Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 11b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Eve Tuisk

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Eve.Tuisk@nooruse.edu.ee

Loodud: 1. mai 2018. a. kell 11.40
Muudetud: 1. mai 2018. a. kell 12.09

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, VI kursus

Kestvus: 35 tundi

Miks me seda ainet õpime? üles

Kursus keskendub kirjanduse ja filmi kokkupuutepunktidele. Kursuse eesmärk on anda põhiteadmised filmi olemusest ja vastuvõtust ning mõjust vaatajale. Kursuse jooksul saavad õpilased põgusa ülevaate ka sellest, kuidas film tänapäeval valmib. Kursuse põhirõhk on filmikeele (poeetika) õpetamisel - film kui kirjandusteose tõlgendus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal 2.-4.05
(Rühmadesse jagamine ja tööülesannete seletamine eelmise kursuse lõpus)
Projekti "Kirjandusteos vs film" eeltöö
Filmistsenaariumi kirjutamine

II nädal 7.-11.05
8.05 Vabalt valitud teose vastamine
Filmistsenaariumi kirjutamine
11.05 Stsenaarium valmis! Filmistsenaariumi analüüs ja hindamine

III nädal 14.-18.05
Stsenaariumi täiendamine, parandamine (tähtaeg 15.05!)
Filmimine

IV nädal 21.-25.05
Filmimine
M. Undi "Sügisball"

V nädal 28.05-1.06
29.05 Filmide esilinastused.Filmide vaatamine ja analüüs
Filmide vaatamine ja analüüs
Kokkuvõtted
Kokkuvõtted

VI nädal
4.06 Hinnete väljapanemine. Suvelugemine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kursuse lõpul õpilane:
1) kirjeldab üldjoontes filmi valmimiskäiku;
2) tunneb filmi peamisi poeetikavõtteid;
3) mõistab filmikujutise tinglikkust ning filmikujundit kui tähenduse kandjat; eristab filmi nähtava sisu re˛issööri autorihoiakust ja kujundlikust sõnumist;
4) võrdleb kirjandusteost ning selle põhjal valminud filmi, lähtudes filmi- ja kirjanduse poeetikast;
5) arutleb filmi ja kirjandusteose esteetika ning seal väljendatud eetiliste väärtushinnangute üle, sõnastab oma vaatamis- ja lugemiskogemuse;
6) kirjutab kirjandusteose katkendi põhjal lühistsenaariumi ning kadreerib selle;
7) kirjutab filmiarvustuse, kasutades kursuse jooksul õpitut ning hinnates filmis ja kirjandusteoses esil või varjul olnud väärtusi;
8) tunneb peamisi filmiliike ja iseloomustab filmikunsti arengusuundi;
9) teab eesti kirjanduse ainetel valminud väärtfilme.

Hindamine üles

Õpilane loeb kursuse jooksul läbi ühe kirjandusteose ja kirjutab varasemalt loetud raamatu põhjal filmistsenaariumi ja valmistab filmi. Tutvume M. Undi teosega ja analüüsime filmi „Sügisball“ (2h 7 min)

Õpilane saab hinded järgmiste tööde eest:
1) eesti keele proovieksam 16.04
2) vabalt valitud teose analüüs 8.05
3) filmistsenaarium 11.05 (soovi korral täiendatud 15.05)
4) film 29.05
5) M. Undi teose "Sügisball" ja selle põhjal valminud filmi analüüs

Proovieksami hindamisel on aluseks riigieksami hindamisjuhend.

Tekstiloome (lugemisanalüüsi, kirjandi) hindamisel arvestatakse järgmisi kriteeriume:
1) teksti põhinemine ette antud probleemil;
2) probleemi(de) avamine ja analüüs;
3) põhjendamis- ja järeldamisoskus;
4) oskus kasutada teadmisi ning esitada teemakohaseid näiteid;
5) teksti üldistusjõud;
6) teksti isikupära;
7) teksti ülesehitus ja pealkirjastamine;
8) teksti sidusus;
9) lausestuse selgus ja loogilisus;
10) sõnavara ja stiil;
11) õigekeelsus ja interpunktsioon;
12) töö välimus.

Filmistsenaariumi hindamisel lähtutakse vormistusnõuetest (KG kirjalike tööde vormistamise juhendist) ja üldistest kokkulepetest kinnipidamisest (tööl on tiitelleht, stsenaarium, s.h tegelased, remargid jms, allikad). Hindamisel võetakse arvesse ka iga rühmaliikme panust töösse, mis selgub individuaalse tagasiside kaudu.