09
Sissejuhatus õppeaastasse
Kordamine
Harilik murd.
Murrujoone tähendus.

2.nädal: 10.09 - 14.09
Arvkiir.
Liht- ja liigmurd.
Murru taandamine. Õ lk 15-18
Murru laiendamine.
Ül lahendamine. TV lk 12, 13

3.nädal: 17.09 - 21.09
Murdude teisendamine ühenimelisteks. Ül 104, 105
Võrdlemine. Õ lk 25 - 27
Segaarvuks teisendamine.
Kordamine tööks.
KONTROLLTÖÖ" Harilik murd. Teisendused."

4.nädal: 24.09 - 28.09
Murdude liitmine ja lahutamine.
Tekstülesanded.

5.nädal: 01.10 - 05.10
Tekstülesanded.
Kümnendmurru teisendamine harilikuks murruks.
Murdude liitmine ja lahutamine.
Hariliku murru teisendamine harilikuks murruks.
Kümnendlähendid.

6.nädal: 08.10 - 12.10
Erinimeliste murdude liitmine ja lahutamine.
Kordamine tööks.
KONTROLLTÖÖ:" Murdude liitmine ja lahutamine."-
Kokkuvõte kontrolltööst.
Murdude korrutamine.

7.nädal: 15.10 - 19.10
Murdude korrutamine.
Murdude jagamine.
Tehted harilike murdudega
Tehted harilike murdudega
Tehted harilike murdudega

VAHEAEG 22. - 28.10.18

29.10 - 02.11
Kordamine
Harilike murdude korrutamine
Harilike murdude korrutamine
Harilike murdude korrutamine
Tekstülesandeid

05. - 09.11
Pöördarvud
Harilike murdude jagamine
Harilike murdude jagamine
Tekstülesandeid
Kõik tehted harilike murdudega

12. - 16.11
Kõik tehted harilike murdudega
Kordamine kontrolltööks.
Kordamine kontrolltööks.
Kontrolltöö . Kõik tehted harilike murdudega.
Vigade parandused. Kinnistavad ülesanded.

19.11 - 23.11
PROTSENTARVUTUS
Osa leidmine tervikust osamäära järgi.
Osa leidmine tervikust osamäära järgi.
Osa leidmine tervikust osamäära järgi.
Protsent. Osamäär ja protsendimäär.
Osamäär ja protsendimäär.

26. - 30.11
Osamäär ja protsendimäär.
Osa leidmine tervikust protsendimäära järgi.
Osa leidmine tervikust protsendimäära järgi.
Osa leidmine tervikust protsendimäära järgi.
Osa leidmine tervikust protsendimäära järgi.

03. - 07.12
Osa leidmine tervikust protsendimäära järgi.
Osa leidmine tervikust protsendimäära järgi.
Kordamine kontrolltööks.
Kontrolltöö . Protsentarvutus. 14.12
Vigade parandused.

10. - 14.12
RINGJOON JA RING
Täispööre. Ringi sektor.
Täispööre. Ringi sektor.
Praktiline töö. Joonestamine ja arvutamine.

17.-20.12
* Sektordiagramm.
* Sektordiagramm.
* Kordamine.
* Kordamine. http://www.mathema.ee/testid/6/ringA.html
palmiste.weebly.com/ringjoon-ja-ring.html
* !Projektipäev, jõulutegevused
https://miksike.ee/docs/elehed/6klass/5kreeka/65-7-1m.htm
https://sites.google.com/site/ulvitensing/oppeaasta-2011-2012/6-klass/iii-oppeveerand/ringjoon-ja-ring
Vaheaeg 24.12 - 06.01

07. - 11.01
Sektordiagramm
Ringi osad
Ülesannete lahendamine
Ülesannete lahendamine

14.-18.01 http://www.mathema.ee/testid/testiloend.html
Ringi osad.
Sektordiagramm.
Kordamine.
KONTROLLTÖÖ: ring ja ringjoon

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Perioodi lõpul õpilased oskavad:
* taandada harilikke murde;
* teisendada harilikke murde ühenimelisteks, laiendada murde;
* esitada liigmurde segaarvuna ja segaarve liigmurruna;
* teostada harilike murdude liitmise-lahutamise tehteid;
* lahendada tekstülesandeid, mis nõuavad tehteid harilike murdudega;
* teisendada harilikke murde kümnendmurdudeks ja vastupidi.
* sooritab kõiki tehteid murdudega
* tunneb protsendi mõistet
* lahendab protsentülesandeid
* joonestab diagramme ja oskab neid lugeda

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Õppeprotsessi käigus saab õpilane hindeid tunnitöö, õpiku/töövihiku ülesannete, tunnikontrollide, kontrolltööde jms eest. Kokkuvõttev poolaastahinne arvestab kõiki I poolaasta (3. sept - 18. jaan) jooksul saadud hindeid, sealjuures on kontrolltööde hinded suurema kaaluga. Kui poolaasta kokkuvõtva hinde välja panemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde hinded.

Hindenormid:
Hindega „5” hinnatakse õpilast, kes on saavutanud 90–100% maksimaalsest võimalikust punktide arvust,
hindega „4” 75–89%,
hindega „3” 50–74%,
hindega „2” 20–49%,
hindega „1” 0–19%.

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist.
Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on kodutöö hinne "1" ja see kajastub ekoolis. Samal päeval on tal võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugis (graafik klassis seinal) ja esitada see järgmise matemaatikatunni algul õpetajale, sel juhul kustutatakse hinne "1" ekoolist. Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, siis seda hinnet enam parandada ei saa.

Konsultatsioon toimub teisipäeviti kell 14.00 ruumis 306 kell või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga. Järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.