Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 5_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 26. jaanuar 2018. a. kell 11.36
Muudetud: 2. veebruar 2018. a. kell 11.09

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kirjandusõpetusega taotletakse, et õpilane:
*loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
*väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse ja kultuuriga;
*mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja kirjalikku väljendusoskust;
*arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
*kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
*laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
*annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
*hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal 22. - 26. jaanuar
IV MEIE OLEME EESTLASED. MEIE KODU ON EESTIMAA
1) Kodumaa ja rahvas. Eesti Vabariik õ lk 8-9, tv 80-82
2) "Meelis" - teose tutvustus

II nädal 29. 02- 2. veebruar
1) E. Laidsaar „Kompanii poeg“ õ lk 14-19, tv 86-88
2) Kodulugu ja sugupuu õ lk 20-21, tv 89-91

III nädal 5.-9. veebruar
1) Meie koduse fotokogu vanim pilt - jutustamine õ h 7 lk 21
2) Wimberg „Fotoalbum“ õ lk 22-23, tv 51

IV nädal 12. -16. veebruar
1) Raamatu "Meelis" vastamine
2) "Meelis"

V nädal 19. - 23. veebruar
1) "Meelis"
2) Eesti Vabariik 100

VI nädal 5.-9. märts
1) E. H. Porter „Mäng“ õ lk 28-31, tv 103-104
2) Rahvakalender - õ lk 84, 85, tv lk 37

VII nädal 12.-16. märts
1) Kõnelemine õ lk 32-33, tv 105-106
2) Kõnelemine

VIII nädal 19.-23. märts
1) A. Pervik „Pärlikaup“, „Mees jullast“, „Taaniel on vihane“ õ lk 34-37, tv 107-109
2) L. Frank Baum „Teekond suure Ozi juurde“ õ lk 38-41, tv 110-112

IX nädal 26.-30. märts
1) Toredaid luuletusi õ lk 52-53
2) SUUR REEDE
2) V nädal 2.-6. aprill
1) Raamat kui kunstiteos. Kalligraafia õ lk 66-67,
2) Savisse kirjutatud raamatud õ lk 54-55, tv lk 68 .R. Lahi "Ilmkärakas"

II nädal 9. - 13. aprill
1) Riho Lahi „Ilmkärakas“.õ lk 56-59, tv h 129-131
2) Vabalt valitud raamatu vastamine

III nädal 16. - 20. aprill
1) Papüürus, vahatahvel, pärgament õ lk 60-61, tv h 132-135
2) I. Soopan „Kõik poisid ei saa suureks“ õ lk 62-65, tv h 136

IV aprill 30. aprill -4. mai
1) H. Jõgisalu „Tahvel ja paber, krihvel ja sulg“ õ lk 68-69, tv h 139-140
2) Igaühele kättesaadav raamat õ lk 70-71, tv h 141-143

V nädal 7.-11. mai
1) J.-J. Sempe, R. Goscinny „Meile tehakse test“ õ lk 72-75, tv h 144-145
2) Rahvakalendri tähtpäevad: jüripäev õ lk 88-89, tv lk 83

nädal 14.-18. mai
1) Raamatute suur võim õ lk 76-77, tv h 146-147
2) Rahvakalendri tähtpäevad: volbripäev õ lk 90-91, tv lk 84
21.05-25.05
1)K.Ader "Kaks Karlat"
2) Toredaid luuletusi
nädal 28. mai-1. juuni
1) Jõulumäel
2) Jõulumäel
nädal 4. -8. juuni
1) Õppeaasta lõpetamine peatüki kokkuvõte õ lk 66-67. Kuldvillak.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
• oskab arutleda rühmas, kuulab kaaslase arvamust ja avaldab enda oma;
• oskab ilukirjandusteksti argikeelde tõlkida;
• oskab katkendis sündmustikku õigesti järjestada;
• oskab leida märksõna Wikipediast ja eesti entsüklopeediast;
• teab mõisteid kodulugu, sugupuu, perearhiiv;
• oskab ilmekalt luuletust lugeda;
• oskab luuletusest leida stiilivõtteid;
• oskab loetu põhjal edasi mõtiskleda;
• oskab tegelast iseloomustada ja kirjeldada;
• eristab jutustavat, kirjeldavat ja arutlevat teksti;
• oskab argikeelt ja kirjakeelt eristada ning argikeelse teksti kirjakeelseks muuta;
• oskab kavapunkti liitlauseks teha;
• oskab teksti kohta erineva raskusega küsimusi esitada;
• oskab koostada eeskava;
• teab ja tunneb infoallikaid, kust leida infot kirjaniku kohta;
• oskab leida tekstist murde tunnuseid ja suudab teksti kirjakeelde tõlkida;
• oskab kaaslast tähelepanelikult kuulata;
• oskab kirjutada mudel-luuletust.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Kirjanduse kokkuvõttev hinne veerandi lõpuks väljendab õpilase teadmisi ja oskusi:
1) Lugemises (õpitud ja tundmatu tekst, luuletuse esitamine).
2) Töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde).
3) Klassivälise lektüüri tundmises.


Hinne"5" - vigadeta, ladus, teadlik ja ilmekas lugemine; õige, loogiline ja sõnavaralt õige jutustamine; õpilane oskab pealkirjastada teksti erinevaid osi.
Hinne"4" - lugemises 1-2 viga, jutustamisel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus vms.; peast lugemisel vahetatakse sõnu, kuid parandatakse need ise.
Hinne"3" - lugemisel esineb 3-5 viga, tempo aeglane; jutustamisel takerdutakse, jutustus lünklik, sõnavara vaene; luuletuse tekst ei ole kindlalt peas.
Hinne"2" - lugemisel 6 või enam viga, ei saada aru loetust ega osata vastata küsimustele; jutustamisel ei suudeta edasi anda pala sisu; luuletuse tekst ei ole peas.

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö järele vastata 10 päeva jooksul. Õpilasele ja lapsevanemale meeldetuletuseks kajastub esitamata töö või sooritamata kontrolltöö eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Konsultatsioon toimub neljapäeviti kell 14.00-14.45 ruumis 300 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga.