Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 7a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Eve Tuisk

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Eve.Tuisk@nooruse.edu.ee

Loodud: 23. jaanuar 2018. a. kell 18.23
Muudetud: 5. märts 2018. a. kell 16.32

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärk on, et õpilane
1) kasutab kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile ning kirjutab õigesti ja suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt.
2) arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
3) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
4) loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut; orienteerub tekstiliikides;
5) huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide (muusika, filmi jms) vahel;
6) tunneb oma rahvuskirjandust ja mõistab rahvaluule tähtsust meie kirjanduse allikana.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

24.01 Poolaasta planeerimine. Loovkirjutamine. Saame kirjutamiskrambist võitu!
25.01 Loovkirjutiste ettelugemine ja analüüs

31.01 Kirjeldamine, jutustamine, arutlemine (õ lk 144)
1.02 Kuidas kirjutamisblokiga hakkama saada?

7.02 Teose analüüsi erinevad võimalused. Tuletame meelde mõisted teema, probleem, sõnum
8.02 Teose analüüs: "Crazy" või Anni-sarja järgmine teos

14.02 Sõbrapäev - arutlus loetud teoste üle sõpruse vaatenurgast
15.02 Eestlase olemus - kes ta on?

21.02 EV 100 - eestlane Kiviräha põhjal (õ lk 122-125)
22.02 EV 100 - eestlane Bornhöhe põhjal ( õ lk 127)

VAHEAEG

5.03 Arutluse kirjutamine (eestlase olemus)
7.03 Arutluse kirjutamine (eestlase olemus)

12.03 Arutluse tagasiside, näidete lugemine
14.03 Emakeelepäev. K. J. Petersoni sünniaastapäev

19.03 Mis juhtub, kui eesti keelega mängima hakata? (õ lk 150 jj)
21.03 Meenutame luulekujundeid

26.03 Töö luulekujunditega
28.03 Luuleteksti analüüs

2.04 Oma luuletuse loomine. Kuidas luulet esitada?
4.04 Oma luuletusest kirjelduse, jutustuse ja arutluse loomine

9.04 Kirjeldus, jutustus, arutlus
11.04 Teose analüüs

16.04 Oma loetud teose tutvustamine klassile
18.04 Oma loetud teose tutvustamine klassile

VAHEAEG

2.05 Funktsionaalse lugemisoskuse arendamine - töö võõra tekstiga
3.05 Töö analüüs

9.05 Juhan Liivi "Eile nägin ma Eestimaad", Jürgen Rooste "eile näen ma eestimaad..." - milline on Eestimaa minu arvates?
10.05 Eestimaa erinevate pilkude läbi

16.05 Minu Eestimaa - kokkuvõte klassile
17.05 "Libahunt" (õ lk 58)

23.05 "Libahundi" analüüs, draamateksti tunnused
24.05 Võtame draamateksti kokku

30.05 Poolaasta kokkuvõtted, eneseanalüüs. Projekti "Kogu KG loeb" kokkuvõtted 7.a klassis
31.05 Tervitus suvele. Suvelugemine? Suvelugemine!

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) tunneb kirjanduse põhi˛anre ja nende tunnuseid (eriti luule ja draama);
2) oskab kirjandustekste tõlgendada ja analüüsida (tunneb mõisteid teema, probleem, sõnum);
3) oskab kuulata ja lugeda (s.h luuletuse ilmekas esitamine);
4) oskab teksti liigendada, märkab olulist, eristab peamõtet, tajub lihtsamat allteksti, tabab teksti eesmärki jne;
5) oskab oma tööd analüüsida ning anda hinnanguid klassikaaslaste tööle;
6) teab kirjeldamise, jutustamise ja arutlemise peamisi erinevusi ning oskab neid kirjas ja kõnes rakendada.

Õpilane arendab kirjandustunnis oma kuulamis- ja esinemis- ning funktsionaalse lugemise oskust.

Hindamine üles

Õpilane saab hinded järgmiste tööde eest:
1) 8.02 teose analüüs;
2) 8.03 arutluse kirjutamine (eestlase olemus);
3) 29.03 luuleteksti analüüs;
4) 11.04 teose analüüs;
5) 16.05 mõtisklus minu Eestimaa.

Kõik hinded on poolaastahinde panekul võrdse kaaluga. Poolaasta jooksul loeb õpilane läbi kaks tervikteost ja positiivse poolaastahinde kättesaamiseks peavad mõlemad neist olema vastatud vähemalt hindele "3". Kui õpilasel on teos läbi lugemata, jääb ta suvetööle ja loeb selle jooksul teose läbi!

Kirjaliku töö (s.h lugemisanalüüsi) hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele)
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-2 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 3-4 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 5-8 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa, 9-11 õigekirjaviga.
"1" Tekst ei vasta teemale.

Suulise esinemise hindamispõhimõtted ja nõuded lepitakse eelnevalt üheskoos kokku.

Konsultatsioon toimub kolmapäeviti kell 15.00 ruumis 301.