Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 7_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 31. jaanuar 2018. a. kell 19.28
Muudetud: 31. jaanuar 2018. a. kell 19.47

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärk on, et õpilane
1) kasutab kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile ning kirjutab õigesti ja suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt.
2) arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
3) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult ning teksti peamist sisu suuliselt edasi anda;
4) loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut; orienteerub tekstiliikides, sealhulgas proosatekstides;
5) huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide vahel;
6) tunneb oma rahvuskirjandust ja loeb tervikuna läbi kaks teost.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

22.-26. 01
1. Veerandi palaneerimine, kokkulepete sõlmimine
2. Minu mälestused )lapsepõlvest, esimesest koolipäevast, eelmisest kooliaastast jne. õ lk 90-98

29.01-2 02
1. Elulood
2. Oma eluloo kirjutamine

5.-9. veebr
1. Intervjuu Ilon Wiklandiga (kodutööks intervjueerida ema, isa, tädi, onu, vanaisa, vanaema või mõnda õpetajat.
2. Raamatu "Vahetuslaps" sisukontroll

12.-16.02
1. "Britt-Mari puistab südant"
2. "Britt-Mari puistab südant"

19.-23.02
1. Jüri Parijõgi "Vargus"
2.Eesti Vabariik 100

26.-29.03
1. Hando Runnel "Lugu tüdrukust, kes ei karda hunte"
2. "Lugu tüdrukust, kes ei karda hunte"

2.-4.04
1. Helga Nõu "Tiina"
2. "Tiina"
9.-13.04
1. Ulmekirjandus. "Staley Flemingi meelepete"
2. Vabalt valitud teose vastamine

16.-20.04
1. Loetud teose tutvustamine kaaslastele
2.Novelli mõiste. "Tähtis päev"

30.04-4.05
1. Kas ka sinul on olnud Juhku põev`? Kirjandi kirjutamine
2. Kirjandi vormistamine

7.-11.05
1.vabalt valitud raamatu vastamine
2. Erich Maria Remarque "Läänerindel muutuseta" katk
14.-18.05
1.Inimene sõjas ja sõja kajastus inimeses
2. Seiklusromaani mõiste. "Saart avastamas"
21.-25.05
1. Film - see on imelihtne
2. Kuidas loodi filmi "Kevade"
28.-30 mai
1. Filmi "Kevade" vaatamine
2. Õppeaasta lõpetamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) tunneb proosa põhi˛anre;
2) oskab end suuliselt ja kirjalikult korrektselt väljendada ning oma arvamust põhjendada;
3) oskab kuulata, lugeda ja jutustada teksti põhisisu ja struktuuri silmas pidades;
4) oskab teksti liigendada ja märkab olulist ning eristab peamõtet;
5) tabab teksti eesmärki;
6) oskab oma tööd analüüsida ning anda hinnanguid klassikaaslaste tööle;
7) loeb läbi kaks teost: ühe vabalt valitud teose ja "Vahetuslaps"

Hindamine üles

Õpilane saab veerandi jooksul vähemalt neli hinnet. Kui hinne jääb kahe hinde vahele, on otsustavaks ühiselt loetud teose "Vahetuslaps" lugemisanalüüsi hinne:
1) teose "Teraspoiss" vastamine
2) oma mälestuse kirjutamine;
3) intervjuu mõne eeskujuga
4) vabalt valitud teose vastamine

Iga töö puhul lepitakse hindamispõhimõtted õpilastega eelnevalt kokku, kui tutvustatakse tööülesannet ja nõudeid tööle.

Kirjalike tööde (s.h intervjuu, mälestuse ja lugemisanalüüsi) hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele):
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.

Konsultatsioon toimub neljapäeviti kell 13.45 ruumis 300. Järelvastamine toimub kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Õpilasel. kellel on eelmisest veerandist teose vastamisega võlgnevusi, tuleb need selle veerandi jooksul likvideerida. Kui seda ei jõua, siis saab seda teha kevadel pikendatud õppetöö ajal.