Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 9_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 31. jaanuar 2018. a. kell 18.49
Muudetud: 31. jaanuar 2018. a. kell 19.14

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
*austab emakeelt, eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
*arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
*väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
*arendab suulist ja kirjalikku väljendusoskust;
*omandab õigekirjaoskuse;
*õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
*õpib hankima teavet erinevatest teabeallikatest...

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 22-26. jaan
1. Kokkulepped uueks veerandiks. Suur ja väike algustäht
2. Läbiv suur täht
2. nädal29.01-2.02.
1. Pealkirjad
2. Harjutusi suure ja väikese algustähe kohta
3. nädal 5.-9. vebr
1. Etteütlus
2. Tagasiside etteütlusest, vigade analüüs
4. nädal12.-16..veebr
1. Kirjand
2. Võõrsõnad ja tsitaatsõnad
5. nädal 19.23.veebr
1. Võõrsõnad
2. Etteütlus
6. nädal 5.-9.närts
1. Eksamivihikust ülesannete lahendamine
2. Kordame koondlause kirjavhemärke, harjutusi koondlause kohta
7. nädal 12.-16. märts
1. Lisandi kirjavahemärgid
2. Harjutav etteütlus koondlause ja lisandi kohta
8. nädal19.23. märts
1. Etteütlus
2. Tagasiside etteütlusest. Vigade analüüs. Eksamivihik
9. nädal26.-29. märts
1. Funktsionaalne lugemine õ lk 136
2. Uudissõnad õlk 148
10. nädal 2.-4. aprill
1. Sõnaraamatud - murdesõnastik, ÕS, sünonüümisõnastik, vestlussõnastik, erinevate keelte sõnastikud
2. Kordame kokku- ja lahkukirjutamist, eksamivihikust harjutuste tegemine
xi nädal9.-13. aprill
1. Kontrolltöö kokku- ja lahkukirjutamise kohta
2. Tagasiside kontrolltööst, võõrsõnade kordamine
16.-20. aprill
1. Proovieksami
2. Etteütlus võõrsõnade peale
30.04-4.mai
1. Tagasiside proovieksamist, vigade analüüs
2. Sõnavara. Eksamivihikust ülesannete lahendamine
7.-11. mai
1. Veebisuhtlus
2. Veebitekstid

14.-18. mai
1.Meeddia. Raadio. Televisioon
2. Keel kui peegel
21-25. mai
1. Kordame kokku- ja lahkukirjutamist
2. Kordame suurt ja väikest algustähte.
28.-30. mai
1. Valmistume eksamiks
2. 30 mai EKSAM

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

- kasutab korrektset kirjakeelt
- tuleb toime erinevates suhtlusolukordades, tunneb ja järgib eesti keele etiketti
- kirjutab jutustavaid, kirjeldavaid ja arutlevaid tekste
- tunneb suure ja väikese algustähe õigekirja
-tunneb lause sisu-ja vormiomadusi

Hindamine üles

Kõik hinded on veerandihinde panekul võrdse kaaluga.
Iga töö puhul lepitakse hindamispõhimõtted õpilastega eelnevalt kokku, kui tutvustatakse tööülesannet ja nõudeid tööle. Üldises plaanis lähtuvad hindamispõhimõtted sellest, kas töö on suuline või kirjalik.

Suulisel esitlusel on hindamise aluseks järgmised kriteeriumid:
Hinne"5" - esitlus on ladus, loogiline ja sõnavaralt õige ning korrektne.
Hinne"4" - esitlusel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus.
Hinne"3" - esitlusel takerdutakse, jutustus on lünklik ja sõnavara vaene.
Hinne"2" - esitlusel ei suudeta edasi anda pala sisu.

Kirjaliku töö hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele)
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.

Etteütlus
"5" 0-2 viga
"4" 3-5 viga
"3" 6-8 viga
"2" 9- 13 viga
"1" 14 - viga või esitamata töö

Tunnikontrolli ja kontrolltöö hindamise aluseks on punktisüsteem
"5" 100-90%
"4" 89-75%
"3" 74-50%
"2" 49-25%
"1" 24- % või esitamata töö
Konsultatsioon toimub neljapäeviti kell 14.00 ruumis 300. Järelvastamine toimub kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse. Samad reeglid kehtivad ka sel juhul, kui õpilane soovib parandada tööd, mis on sooritatud hindele "3" või "4".